Ponad pół miliarda zł przychodu Blue Media w 2012 r.

#Blue Media #podsumowanie roku #oferta Blue Media

18.03.2013
Udostępnij:

Blue Media osiągnęła w 2012 roku przychód przekraczający pół miliarda złotych i zysk wynoszący 4,5 mln zł. Systemy spółki przetworzyły ponad 150 mln operacji finansowych i autoryzacyjnych, a z usług firmy korzysta już 3 mln klientów miesięcznie. Blue Media zrealizowała swój roczny plan pomimo poniesionych dużych nakładów inwestycyjnych.

Przychód Blue Media po raz pierwszy w historii spółki przekroczył pół miliarda zł i wyniósł ponad 512 mln zł. To o 12% więcej niż rok wcześniej. Także osiągnięty zysk jest wyższy i wyniósł 4,5 mln zł. Tak dobre wyniki finansowe udało się osiągnąć pomimo znaczących nakładów finansowych, które spółka poniosła w związku z rozwojem nowych produktów.

Należy do nich zaliczyć m.in. udoskonalony system przelewów ekspresowych BlueCash, uruchomiony w styczniu 2013 r. Do tej pory do systemu przystąpiły 4 banki, niebawem dołączą kolejne. Obecnie za pośrednictwem BlueCash można realizować przelewy ekspresowe do 30 banków. Oprócz standardowych przelewów międzybankowych, BlueCash umożliwia realizację przelewów na numery telefonów komórkowych oraz obsługę mobilnych płatności. 

Wśród intensywnie rozwijanych w 2012 r. przez Blue Media usług, były także elektroniczne płatności za faktury, wdrożone m.in. w Energa, Vectra oraz Netia. Nowych klientów zyskały także wcześniej wprowadzone rozwiązania, np. doładowania prepaid, które pojawiły się w banku Alior Sync. W 2012 r. Blue Media poszerzyła również grono obsługiwanych operatorów – do listy dotychczasowych dołączyli Virgin Mobile i Lycamobile. 

W 2012 r. spółka przetworzyła 150 mln operacji finansowych oraz autoryzacyjnych  i do 148 zwiększyła liczbę współpracujących banków. Każdego miesiąca z usług firmy korzysta 3 mln klientów.

W 2013 r. Blue Media planuje wdrożenie systemu przelewów ekspresowych BlueCash w kolejnych bankach oraz uruchomienie dwóch usług na rynkach zagranicznych. W drugim kwartale br. Blue Media chce wprowadzić nową usługę płatności w Internecie. Spółka zakłada także wzrost obrotów - o 10% - i podwojenie zysków.

Przeczytaj także:

Artykuł

Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego

Polskie środowisko biznesowe i eksperckie postanowiło wzmocnić obecność naszego kraju w Davos inicjując Leaders Forum powered by Poland.

11.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

02.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej