Zaplacmandat.pl to pierwszy serwis w Polsce, który umożliwia opłacenie mandatu karnego nie tylko przelewem internetowym czy BLIK-iem, ale także kartą płatniczą. Operatorem serwisu jest sopocka spółka Blue Media.
Zaplacmandat.pl to serwis internetowy zbudowany we współpracy z Pierwszym Urzędem Skarbowym w Opolu, który od ubiegłego roku pobiera należności za mandaty z całego kraju. Serwis umożliwia opłacenie każdego mandatu karnego wystawionego przez policję, za pomocą szybkiego przelewu internetowego, karty płatniczej lub BLIK-a.
Aby opłacić mandat za pośrednictwem Zaplacmandat.pl wystarczy wypełnić dane dotyczące mandatu, tj. serię, numer i kwotę, podać swoje dane osobowe, a następnie wybrać dogodną formę płatności - od Blika, przez mTransfer czy iPKO po płatność kartą Visa lub Mastercard. Po potwierdzeniu transakcji mandat zostaje natychmiast opłacony.
Od stycznia 2016 r. należności za mandaty z całego kraju trafiają na konto jednej instytucji - Pierwszego Urzędu Skarbowego w Opolu, co wiąże się z koniecznością zdefiniowania tzw. przelewu podatkowego, którego większość Polaków nigdy nie miała okazji wypełniać. Wcześniej mandaty opłacało się bowiem na konta urzędów wojewódzkich, a zatem wystarczył zwykły przelew internetowy.
- Blue Media jako licencjonowana przez KNF krajowa instytucja płatnicza może realizować płatności do urzędów skarbowych. Ponadto nasz serwis otrzymał pisemną aprobatę od naczelnika opolskiego urzędu skarbowego na realizowanie przelewów za mandaty karne. - wylicza Krzysztof Ambroziak, Business Development Manager w Blue Media. - Opłacanie mandatów za pomocą serwisu Zaplacmandat.pl jest nie tylko szybkie i wygodne, ale także w pełni bezpieczne. Według naszej wiedzy uruchomiony przez nas serwis jest pierwszym rozwiązaniem, w którym za mandat można zapłacić kartą.
Z najnowszego badania Blue Media “E-administracja oczami Polaków” wynika, że już 46 proc. Polaków najchętniej załatwia sprawy urzędowe przez internet. To, co nas zachęca do internetowego załatwiania spraw to w pierwszej kolejności brak kolejek, a następnie: dostęp 24/7, oszczędność czasu i szybkość przepływu informacji.