Autopay dla klientów kart flotowych Shell

#Autopay Mobility #flota #shell

12.10.2022
Udostępnij:

University Business Park GTC

Dzięki współpracy z Autopay, klienci posiadający Shell Card mogą automatycznie dokonywać opłat za przejazdy polskimi autostradami, zarówno państwowymi, jak i koncesjonowanymi, bez konieczności używania plastikowej karty i zatrzymywania się w punktach poboru opłat.

Aktualizacja: Od 1 lipca 2023 r. przejazdy, dla pojazdów lekkich, autostradami zarządzanymi przez GDDKiA są darmowe.

W październiku br. Shell we współpracy z Autopay poszerzył funkcjonalność swojej karty paliwowej dla klientów flotowych w Polsce o możliwość opłat za przejazd pojazdów lekkich (do 3,5 tony) płatnymi odcinkami autostrad zarządzanych przez GDDKiA w ramach systemu e-TOLL. Chodzi o autostradę A2 Konin – Łódź oraz A4 Wrocław – Gliwice.

Wcześniej, bo od kwietnia 2022 r., użytkownicy Shell Card mogli korzystać już z videotollingu, czyli systemu automatycznego poboru opłat z wideodetekcją pojazdów, jaki działa na wszystkich bramkach na autostradzie AmberOne A1 na odcinku Gdańsk-Toruń oraz na specjalnie oznaczonych bramkach na autostradzie A4 Kraków - Katowice.

Na koncesjonowanych odcinkach autostrad A1 i A4 Identyfikacja pojazdu na punktach poboru opłat odbywa się na podstawie tablicy rejestracyjnej samochodu. Zainstalowane na bramkach urządzenia odczytują tablicę i automatycznie podnoszą szlaban. Na państwowych odcinkach autostrad A2 i A4, gdzie obowiązuje e-TOLL, system sam w odpowiednim momencie odczytuje pozycję pojazdu i zaczyna naliczać opłatę. Kierowca nic nie musi robić, wymagane jest wyłącznie uruchomienie aplikacji.

- Cieszymy się na współpracę z Shell Fleet Solutions - częścią biznesu Shell odpowiedzialną za rozwiązania dla flot, bo to bardziej otwiera nas na kierowców realizujących podróże służbowe. Autopay zintegrowane z eTOLL na państwowych autostradach działa już prawie rok i od tamtej pory dostrzegamy wzmożone zainteresowanie naszym rozwiązaniem ze strony klientów biznesowych. Przedsiębiorcy cenią Autopay za oszczędności czasu przejazdu i uporządkowanie w firmie rozliczeń za przejazdy - komentuje Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

- Uruchomienie usługi automatycznych płatności za autostrady to realne wsparcie w codziennej działalności naszych klientów biznesowych. Cieszymy się, że możliwości płatności kartą flotową Shell w Autopay rozszerzyły się teraz o autostrady publiczne działające w oparciu o e-TOLL - mówi Łukasz Klamka, dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań flotowych Shell Polska.


Jak korzystać z Autopay z kartą Shell?


Proces rejestracji do Autopay jest bardzo prosty. Dotychczasowi użytkownicy Shell Card muszą jedynie wyrazić chęć uruchomienia opcji płatności za autostrady, kontaktując się ze swoim opiekunem handlowym lub biurem obsługi klienta.

Korzystanie z Autopay pozwala skrócić czas przejazdu przez autostrady, a tym samym wpływa na zmniejszenie emisji spalin. Co ważne z punktu widzenia klientów biznesowych, rozwiązania flotowe Shell i Autopay oferują wygodę zarządzania dokumentami, fakturami i raportami. Na koniec miesiąca na jednej zbiorczej fakturze użytkownicy Shell Card otrzymują podsumowanie wszystkich wydatków transportowych, związanych np. z tankowaniem, ładowaniem samochodów elektrycznych, myjniami czy korzystaniem z infrastruktury drogowej, co znacznie ułatwia administrację i ogranicza koszty.

Co istotne, aplikacja Autopay umożliwia łatwą zmianę formy płatności - z karty paliwowej na prywatną kartę płatniczą - co pozwala na wygodne rozdzielnie przejazdów służbowych od prywatnych na jednym koncie.

Autopay oferuje klientom posiadającym Shell Card nie tylko wygodny pobór opłat za przejazd autostradami. Z wykorzystaniem aplikacji można również zapłacić za usługę mycia auta na myjniach partnerskich Autopay, a wkrótce także za wybrane parking zamknięte na terenie całej Polski.


Przeczytaj także:

Raport

Wpływ technologii i AI na życie. Mniej entuzjazmu, więcej znaków zapytania [RAPORT AUTOPAY]

Mimo że zdecydowana większość Polek i Polaków przyznaje, że zmiany technologiczne są nieuniknione, widać oznaki zmęczenia nowinkami - wynika z badania „Finanse w czasach niepewności” zrealizowanego przez Autopay.

23.05.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka

Autopay został partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka. Organizatorem akcji jest Instytut Humanites - Człowiek i Technologia.

15.05.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru produktu, zrezygnują z zakupów, gdy nie znajdą ulubionej formy płatności.

13.05.2024 Czytaj więcej