Użytkownicy Autopay zapłacą automatycznie za usługę mycia auta na myjniach zintegrowanych z systemem WWWash.pl. Docelowo do końca roku usługa będzie dostępna w ponad 200 myjniach w całej Polsce.
Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Autopay i spółką WWWash, ponad 300 tys. zarejestrowanych użytkowników Autopay od najbliższego sezonu wakacyjnego będzie mogło automatycznie zapłacić za usługę mycia auta w 40 myjniach w całej Polsce. Docelowo do końca roku usługa ma być dostępna już w ponad 200 myjniach, w tym na myjniach należących do jednej z największych sieci paliwowych działających w Polsce.
W pierwszym etapie integracji Autopay z WWWash, rozwiązanie będzie oparte o kody QR dostępne na myjniach bezdotykowych. Po zeskanowaniu kodu QR - kamerą telefonu lub kamerą z poziomu aplikacji Autopay - wybranego programu mycia, płatność zostanie pobrana automatycznie, a program mycia auta włączony. Użytkownicy Autopay nie będę musieli pobierać żadnej dodatkowej aplikacji czy aktualizować swojego konta. Wymagane jednak jest posiadanie aplikacji Autopay na telefonie, którym skanujemy kod QR.
Wrocławska spółka WWWash istnieje od czterech lat, i jest pierwszym pełnym rozwiązaniem IoT na rynku myjni samochodowych. Dzięki temu rozwiązaniu klienci myjni mogą w bardzo wygodny sposób zapłacić i rozpocząć program mycia bezpośrednio z poziomu telefonu.
- Do czasu wybuchu pandemii między 5 a 10 proc. klientów na myjniach zintegrowanych z naszym systemem korzystało z płatności naszą aplikacją. W marcu i kwietniu obroty na myjniach samochodowych spadły średnio o około 60 proc., natomiast my zanotowaliśmy wzrost przychodu rzędu 20 proc. Co ważne, w maju ten wzrost się utrzymał. Klienci, którzy raz przekonają się do włączania i opłacenia usługi mycia auta z poziomu telefonu, nie wracają już tak chętnie do płatności gotówką - zauważą Sebastian Owczarski, CEO spółki WWWash.pl.
Kilka miesięcy temu WWWash.pl zmieniło strategię swojej spółki i zdecydowało się otworzyć na współpracę z zewnętrznymi partnerami biznesowymi - takimi jak Autopay - którzy mogą zaoferować jej usługi swoim użytkownikom.
Docelowo, rozwiązanie płatności automatycznych za usługę mycia auta w Autopay będzie oparte - podobnie jak funkcjonuje to już na autostradach - o tzw. videotolling.
- Videotolling jest metodą płatności opartą o identyfikację numeru rejestracyjnego pojazdu. Jak dotąd wykorzystujemy tę metodę do poboru opłat za przejazd za płatne odcinki autostrady, ale naszym długofalowym celem jest stworzenie całego ekosystemu do “automatycznego płacenia samochodem”, gdzie numery rejestracyjne służą jako narzędzie do realizacji transakcji - tak jak karta płatnicza lub telefon - przy płaceniu za wjazd na parking, płatność za benzynę, w restauracji typu drive-thru czy wreszcie za usługę mycia auta - wyjaśnia Martin Brańka, Head of Partnerships w Autopay.
na zdjęciu: Martin Brańka, Sebastian Owczarski, Miłosz Kurzawski
***
O Autopay
Autopay to system do szybkich i automatycznych płatności online i offline, stworzony przez Blue Media - spółkę technologiczną, która już od 1999 r. sukcesywnie wdraża kolejne innowacyjne rozwiązania w obszarze usług płatniczych i finansów, z których korzystają miliony Polaków i Europejczyków. System działa na autostradach A1 oraz A4 Katowice - Kraków.