Finanse Polaków w czasie pandemii. Edycja 2021

#płatności za rachunki #zakupy przez internet #finanse Polaków

06.09.2021
Udostępnij:

Wiele sfer codziennego życia przeniosło się do internetu. Zdalnie pracujemy, uczymy się, załatwiamy sprawy urzędowe, korzystamy z rozrywki online (np. serwisów streamingowych). Część tych pandemicznych trendów zostanie z nami już na stałe.

Badanie „Finanse Polaków w czasie pandemii 2021” zostało zrealizowane na zlecenie Blue Media przez agencję badawczą Satisface. To już piąta edycja raportu na temat zwyczajów finansowych Polaków. Druga, która została zrealizowana w czasie trwania pandemii Covid-19.

Czego można dowiedzieć się z tegorocznej edycji raportu?

  • Mimo, że w 2021 r. częściej korzystamy z różnych usług realizowanych przez internet, to nasz entuzjazm do zdalnych aktywności jest nieco niższy niż na początku pandemii. Widać pierwsze symptomy pandemicznego zmęczenia usługami internetowymi.
  • Już sześciu na dziesięciu Polaków korzysta regularnie z internetowych usług subskrypcyjnych.
  • 94 proc. polskich internautów dokonuje zakupów produktów oraz usług przez internet. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek ten wahał się pomiędzy 85 a 88 proc. Wskaźnik ten zanotował ogromny wzrost w ostatnim roku, co powiązać można bezpośrednio z pandemią. W jej wyniku wzrosła także popularność płatności elektronicznych, zwłaszcza szybkich przelewów oraz BLIKA.
  • Spowodowany pandemią skokowy wzrost popularności nowych technologii idzie w parze z coraz większą świadomością, jakie dane na swój temat udostępniamy i komu, szczególnie gdy są to informacje dotyczące finansów. Zaledwie 13 proc. badanych byłoby skłonnych udostępnić informacje o swoim rachunku bankowym w celu uzyskania lepszej oferty finansowej. Takie wrażliwe dane jesteśmy gotowi najprędzej przekazać innemu bankowi lub zaufanemu operatorowi płatności.

Pobierz bezpłatnie

Raport "Finanse Polaków w czasie pandemii. Edycja 2021"

Przeczytaj także:

Raport

Nawyki ekologiczne Polaków to troska o środowisko czy własny portfel? [BADANIE]

Czasy wysokiej inflacji wydają się wpływać na przyzwyczajenia Polaków. Ponad 84 proc. badanych deklaruje, że segreguje śmieci. Stopniowy wzrost notują też skłonności do oszczędzania wody, prądu oraz ograniczania konsumpcji - wynika z badania “Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2023” zrealizowanego przez Autopay.

16.11.2023 Czytaj więcej

Raport

Polacy nadal przekonani do ochrony klimatu i przyrody, ale zielony sceptycyzm powoli narasta [BADANIE]

Chociaż większość osób w Polsce zgadza się ze stanowiskiem nauki na temat zmian klimatu i uważa, że sytuacja ekologiczna świata jest zła, to w ostatnich latach o połowę zwiększyła się grupa dystansująca się od zielonych narracji. Doświadczeni pandemią i inflacją nadal chcemy czystej energii i czystej przyrody, ale już niekoniecznie związanych tym wyrzeczeń.

11.10.2023 Czytaj więcej

Raport

Uczciwi, choć zapominalscy

40% Polaków zapomina o zapłaceniu rachunków

16.12.2022 Czytaj więcej