Przelewy natychmiastowe na fali

#płatności online #BlueCash

14.01.2016
Udostępnij:

Podsumowanie roku Systemu Płatności Blue Cash

Bardzo dobrym wynikiem zakończył się ubiegły rok dla Systemu Płatności BlueCash, którego operatorem jest sopocka spółka Blue Media. W grudniu liczba zrealizowanych za jego pośrednictwem przelewów wzrosła o 14%, zaś wynik całoroczny był o ponad 51% wyższy w stosunku do roku 2014.

Grudzień tradycyjnie okazał się dobrym miesiącem dla banków oferujących swoim klientom przelewy natychmiastowe w Systemie Płatności Blue Cash. Koniec roku oraz przedświąteczny ruch skłaniały do korzystania z tej formy płatności. Ogółem System sopockiej firmy Blue Media odnotował w grudniu 301 tys. transakcji, aż o 14% więcej niż w listopadzie. Był to kolejny rekordowy miesiąc w rekordowym roku, w którym łącznie Polacy wykonali ich blisko 2,5 mln (dokładnie 2 431 654). To o ponad połowę więcej niż w roku poprzedzającym, kiedy to System odnotował nieco ponad 1,6 mln transakcji.

W całym roku stale rosła też średnia wartość przelewów. O ile w styczniu wynosiła ona 795 złotych, to w grudniu już 1205. Wzrost liczby oraz wartości przelewów przełożył się naturalnie na całościowy wynik Systemu. Łączna wartość obrotów wyniosła w 2015 roku prawie 2,4 mld złotych.

- Rozwój Systemu Płatności BlueCash w ubiegłym roku zawdzięczaliśmy kilku czynnikom – podsumowuje Sebastian Ptak, Członek Zarządu Blue Media. – Przede wszystkim to jest świetna usługa, z której Polacy coraz chętniej korzystają. Przybyło nam też uczestników, obecnie jest ich już 76, w tym m.in. Bank Zachodni WBK, który zdecydował się rozszerzyć swoją ofertę o nasze przelewy. Jak pokazują wyniki – to była bardzo dobra decyzja. W 2015 roku udało nam się zrealizować składane wcześniej zapowiedzi. W roku 2016 spodziewamy się dalszego rozwoju, zarówno pod względem grona uczestników jak i liczby i wartości transakcji.

Przeczytaj także:

Artykuł

Płatności Autopay za przejazdy A2 dostępne w Santander mobile

Dzięki współpracy z Autopay, w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska S.A. pojawiła się możliwość automatycznych płatności za przejazdy odcinkiem autostrady A2.

30.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Joanna Pydo dołącza do Autopay jako Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu

Z początkiem marca do Grupy Autopay dołączyła Joanna Pydo, która objęła nowoutworzone stanowiska Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu.

10.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wdraża płatności Visa Click to Pay

Autopay, jeden z czołowych polskich fintechów, wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązania ułatwiające płatność kartą w internecie – Visa Click to Pay.

03.04.2025 Czytaj więcej