Sprzedaż produktów finansowych jest trudna, ze względu na „niewidzialny” charakter transakcji. Istnieją jednak skuteczne sposoby, na to by sprzedaż była bardziej efektywna.
Kiedy pandemia zatrzymała działanie wielu branż, sektor finansowy w niektórych aspektach na tym zyskał. Zostały wdrożone innowacyjne metody weryfikacji tożsamości klienta, po to aby sprzedaż mogła odbywać się bez konieczności odwiedzin w placówce. Klienci, trochę przymuszeni to takich procedur, poznali je i przyzwyczaili się. To najlepszy moment, aby wykorzystać ten potencjał.
Sprzedaż produktów finansowych wymaga dużych pokładów cierpliwości i samozaparcia wśród pracowników. Klienci zazwyczaj mają negatywne nastawienie do zakupu produktów finansowych, gdy inicjatywa pojawia się po stronie instytucji.
Klienci mają problemy w zrozumieniu skomplikowanych procedur oraz warunków oferowanych usług czy produktów. Jednocześnie nie lubią rozmawiać o swoich problemach finansowych, a narzędzie online to zadanie ułatwiają. Zdarza się, że decyzje dotyczące finansów podejmowane są wspólnie przez małżonków lub partnerów, dlatego istotne jest aby w momencie weryfikacji oferty, druga osoba była w pobliżu.
Inaczej wygląda sytuacja, gdy klient znajduje się w komfortowych warunkach (na przykład w domu), ma czas na zastanowienie się i przeanalizowanie swojej sytuacji.
Pandemia przyspieszyła proces innowacji
Odpowiedzią na te problemy jest uproszczenie procesu sprzedaży. W ten oto sposób, egzamin zdają kanały dystrybucji za pośrednictwem sieci internetowej. Tego typu usługi w dobie pandemii stały się powszechne i mają szansę na rozwój. Klienci – wcześniej nieufni – nauczeni doświadczeniem, są skłonni podejmować decyzje zakupowe bez potrzeby osobistego kontaktu z pracownikiem w placówce banku.
Weryfikacja takich klientów jest bezpieczna, o czym możesz przeczytać w tym artykule.
Usługi Blue Media
Blue Media oferuje swoim partnerom innowacyjne usługi płatnicze, komunikacyjne i weryfikacyjne. Klienci mogą korzystać z przelewów natychmiastowych, SMS-ów autoryzacyjnych, fotoweryfikacji tożsamości oraz weryfikacji dowodu osobistego z wykorzystaniem technologii OCR.
Przelewy natychmiastowe mogą być wykorzystywane w obsłudze: przelewów weryfikacyjnych, przelewów ekspresowych na telefon, czy płatności w bankowości mobilnej. Nasz system objął swoim zasięgiem już 100 banków. System autoryzacyjny SMS służy do komunikacji z klientami i może być wykorzystywany w celach autoryzacyjnych, weryfikacyjnych i windykacyjnych. Dodatkowo można go wykorzystywać do obsługi masowych kampanii – do 1 mln wiadomości dziennie.