Blue Media i Pollen Street ogłaszają strategiczną inwestycję rozwojową

08.12.2021
Udostępnij:

Blue Media S.A., wiodący dostawca płatności online w Polsce, ma przyjemność poinformować o nawiązaniu partnerstwa z Pollen Street Capital, londyńskim inwestorem działającym w sektorze usług finansowych i biznesowych. W ramach współpracy, Pollen Street dokona strategicznej inwestycji w rozwój Blue Media, aby przyspieszyć realizację jej planów ekspansji w sektorze płatności w Europie.

Blue Media jest pionierem na rynku płatności w Polsce. Za pośrednictwem marek Blue Media i Autopay oferuje szereg usług związanych z płatnościami zarówno dla firm i jak i konsumentów. W tym roku firma spodziewa się przetworzyć płatności o wartości ponad 6 mld euro, obsługuje ponad 13 tys. aktywnych sprzedawców ecommerce i szybko zbliża się do 1 mln użytkowników aplikacji Autopay. Firma, chcąc przyspieszyć swój dynamiczny wzrost w ecommerce i płatnościach mobilnych, wykorzysta kapitał Pollen Street oraz jego branżowe know-how, aby stworzyć wiodącą na rynku europejskim firmę zajmującą się płatnościami online.

Założyciele spółki - Andrzej Anton i Konrad Kucharski - komentują: Cieszymy się ze współpracy z Pollen Street, który jest wysoko cenionym inwestorem z imponująca historią wspierania swoich spółek portfelowych w osiąganiu szybkiego wzrostu. Dzięki wspólnej bliskiej pracy z zespołem Pollen Street przekonaliśmy się, że mamy wspólną wizję tego, w jaki sposób możemy wykorzystać ogromne możliwości w obszarze płatności online w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i poza nim. Mamy nadzieję wspólnie zrealizować nasze ambitne plany.

Lindsey McMurray, Partner Zarządzający Pollen Street zauważa: Byliśmy pod wrażeniem tego, co Andrzej i Konrad zdołali osiągnąć od momentu powstania Blue Media, a także ich śmiałych planów na przyszłość. Wraz ze swoim zespołem stworzyli nastawioną na wspieranie przedsiębiorczości, innowacyjną firmę, o fantastycznej kulturze. Podzielamy ich entuzjazm dotyczący perspektyw realizacji szerokiego wachlarza możliwości stojących przed grupą.

Transakcja powinna zostać sfinalizowana w pierwszej połowie 2022 roku, przy założeniu, że zostaną uzyskane odpowiednie zgody od regulatorów oraz spełnione zostaną warunki stawiane przy tego typu transakcjach.


Blue Media & Pollen Street Announce Strategic Growth Investment

Blue Media S.A., a leading online payments provider in Poland, is delighted to announce a new partnership with Pollen Street Capital, a London-based growth investor focused on the financial and business services sectors. As part of this transaction, Pollen Street will make a strategic growth investment in Blue Media to help accelerate its expansion plans in the payments sector in Europe.

Blue Media is pioneer in the payments space in Poland, offering a range of payments and payments-related services to businesses and consumers via the Blue Media and Autopay brands. This year the business expects to process over €6bn of payments, with over 13,000 active eCommerce merchants and is fast-approaching 1 million users of its Autopay app. The company is looking to accelerate its recent rapid growth in eCommerce and Mobility payments, and is seeking to leverage both Pollen Street’s capital and sector expertise to create a market-leading European online payments business.

Founders Andrzej Anton and Konrad Kucharski commented: “We are delighted to partner with Pollen Street, who are a highly-regarded investor with a strong track record of helping their portfolio companies achieve rapid growth. We have worked closely with the team during this process, and believe we have a strong shared vision as to how we can capitalise on the huge opportunities for online payments in the CEE region and beyond, and look forward to delivering on our ambitious plans.”

Lindsey McMurray, Managing Partner of Pollen Street noted: “We have been truly impressed by what Andrzej and Konrad have been able to achieve since launching Blue Media, and with their exciting plans for the future. They and their team have created a highly enterprising and innovative business with a fantastic culture, and we share their enthusiasm for executing on the vast array of opportunities in front of the group.”

The transaction is expected to close in H2 2021 subject to receiving regulatory approvals and clearing customary conditions.

Przeczytaj także:

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Finanse młodych w czasach niepewności. Edycja 2024 [RAPORT AUTOPAY]

Autopay realizuje badanie dotyczące podejścia Polek i Polaków do finansów nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym roku po raz pierwszy do głównego raportu przygotowano suplement, w którym skupiono się na osobach młodych w wieku 18-34 lata.

13.11.2024 Czytaj więcej