Znakomite wyniki finansowe sopockiej grupy kapitałowej Blue Media za 2009 rok

#Blue Media #podsumowanie roku #oferta Blue Media

27.01.2010
Udostępnij:

Ponad pół miliarda obrotu, pozyskanie nowych partnerów biznesowych oraz rozbudowa oferty o innowacyjne systemy informatyczne to najważniejsze osiągnięcia ubiegłego roku.

Obroty i zyski całej grupy wzrosły o 100 procent w porównaniu do roku 2008. Blue Media SA w 2009 roku, pomimo 10 procentowego spadku wartości polskiego rynku usług informatycznych, przekroczyła przychody sprzed roku o ponad 15 procent.  Obecnie Blue Media obsługuje ponad 2 miliony klientów każdego miesiąca.

- Rok 2009 był przełomowy dla naszej spółki – mówi dyrektor zarządzający Blue Media Sebastian Ptak. Naszym sukcesem jest nie tylko wypracowany wynik finansowy, ale także poszerzenie oferty o nowatorskie systemy i rozwiązania, które są doskonałą propozycją dla branży bankowej oraz ubezpieczeniowej. Przygotowaliśmy innowacyjne produkty, które mogą odegrać znaczącą rolę w rozwoju nowych usług dostępnych w instytucjach finansowych.

Blue Media SA należy do największych podmiotów działających w polskim Internecie. Działalność firmy koncentruje się na pięciu strategicznych kierunkach obejmujących obsługę platform transakcyjnych dla klientów indywidualnych. Są to przede wszystkim popularne usługi doładowania coraz szerszego wachlarza kart typu pre-paid. Ważnym obszarem jest również platforma SMS-owa działająca, jako system zabezpieczeń systemów finansowych oraz płatności mobilnych. Trzeci obszar to pożyczki online, w tym platforma pożyczek społecznościowych Kokos.pl. Kolejna płaszczyzna działań związana jest ze sprzedażą ubezpieczeń online poprzez Inseco.pl - serwis umożliwiający zakup polisy w całości przez Internet. Najnowszy produkt to BlueCash.pl, czyli szybkie transfery gotówkowe. To unikatowe rozwiązanie służy do realizacji przelewu w czasie rzeczywistym pomiędzy kontami bankowymi.

Strategia grupy kapitałowej oparta jest na specjalizacji działań prowadzonych przez poszczególne spółki wchodzące w jej skład. BluePay SA w 2010 roku będzie kontynuował dotychczasowy zakres funkcjonowania na rynku wzbogacając ofertę o usługi billpayments (płatności za rachunki) i płatności kartami w terminalach POS. 
Z kolei Blue Software Sp. z o.o. skoncentruje swoją aktywność na obsłudze klientów z sektora bankowego i ubezpieczeniowego, co  zaowocuje znaczącym podniesieniem poziomu obsługi Partnerów biznesowych Spółki.

- Przyjęta polityka specjalizacji branżowej pozwoli Grupie utrzymać wiodącą pozycję dostawcy technologicznie zaawansowanych produktów oraz co najmniej dwukrotnie zwiększyć w 2010 roku rentowność z prowadzonej działalności – dodaje S. Ptak.

Przeczytaj także:

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Duże modele językowe pod lupą UE. Co zmienia AI Act? [Komentarz eksperta]

Na początku sierpnia wchodzi w życie kluczowa część unijnego rozporządzenia AI Act, regulująca wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji w Polsce i w całej UE. Tym razem dotyczy ona szeroko stosowanych dużych modeli językowych

04.08.2025 Czytaj więcej