Przelewy natychmiastowe na fali

#płatności online #BlueCash

14.01.2016
Udostępnij:

Podsumowanie roku Systemu Płatności Blue Cash

Bardzo dobrym wynikiem zakończył się ubiegły rok dla Systemu Płatności BlueCash, którego operatorem jest sopocka spółka Blue Media. W grudniu liczba zrealizowanych za jego pośrednictwem przelewów wzrosła o 14%, zaś wynik całoroczny był o ponad 51% wyższy w stosunku do roku 2014.

Grudzień tradycyjnie okazał się dobrym miesiącem dla banków oferujących swoim klientom przelewy natychmiastowe w Systemie Płatności Blue Cash. Koniec roku oraz przedświąteczny ruch skłaniały do korzystania z tej formy płatności. Ogółem System sopockiej firmy Blue Media odnotował w grudniu 301 tys. transakcji, aż o 14% więcej niż w listopadzie. Był to kolejny rekordowy miesiąc w rekordowym roku, w którym łącznie Polacy wykonali ich blisko 2,5 mln (dokładnie 2 431 654). To o ponad połowę więcej niż w roku poprzedzającym, kiedy to System odnotował nieco ponad 1,6 mln transakcji.

W całym roku stale rosła też średnia wartość przelewów. O ile w styczniu wynosiła ona 795 złotych, to w grudniu już 1205. Wzrost liczby oraz wartości przelewów przełożył się naturalnie na całościowy wynik Systemu. Łączna wartość obrotów wyniosła w 2015 roku prawie 2,4 mld złotych.

- Rozwój Systemu Płatności BlueCash w ubiegłym roku zawdzięczaliśmy kilku czynnikom – podsumowuje Sebastian Ptak, Członek Zarządu Blue Media. – Przede wszystkim to jest świetna usługa, z której Polacy coraz chętniej korzystają. Przybyło nam też uczestników, obecnie jest ich już 76, w tym m.in. Bank Zachodni WBK, który zdecydował się rozszerzyć swoją ofertę o nasze przelewy. Jak pokazują wyniki – to była bardzo dobra decyzja. W 2015 roku udało nam się zrealizować składane wcześniej zapowiedzi. W roku 2016 spodziewamy się dalszego rozwoju, zarówno pod względem grona uczestników jak i liczby i wartości transakcji.

Przeczytaj także:

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Duże modele językowe pod lupą UE. Co zmienia AI Act? [Komentarz eksperta]

Na początku sierpnia wchodzi w życie kluczowa część unijnego rozporządzenia AI Act, regulująca wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji w Polsce i w całej UE. Tym razem dotyczy ona szeroko stosowanych dużych modeli językowych

04.08.2025 Czytaj więcej