Zastosowanie bramki SMS w komunikacji z klientami banków

#bramka SMS #komunikacja #komunikacja SMS

09.02.2024
Udostępnij:

Dla banków bezpieczeństwo i szybkość transakcji są na wagę złota. Dlatego też, by sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów, sięgają po nowoczesne technologie. Jednym z takich rozwiązań, które zyskało ogromną popularność jest bramka SMS. Ta forma komunikacji stała się istotnym narzędziem w bankowości, oferując wiele korzyści zarówno dla instytucji finansowych, jak i ich klientów.


Poniżej przedstawiamy, jak bramki SMS ułatwiają kontakt banków z klientami, podnosząc poziom bezpieczeństwa i komfortu usług.


Bezpieczeństwo to podstawa


Bramka SMS może podwyższyć stopień bezpieczeństwa w trakcie korzystania z usług banku.

  • Dwustopniowa weryfikacja: jednym z najważniejszych zastosowań bramek SMS w bankowości jest weryfikacja dwuetapowa. Podnosi ona znacząco poziom bezpieczeństwa dostępu do konta online. Wysyłanie jednorazowych haseł lub kodów przez SMS pozwala na dodatkowe potwierdzenie tożsamości użytkownika. To przekłada się na minimalizowanie ryzyka nieuprawnionego dostępu.

  • Powiadomienia o transakcjach na koncie: powiadomienia SMS mogą być także przesyłane po każdorazowej transakcji przeprowadzonej na koncie bankowym czy dokonaniu płatności kartą. To również pozwala zachować klientom kontrolę nad wydatkami i szybko zweryfikować ewentualne wątpliwości.

  • Powiadomienie o wypłacie z bankomatu: SMS może zostać przesłany również po wypłacie środków z bankomatu.

Łatwiejsze zarządzanie finansami


Bramka SMS wpływa korzystnie nie tylko na bezpieczeństwo, ale także na wygodę klientów banków.

  • Informacje o zasileniu konta: drogą SMS-ową klient może szybko otrzymać potwierdzenie wpłynięcia środków na konto – np. wypłaty bądź płatności wynikającej z innej umowy.

  • Przypomnienie o racie kredytu: gdy klient ma wiele rzeczy na głowie, może zapomnieć o zbliżającym się terminie spłaty kredytu. Dlatego wiadomość SMS może w prosty sposób przypomnieć o terminie i kwocie do spłaty w danym miesiącu.

  • Informacja o zrealizowaniu przelewu stałego: jeśli klient ustawił comiesięczny, stały przelew na określony cel, może otrzymać SMS potwierdzający przekazanie środków na wskazane konto.

  • Przypomnienie o terminie ważności karty płatniczej: SMS-em można w łatwy sposób przypomnieć o upływającym terminie ważności karty płatniczej, należącej do klienta.

Wygodniejsza komunikacja z klientem


Wykorzystanie SMS-ów do informowania o nowych możliwościach dla użytkowników pozwala bankom na budowanie bliższych relacji z klientami. Taka forma komunikacji jest często bardziej skuteczna niż tradycyjny e-mail marketing, ponieważ wiadomości SMS są zazwyczaj otwierane i czytane niemal natychmiast po otrzymaniu.

  • SMS powitalny: drogą SMS-ową można potwierdzić otwarcie nowego konta bankowego.

  • Informacje o produktach, usługach i promocjach: wielu klientów docenia przesyłane oferty, szczególnie, jeśli są to oferty przygotowane specjalnie dla konkretnego odbiorcy. Bramka SMS daje możliwość szybkiego dotarcia do klienta i personalizację komunikatów.

  • Zmiany w regulaminie: bramka SMS to także dobry sposób, by powiadomić klientów o zbliżających się zmianach w regulaminach.

Bramka SMS przynosi bankom szereg korzyści i możliwości. Pozwala utrzymywać relacje poprzez dostarczanie spersonalizowanych informacji o nowych ofertach bankowych ograniczonych czasowo.

Analiza danych umożliwia tworzenie wiadomości dopasowanych do odbiorcy, a szybka ocena reakcji klientów na wysyłkę pozwala dostosować harmonogramy kampanii do preferencji odbiorców.


Masowa wysyłka SMS – wielu odbiorców w jednym momencie


Masowa wysyłka SMS za pomocą bramki to narzędzie umożliwiające dotarcie do dużej liczby odbiorców w jednym momencie. By można ją było przeprowadzić, konieczne jest zgromadzenie zgód od klientów na otrzymywanie wiadomości SMS. Zgoda musi być dobrowolna, świadoma i sformułowana w jasny sposób, informująca o celu komunikacji. Bardzo istotna jest również polityka prywatności. Jej celem jest informowanie klienta o sposobie gromadzenia oraz przechowywania i wykorzystywania danych osobowych.

O działaniu bramki SMS od Autopay możesz przeczytać więcej na podlinkowanej stronie. To sprawdzone narzędzie, z którego korzysta już 300 banków i instytucji finansowych. Rozwiązania spełniają wymogi branżowych regulatorów.


Podsumowanie


Wykorzystanie bramki SMS w komunikacji z klientami otwiera przed bankami liczne możliwości w zakresie zwiększania bezpieczeństwa, efektywności i personalizacji usług. W erze cyfrowej, gdzie coraz więcej osób porusza się po sieci i korzysta z usług online, bezpieczeństwo i skuteczne przekazanie informacji są kluczowe. SMS-y są nieodłącznym elementem strategii komunikacyjnej każdej nowoczesnej instytucji finansowej.


Płatności online dla serwisów internetowych

Wybierz bezpieczne i niezawodne płatności Autopay i rozwiń swój biznes online

Zacznij pobierać płatności

Przeczytaj także:

Fintech

Cross-selling w usługach finansowych: strategie zwiększania sprzedaży

Cross-selling stanowi jedną z kluczowych strategii, która może znacząco wpłynąć na realizację celów biznesowych banków i innych podmiotów z sektora finansowego.

23.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Chargeback w bankowości elektronicznej: jak minimalizować ryzyko i zwiększać zaufanie klientów

Poznaj kluczowe aspekty chargebacku, procedury wnioskowania i wpływ na bezpieczeństwo transakcji online. Dowiedz się, jak zbudować zaufanie klientów.

16.02.2024 Czytaj więcej

Fintech

Zabezpieczanie transakcji elektronicznych: najlepsze praktyki dla banków i sklepów internetowych

Sprawdź, co możesz zrobić, żeby zadbać o bezpieczeństwo transakcji w Twoim serwisie internetowym i zyskać zaufanie zarówno ze strony klientów, jak i partnerów.

26.01.2024 Czytaj więcej