Przelewy natychmiastowe na fali

#płatności online #BlueCash

14.01.2016
Udostępnij:

Podsumowanie roku Systemu Płatności Blue Cash

Bardzo dobrym wynikiem zakończył się ubiegły rok dla Systemu Płatności BlueCash, którego operatorem jest sopocka spółka Blue Media. W grudniu liczba zrealizowanych za jego pośrednictwem przelewów wzrosła o 14%, zaś wynik całoroczny był o ponad 51% wyższy w stosunku do roku 2014.

Grudzień tradycyjnie okazał się dobrym miesiącem dla banków oferujących swoim klientom przelewy natychmiastowe w Systemie Płatności Blue Cash. Koniec roku oraz przedświąteczny ruch skłaniały do korzystania z tej formy płatności. Ogółem System sopockiej firmy Blue Media odnotował w grudniu 301 tys. transakcji, aż o 14% więcej niż w listopadzie. Był to kolejny rekordowy miesiąc w rekordowym roku, w którym łącznie Polacy wykonali ich blisko 2,5 mln (dokładnie 2 431 654). To o ponad połowę więcej niż w roku poprzedzającym, kiedy to System odnotował nieco ponad 1,6 mln transakcji.

W całym roku stale rosła też średnia wartość przelewów. O ile w styczniu wynosiła ona 795 złotych, to w grudniu już 1205. Wzrost liczby oraz wartości przelewów przełożył się naturalnie na całościowy wynik Systemu. Łączna wartość obrotów wyniosła w 2015 roku prawie 2,4 mld złotych.

- Rozwój Systemu Płatności BlueCash w ubiegłym roku zawdzięczaliśmy kilku czynnikom – podsumowuje Sebastian Ptak, Członek Zarządu Blue Media. – Przede wszystkim to jest świetna usługa, z której Polacy coraz chętniej korzystają. Przybyło nam też uczestników, obecnie jest ich już 76, w tym m.in. Bank Zachodni WBK, który zdecydował się rozszerzyć swoją ofertę o nasze przelewy. Jak pokazują wyniki – to była bardzo dobra decyzja. W 2015 roku udało nam się zrealizować składane wcześniej zapowiedzi. W roku 2016 spodziewamy się dalszego rozwoju, zarówno pod względem grona uczestników jak i liczby i wartości transakcji.

Przeczytaj także:

Raport

Atom rośnie w oczach Polaków [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

03.02.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Zmiany w zarządzie Autopay. Wojciech Murawski obejmuje rolę co-CEO

Wojciech Murawski obejmuje nową rolę co-CEO w zarządzie Autopay. Andrzej Antoń, jako CEO, skupi się na projektowaniu przyszłości firmy, w tym na jej międzynarodowym rozwoju oraz innowacjach.

21.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

10.01.2025 Czytaj więcej