F DESIGN AWARD to prestiżowa nagroda w dziedzinie szeroko rozumianego wzornictwa (product design, service design, UX design, UI design, CX design itd.). Książka Prototyping 2040. The FutureS Thinking Book autorstwa Zuzanny Skalskiej oraz Rafała Kołodzieja, wydana przez Autopay, otrzymała nagrodę w obszarze Communication Design, w kategorii: printed publications.
iF International Forum Design GmbH z siedzibą w Hanowerze to najstarsza na świecie niezależna organizacja zajmująca się projektowaniem, która co roku organizuje konkurs iF DESIGN AWARD.
Od 1954 roku nagroda iF DESIGN AWARD jest uznawana za arbitra jakości dla doskonałego wzornictwa, stanowi jedną z najważniejszych globalnych nagród w dziedzinie wzornictwa na świecie. Honoruje ona osiągnięcia projektowe we wszystkich dyscyplinach: projektowanie produktu, opakowań, komunikacji i usług, architektura i architektura wnętrz, a także profesjonalne koncepcje, doświadczenia użytkownika (UX) i interfejs użytkownika (UI).
Książka Prototyping 2040. The FutureS Thinking Book zdobyła uznanie jury, w skład którego wchodzą niezależni eksperci z całego świata. Publikacja została wyróżniona za konkretną i szczegółową wiedzę o tym, jak pracować z różnymi scenariuszami przyszłości oraz jak wdrażać je później w organizacjach. Konkurencja była ogromna: z 56 krajów nadesłano prawie 11 000 zgłoszeń. Zgłoszenia oceniało 133-osobowe jury.
Książka jest nie tylko atrakcyjnym pod względem wizualnym albumem, ale także użytecznym poradnikiem, z gotowymi narzędziami do projektowania innowacyjnych procesów. Szczególnie ciekawe wątki dotyczą obszarów finansów, przedsiębiorczości, pracy i środowiska - wyjaśnia Andrzej Antoń, CEO Autopay, współwydawcy książki. - Publikację doceniają świadomi przedsiębiorcy i menedżerowie, poszukujący nowej narracji do budowania strategii rozwoju biznesu. Mamy nadzieję, że ta książka będzie impulsem do namysłu i etapem docierania do pomyślnej przyszłości dla nas wszystkich.
Książka autorstwa Zuzanny Skalskiej i Rafała Kołodzieja Prototyping 2040. The FutureS Thinking Book otwiera przed czytelnikami krajobraz możliwych scenariuszy przyszłości, z których jedne są bardziej pożądane, a inne mniej. Publikacja jest uporządkowanym zbiorem nieoczywistych inspiracji dla liderów firm i instytucji, ułatwiających im już dzisiaj podjęcie decyzji kierunkowych i wprowadzanie zmian w swoich organizacjach. Jest efektem wielomiesięcznych poszukiwań i interpretacji sygnałów zmian docierających z wielu branż z całego świata.
Przecięcie się ścieżek zawodowych autorów - Zuzanny Skalskiej i Rafała Kołodzieja - oboje mają ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe – zaowocowało stworzeniem metody pracy z przyszłością, która wspiera i stymuluje myślenie strategiczne w organizacjach. Polega ona na systematycznej budowie możliwych scenariuszy przyszłości, wyborze tych, które mają największy potencjał i szybkim testowaniu ich „tu i teraz”.
Książka zawiera cztery scenariusze: (1) Kind Capitalism, (2) Active Restoration, (3) Self- Consumed i (4) Less is Enough, z których każdy stanowi specyficzną odpowiedź społeczeństw na wyzwania, które czekają świat Zachodu. Każdy scenariusz został wzbogacony warstwą wizualną - autorskimi ilustracjami Olgi Mrozek, która każdą z przyszłości zdefiniowała innym kolorem. Ponieważ nie ma jednego scenariusza przyszłości, książki zostały wydrukowane w różnych kolorach okładek.