Ponad pół miliarda zł przychodu Blue Media w 2012 r.

#Blue Media #podsumowanie roku #oferta Blue Media

18.03.2013
Udostępnij:

Blue Media osiągnęła w 2012 roku przychód przekraczający pół miliarda złotych i zysk wynoszący 4,5 mln zł. Systemy spółki przetworzyły ponad 150 mln operacji finansowych i autoryzacyjnych, a z usług firmy korzysta już 3 mln klientów miesięcznie. Blue Media zrealizowała swój roczny plan pomimo poniesionych dużych nakładów inwestycyjnych.

Przychód Blue Media po raz pierwszy w historii spółki przekroczył pół miliarda zł i wyniósł ponad 512 mln zł. To o 12% więcej niż rok wcześniej. Także osiągnięty zysk jest wyższy i wyniósł 4,5 mln zł. Tak dobre wyniki finansowe udało się osiągnąć pomimo znaczących nakładów finansowych, które spółka poniosła w związku z rozwojem nowych produktów.

Należy do nich zaliczyć m.in. udoskonalony system przelewów ekspresowych BlueCash, uruchomiony w styczniu 2013 r. Do tej pory do systemu przystąpiły 4 banki, niebawem dołączą kolejne. Obecnie za pośrednictwem BlueCash można realizować przelewy ekspresowe do 30 banków. Oprócz standardowych przelewów międzybankowych, BlueCash umożliwia realizację przelewów na numery telefonów komórkowych oraz obsługę mobilnych płatności. 

Wśród intensywnie rozwijanych w 2012 r. przez Blue Media usług, były także elektroniczne płatności za faktury, wdrożone m.in. w Energa, Vectra oraz Netia. Nowych klientów zyskały także wcześniej wprowadzone rozwiązania, np. doładowania prepaid, które pojawiły się w banku Alior Sync. W 2012 r. Blue Media poszerzyła również grono obsługiwanych operatorów – do listy dotychczasowych dołączyli Virgin Mobile i Lycamobile. 

W 2012 r. spółka przetworzyła 150 mln operacji finansowych oraz autoryzacyjnych  i do 148 zwiększyła liczbę współpracujących banków. Każdego miesiąca z usług firmy korzysta 3 mln klientów.

W 2013 r. Blue Media planuje wdrożenie systemu przelewów ekspresowych BlueCash w kolejnych bankach oraz uruchomienie dwóch usług na rynkach zagranicznych. W drugim kwartale br. Blue Media chce wprowadzić nową usługę płatności w Internecie. Spółka zakłada także wzrost obrotów - o 10% - i podwojenie zysków.

Przeczytaj także:

Raport

Atom rośnie w oczach Polaków [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

03.02.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Zmiany w zarządzie Autopay. Wojciech Murawski obejmuje rolę co-CEO

Wojciech Murawski obejmuje nową rolę co-CEO w zarządzie Autopay. Andrzej Antoń, jako CEO, skupi się na projektowaniu przyszłości firmy, w tym na jej międzynarodowym rozwoju oraz innowacjach.

21.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

10.01.2025 Czytaj więcej