Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

02.12.2025
Udostępnij:

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

Sprawę komentuje Jarosław Stankowski, zarządzający Business Unitem Ecommerce, Retail & Marketplaces w Autopay:

- W tym roku w Black Friday odnotowaliśmy o niemal 60% więcej transakcji niż średnio w pozostałe piątki listopada 2025. Z kolei w trakcie tegorocznego weekendu okazji cenowych, obejmującego Black Friday (28.11), a także sobotę, niedzielę i Cyber Monday (01.12), w systemie płatności Autopay odnotowaliśmy o 3,5% więcej transakcji niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Nieznacznie za to spadła średnia wartość koszyka zakupowego, z 305 zł w 2024 do 296 zł w 2025 - mówi Jarosław Stankowski z Autopay.

- Wyniki nie tylko pokazują, że Polki Polacy chętnie korzystają z zakupów online, ale też potwierdzają stabilność branży. Zakupy cyfrowe stały się standardem. Według ostatniego raportu Autopay “Finanse Polek i Polaków 2025”, w sieci kupuje już 96 proc. polskich internautów. Choć wzrosty być może nie są tak spektakularne jak jeszcze kilka lat temu, warto zauważyć, że aktualnie akcje promocyjne części e-sklepów trwają wiele dni i zainteresowanie po prostu rozkłada się na dłuższy okres. Formuła się nie wyczerpuje, a raczej rozszerza. Okolice Black Friday to wciąż najgorętsze tygodnie w ecommerce w ciągu całego roku - dodaje ekspert Autopay.


Przeczytaj także:

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Każde pokolenie inaczej wydaje swoje pieniądze. Raport “Finanse Polek i Polaków 2025”

Młodzi żyją chwilą - kupują ubrania, jedzenie poza domem i rozrywkę. Osoby w średnim wieku planują i wydają na podróże oraz przyjemności. Starsi natomiast skupiają się na dbaniu o stan zdrowia.

01.10.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej