Rachunki zapłacą się same

#płatności online #płatności automatyczne #płatności za rachunki

21.04.2015
Udostępnij:

Blue Media uruchomiła nowy serwis bm.pl, w którym rachunki płacą się same. Wystarczy skonfigurować konto.

Firma Blue Media uruchomiła serwis bm.pl, dzięki któremu nieprzyjemny obowiązek płacenia rachunków może zostać ograniczony do. skonfigurowania konta. Robot sam pobierze dane o naszych płatnościach i zapłaci za nie automatycznie. Z pewnością pomoże to jednej czwartej Polaków, którym zdarza się o opłatach zwyczajnie zapominać. Dodatkowo na zachętę nowym użytkownikom bm.pl oferuje premię - do 100 PLN zwrotu.

Opłaty za mieszkanie, prąd, wodę, gaz, Internet, telefon komórkowy - to absolutne minimum rachunków, o uregulowaniu których musi pamiętać przeciętny Polak. Do tego często dochodzą opłaty za przedszkole, szkołę, zajęcia pozalekcyjne dzieci, rata kredytowa, czesne za studia podyplomowe, opłata za telewizję kablową i inne finansowe zobowiązanie. Z myślą o tych wszystkich, którzy nie lubią płacić rachunków i mają problemy z pamiętaniem o ich terminach stworzony został serwis bm.pl.

Jak pokazują najnowsze badania TNS zrealizowane na zlecenie Krajowego Rejestru Długów, aż 46% Polaków przyznaje się do opłacania rachunków po terminie. I nie jest spowodowane to jedynie problemami finansowymi. Blisko jedna czwarta (23%) badanych przyznaje, że zwyczajnie zapomina o opłatach, a 12% zdarza się rachunek zgubić. Prawie jedna piąta (19%) respondentów wskazała, że w terminowym zapłaceniu należności przeszkodziła im choroba.

Tymczasem zaleganie z płatnościami może powodować wpisanie do Krajowego Rejestru Długów, w konsekwencji zaś, np. odmowę udzielenia kredytu.

- Ideą serwisu bm.pl jest maksymalne uproszczenie płatności - opowiada Anna Maraś, koordynatorka projektu bm.pl w Blue Media. - Nikt nie lubi płacić rachunków, przepisywania danych, logowania się do kolejnych kont i "ebok-ów". Dzięki naszemu serwisowi o rachunkach w zasadzie można zapomnieć.

Przypominać o nich i opłacać je będzie serwis - automatycznie.

Jak to działa?

Wystarczy zarejestrować się w serwisie bm.pl i dodać swoje płatności do automatycznego konta rozliczeniowego, podając dane do tzw. ebok-u (serwisu wystawcy faktury za prąd, gaz, telefon czy inną usługę).  Informacje o płatności (adresata, tytuł, kwotę) można też wpisać samodzielnie. Następnie należy wybrać sposób powiadomienia (email i SMS) oraz sposób płatności. Tu możemy skorzystać z tzw. salda w serwisie, a dla rachunków pobranych bezpośrednio od dostawcy usług możemy wybrać płatność kartą. Dane karty podajemy jednorazowo. Oczywiście możemy zrealizować płatność również ze swojego konta w bankowości elektronicznej.

Poszczególne płatności możemy realizować sami - serwis wyśle nam przypomnienie o zbliżającym się terminie oraz link, dzięki któremu zapłacimy jednym kliknięciem. Również przez telefon, z poziomu przeglądarki internetowej lub aplikacji. W wariancie w pełni automatycznym to robot pobierze wszystkie dane i w ustalonym terminie wykona przelew.

Przed każdym automatycznym przelewem system wyśle do nas wiadomość z jego wysokością. Mamy też możliwość ustawienia górnego limitu płatności oraz ich zablokowania, jeśli wysokość rachunku wzbudzi naszą wątpliwość.

Użytkownicy tworzą serwis

Lista obsługiwanych przez bm.pl wystawców faktur systematycznie rośnie.

- W tworzeniu większości naszych serwisów czynny udział mają użytkownicy - tłumaczy Anna Maraś z Blue Media. - W przypadku bm.pl zgłaszają usługodawców, którzy wystawiają im rachunki, a my staramy się jak najszybciej uruchomić ich obsługę przez nasz serwis.

Na nowych użytkowników bm.pl czeka również tzw. cashback, czyli premia w postaci nawet 100 złotych.

- Na dobry początek dla nowych użytkowników mamy prezent - zachęca Anna Maraś. - Za opłacanie rachunków i doładowania telefonów przez bm.pl mogą dostać nawet 100 złotch zwrotu. Jednocześnie - do końca czerwca korzystanie z serwisu będzie w pełni bezpłatne.

Prócz realizacji płatności w serwisie bm.pl dostępne są również takie usługi jak doładowania telefonów na kartę i przelewy natychmiastowe, a już niedługo market ubezpieczeniowy, w którym można porównywać i kupować polisy.

Przeczytaj także:

Raport

Nagłe i gwałtowne warunki pogodowe coraz większym zagrożeniem dla naszego bezpieczeństwa [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

09.12.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej