Ponad pół miliarda zł przychodu Blue Media w 2012 r.

#Blue Media #podsumowanie roku #oferta Blue Media

18.03.2013
Udostępnij:

Blue Media osiągnęła w 2012 roku przychód przekraczający pół miliarda złotych i zysk wynoszący 4,5 mln zł. Systemy spółki przetworzyły ponad 150 mln operacji finansowych i autoryzacyjnych, a z usług firmy korzysta już 3 mln klientów miesięcznie. Blue Media zrealizowała swój roczny plan pomimo poniesionych dużych nakładów inwestycyjnych.

Przychód Blue Media po raz pierwszy w historii spółki przekroczył pół miliarda zł i wyniósł ponad 512 mln zł. To o 12% więcej niż rok wcześniej. Także osiągnięty zysk jest wyższy i wyniósł 4,5 mln zł. Tak dobre wyniki finansowe udało się osiągnąć pomimo znaczących nakładów finansowych, które spółka poniosła w związku z rozwojem nowych produktów.

Należy do nich zaliczyć m.in. udoskonalony system przelewów ekspresowych BlueCash, uruchomiony w styczniu 2013 r. Do tej pory do systemu przystąpiły 4 banki, niebawem dołączą kolejne. Obecnie za pośrednictwem BlueCash można realizować przelewy ekspresowe do 30 banków. Oprócz standardowych przelewów międzybankowych, BlueCash umożliwia realizację przelewów na numery telefonów komórkowych oraz obsługę mobilnych płatności. 

Wśród intensywnie rozwijanych w 2012 r. przez Blue Media usług, były także elektroniczne płatności za faktury, wdrożone m.in. w Energa, Vectra oraz Netia. Nowych klientów zyskały także wcześniej wprowadzone rozwiązania, np. doładowania prepaid, które pojawiły się w banku Alior Sync. W 2012 r. Blue Media poszerzyła również grono obsługiwanych operatorów – do listy dotychczasowych dołączyli Virgin Mobile i Lycamobile. 

W 2012 r. spółka przetworzyła 150 mln operacji finansowych oraz autoryzacyjnych  i do 148 zwiększyła liczbę współpracujących banków. Każdego miesiąca z usług firmy korzysta 3 mln klientów.

W 2013 r. Blue Media planuje wdrożenie systemu przelewów ekspresowych BlueCash w kolejnych bankach oraz uruchomienie dwóch usług na rynkach zagranicznych. W drugim kwartale br. Blue Media chce wprowadzić nową usługę płatności w Internecie. Spółka zakłada także wzrost obrotów - o 10% - i podwojenie zysków.

Przeczytaj także:

Artykuł

ZnanyLekarz wdrożył płatności online Autopay. Duże ułatwienia dla pacjentów i specjalistów.

ZnanyLekarz wdrożył płatności online Autopay. Duże ułatwienia dla pacjentów i specjalistów

25.07.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Emilia Urich Chief People Officer w Autopay

Na początku lipca Emilia Urich objęła stanowisko Chief People Officera (CPO) w Autopay - jednej z największych firm technologicznych świadczących usługi dla sektora finansowego, telekomunikacyjnego i e-commerce w Polsce.

22.07.2024 Czytaj więcej

Raport

Co dla młodych oznacza sukces finansowy? [Raport]

Głównymi wyznacznikami sukcesu finansowego dla młodych osób jest posiadanie oszczędności i dobre zarobki. Młode kobiety uznają za najważniejsze odłożone oszczędności (69 proc.), z kolei mężczyźni - wysokie zarobki (55 proc.). Tylko 14 proc. młodych dorosłych uważa, że osiągnęło już sukces finansowy.

15.07.2024 Czytaj więcej