Autopay i NaviParking łączą siły, by zaoferować kierowcom wygodne parkowanie

#Autopay Mobility #aplikacja mobilna #parkingi

10.08.2021
Udostępnij:

Naviparking

Dzięki podjęciu współpracy z firmą NaviParking ponad 500 tys. zarejestrowanych użytkowników Autopay może automatycznie opłacić wjazd na kolejne parkingi zamknięte. Wspólne rozwiązanie działa już na parkingu Novotel Warszawa Centrum, oferującym ponad 700 miejsc parkingowych.


Dzięki integracji Autopay z system NaviParking, kierowcy zarejestrowani w usłudze Autopay nie muszą pobierać biletu ani posiadać gotówki, by opłacić swój pobyt na parkingu Novotel w centrum Warszawy. Zamontowane na parkingu kamery automatycznie rozpoznają zarejestrowany samochód i pozwalają sprawnie i bez zatrzymywania wjechać i wyjechać z parkingu. Z poziomu aplikacji kierowcy mają także pełne informacje o czasie spędzonym na parkingu oraz o historii wszystkich dokonanych opłat za parkowanie.


- Dzięki współpracy z NaviParking bazę miejsc parkingowych, które można automatycznie opłacić za pomocą Autopay, poszerzamy o kolejne 720 miejsc, oferując naszym użytkownikom prawie 6500 miejsc parkingowych na terenie całej Polski, a to dopiero początek. Dzięki Autopay kierowca automatyzuje wszystkie najważniejsze czynności związane ze swoim pojazdem: przejazd przez autostradę, parkowanie w miastach, obsługę w myjniach samochodowych. Co istotne, od niedawna nasze rozwiązanie dopasowane jest także dla przedsiębiorców posiadających floty samochodowe - mówi Robert Mikoś, Product Manager w Autopay Mobility, operatora usługi Autopay.


Platforma NaviParking udostępnia informacje dotyczące dostępności pobliskich parkingów w czasie rzeczywistym. Inteligentne zarządzanie przestrzenią parkingową opiera się na integracji innowacyjnych technologii wykorzystujących m.in. sztuczną inteligencję, sensory i czujniki, systemy rozpoznające obraz z kamer, rozwiązania IoT oraz platformę IBM służącą do przetwarzania danych w chmurze.


- Nawiązanie strategicznej współpracy z Autopay jest ważnym elementem realizacji misji NaviParking. Cyfryzacja zasobów parkingowych, często o ograniczonej dostępności przyczynia się do zmniejszania zanieczyszczeń powodowanych poszukiwaniem miejsc parkingowych w centrach miast oraz do upłynnienia ruchu, czyniąc samo parkowanie bardziej bezpieczne, szybkie i bezkontaktowe dzięki płatnościom mobilnym. Wspólnie wprowadzamy nowy cyfrowy standard parkowania, ugruntowując tym samym nasze pozycje na rynku jako liderzy innowacji - wyjaśnia Marek Stawiński, CEO i założyciel NaviParking.


Jak działa Autopay na parkingach?


W przypadku już zarejestrowanych użytkowników Autopay wystarczy aktywować opcję “Parkingi” na swoim koncie w serwisie Autopay.pl lub w aplikacji mobilnej Autopay. Niedługo tę możliwość zyskają także ci użytkownicy Autopay, którzy rejestrowali się do systemu z poziomu bankowości mobilnej lub elektronicznej swojego banku.


Nowi użytkownicy muszą dokonać rejestracji w systemie za pomocą aplikacji Autopay lub serwisu internetowego Autopay.pl. Wystarczy podać dane swojego pojazdu (model, numer rejestracyjny) i powiązać profil użytkownika z kartą płatniczą.


Sama identyfikacja pojazdu na bramkach parkingowych odbywa się na podstawie tablicy rejestracyjnej. Zainstalowane na bramkach urządzenia odczytują tablicę rejestracyjną i automatycznie podnoszą szlaban. Cała procedura trwa 3 sekundy. Opłata za przejazd pobierana jest natychmiast po wyjeździe z parkingu - bez konieczności szukania biletów parkingowych i oczekiwania w kolejce do automatu.


O Autopay


Autopay to system do szybkich i automatycznych płatności stworzony w 2019 r. System działa na AmberOne Autostradzie A1 na odcinku Toruń-Gdańsk oraz na Autostradzie A4 na odcinku Katowice-Kraków. Od początku 2021 r. za pomocą Autopay można także automatycznie opłacić dostęp do wybranych parkingów w Polsce oraz usługę mycie auta na niemal 100 myjniach w całej Polsce. Z rozwiązania korzysta już niemal 500 tys. kierowców.


Autopay otrzymało szereg wyróżnień, m.in. Fintech Future 2020 od Cashless.pl, Złoty Bankier 2020 od Pulsu Biznesu i Bankier.pl oraz tytuł Projekt Roku podczas XV Kongresu Gospodarki Elektronicznej.


O NaviParking


NaviParking działa na rynku smart mobility od 2015 roku, tworząc i dostarczając swoim klientom technologie i rozwiązania platformowe w zakresie kompleksowej cyfryzacji parkingów. Misją NaviParking jest wsparcie zrównoważonej mobilności i optymalnego wykorzystania zasobów parkingowych. Firma działa obecnie na terenie Polski, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Bahrajnu.


NaviParkingu aktywnie wspiera inicjatywy związane ze Smart City poprzez m.in. współpracę miastem Wrocław, Poznań, Amsterdam oraz emiratem Szarjah, partnerstwo innowacji w PropTech Middle East, współpracę z Orange Fab-kastomizowane rozwiązanie zarządzania parkingiem dla miast w oparciu o computer vision car detection oraz wypracowanie pan-europejskiego standardu usługi Park&Charge w ramach projektu UE “Intelligent Mobility for Energy Transition”.


Przeczytaj także:

Raport

Na co młodzi ludzie wydają pieniądze? [Raport]

Podczas gdy osoby ze starszych grup wiekowych wydają więcej pieniędzy na cele związane ze zdrowiem, młodzi chętniej inwestują w rozrywkę i czas wolny. Mężczyźni często przeznaczają środki finansowe na hobby i elektronikę, z kolei kobiety chętniej wybierają ubrania i kosmetyki - wynika z badania Autopay Finanse Młodych w czasach niepewności.

25.09.2024 Czytaj więcej

Raport

E-winiety do wszystkich krajów UE już wkrótce dostępne w Autopay

Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Bułgarię, a wkrótce również o Rumunię. Tym samym firma umożliwi nabycie e-winiet we wszystkich krajach, w których obowiązuje ta forma opłat drogowych. Winiety można nabyć na stronie i w aplikacji Autopay Mobility.

24.09.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Marcin Mazurek nowym CPTO i członkiem zarządu w Autopay

Z początkiem września Marcin Mazurek objął stanowisko Chief Product and Technology Officera (CPTO) w Autopay. Będzie pełnił funkcję członka zarządu.

04.09.2024 Czytaj więcej