Wiele sfer codziennego życia przeniosło się do internetu. Zdalnie pracujemy, uczymy się, załatwiamy sprawy urzędowe, korzystamy z rozrywki online (np. serwisów streamingowych). Część tych pandemicznych trendów zostanie z nami już na stałe.
Badanie „Finanse Polaków w czasie pandemii 2021” zostało zrealizowane na zlecenie Blue Media przez agencję badawczą Satisface. To już piąta edycja raportu na temat zwyczajów finansowych Polaków. Druga, która została zrealizowana w czasie trwania pandemii Covid-19.
Czego można dowiedzieć się z tegorocznej edycji raportu?
- Mimo, że w 2021 r. częściej korzystamy z różnych usług realizowanych przez internet, to nasz entuzjazm do zdalnych aktywności jest nieco niższy niż na początku pandemii. Widać pierwsze symptomy pandemicznego zmęczenia usługami internetowymi.
- Już sześciu na dziesięciu Polaków korzysta regularnie z internetowych usług subskrypcyjnych.
- 94 proc. polskich internautów dokonuje zakupów produktów oraz usług przez internet. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek ten wahał się pomiędzy 85 a 88 proc. Wskaźnik ten zanotował ogromny wzrost w ostatnim roku, co powiązać można bezpośrednio z pandemią. W jej wyniku wzrosła także popularność płatności elektronicznych, zwłaszcza szybkich przelewów oraz BLIKA.
- Spowodowany pandemią skokowy wzrost popularności nowych technologii idzie w parze z coraz większą świadomością, jakie dane na swój temat udostępniamy i komu, szczególnie gdy są to informacje dotyczące finansów. Zaledwie 13 proc. badanych byłoby skłonnych udostępnić informacje o swoim rachunku bankowym w celu uzyskania lepszej oferty finansowej. Takie wrażliwe dane jesteśmy gotowi najprędzej przekazać innemu bankowi lub zaufanemu operatorowi płatności.
Pobierz bezpłatnie