Badanie przeprowadza Hewitt Associates w oparciu o audyt i wywiady z pracownikami i kadrą menedżerską.
Badanie Najlepsi Pracodawcy wyróżnia unikalna metodologia, skonstruowana pod kątem uzyskania jak najbardziej obiektywnych informacji dotyczących stosowanych w organizacji systemów, programów i praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, analizie zaangażowania pracowników oraz ocenie roli funkcji personalnej z perspektywy najwyższej kadry menedżerskiej.
Udział w badaniu mogą wziąć firmy działające na polskim rynku od co najmniej dwóch lat i zatrudniające nie mniej niż pięćdziesięciu pracowników. W tegorocznej, trzeciej już, edycji udział wzięły 102 firmy z całej Polski, w których łącznie pracuje prawie 70 tysięcy pracowników. Ponad 50% wszystkich uczestników stanowiły firmy zatrudniające do 250 pracowników.
- Jesteśmy bardzo dumni z otrzymania tego zaszczytnego wyróżnienia, tym bardziej, iż o jego wyniku decyduje ocena dokonana przez pracowników. To trochę tak, jakbyśmy ją sobie sami przyznali, gdyż Blue Media to zespół, w którym nie ma korporacyjnych podziałów – mówi Sebastian Ptak – Dyrektor Zarządzający Blue Media.
Przyjęta do badania Najlepszych Pracodawców metodologia pozwala przede wszystkim na uchwycenie stopnia spójności wartości prezentowanych przez najwyższe kierownictwo, kierownictwo liniowe i pozostałych pracowników.
Badani twierdzą, że zarządy spółek, które otrzymały tytuł doskonale równoważą interes firmy z interesem kadry. Co więcej – są to organizacje, które spełniają obietnice a pracownicy są najcenniejszym zasobem. I zapewne dzięki temu właśnie, to zespół jest najgorliwszym rzecznikiem firm na rynku.