Autopay partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka

#autopay #wellbeing

15.05.2024
Udostępnij:

Autopay, jeden z liderów polskiego rynku płatniczego, został partnerem Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka. Organizatorem tej największej polskiej akcji wellbeingowej dla firm jest Instytut Humanites - Człowiek i Technologia, Think&Do Tank, który działa na rzecz zrównoważonego rozwoju kapitału społecznego. Właśnie ruszyła 13. edycja wydarzenia.

Kampania „HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka” powstała w 2012 roku w odpowiedzi na globalne trendy, takie jak: kryzys więzi, spadek poczucia sensu, zjawisko samotności - w świetle m.in. potrzeb rynku pracy, zaangażowanych zespołów. Instytut Humanites zachęca, aby 15. maja, w Międzynarodowym Dniu Rodziny (bądź innym wybranym przez firmę dniu obchodów), pracodawcy podarowali pracownikom symboliczne dwie godziny wolnego czasu, które Ci ostatni będą mogli poświęcić pielęgnowaniu relacji. Co roku Instytut Humanites dostarcza gotowe materiały, inspiracje i pomysły na celebrację akcji.

Jak zadbać o talenty i relacje w hybrydowym świecie korporacji?


Według Instytutu Gallupa w 2023 roku jednym z większych problemów pracodawców było zjawisko quiet quitting, czyli “ciche wycofywanie się” związane m.in. z niskim zaangażowaniem, wypaleniem zawodowym, stresem, brakiem poczucia sensu. Inną trudnością jest upowszechnienie się zdalnego i hybrydowego modelu pracy; osamotnienie w miejscu pracy kosztowało gospodarkę Wielkiej Brytanii w przeliczeniu na złotówki ponad 12,5 mld zł rocznie. Samotność to realne wyzwanie dzisiejszego świata, jak pokazują dane: doświadcza jej już 36% Europejczyków! Samotność generuje gigantyczne koszty, które muszą ponieść firmy i gospodarki, a wpływa negatywnie na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne, poczucie sensu w życiu i w pracy.

World Economic Forum uznał samotność za jedno z największych wyzwań społecznych towarzyszących technologicznej transformacji. Rozwój nowych technologii wymaga od ludzi przekwalifikowania się i dużej aktywności w zdobywaniu nowych kompetencji. - Od początku istnienia Instytutu Humanites zastanawiamy się, dokąd zmierzamy jako społeczeństwo i na jakich fundamentach chcemy je budować oraz jak wykorzystać szanse, które niosą nowe technologie, aby człowiek pozostał ich podmiotem, a nie obiektem - mówi Zofia Dzik, Prezes Instytutu Humanites, pomysłodawczyni akcji „Dwie Godziny”. - Naszą misją jest człowiek i jego kondycja w dobie technologicznej transformacji - dodaje - Człowiek, który będzie świadomy, wewnątrzsterowny, proaktywny, otwarty by się uczyć i który nie zatraci swojej społecznej wrażliwości. Wielkim wyzwaniem dzisiejszego świata jest tempo rozwoju nowych technologii, w szczególności AI. Od kilkunastu lat stawiamy pytanie o podmiotowość człowieka i jego zdolność do adaptacji do tych zmian. Dużo mówi się na temat przejmowania przez sztuczną inteligencję wielu ludzkich kompetencji albo szans dla biznesu związanych z technologiami, ale innowacyjny biznes to nie tylko pomysł i wdrożone najnowsze technologie – budują go nadal ludzie i ich talenty: zaangażowani i zmotywowani pracownicy, którzy wierzą w sens tego, co robią w pracy, chcą się rozwijać i uczyć nowych rzeczy i zarażać zapałem innych.

- Rozwijając dużą firmę technologiczno-finansową chcemy nie tylko usuwać bariery stojące przed Polkami i Polakami na drodze do realizacji celów, ale także budować odpowiedzialny społecznie biznes, pamiętając o istotnej roli i dobrostanie każdego z naszych pracowników i pracowniczek. Dlatego też zdecydowaliśmy, że jednym z naszych działań w tym obszarze będzie dołączenie do Akcji HumanBE - Dwie Godziny Dla Rodziny/Człowieka. Jako Autopay, w okresie wakacyjnym od czerwca do sierpnia, dajemy pracownikom i pracowniczkom po 2 godziny wolnego w miesiącu - do wykorzystania zgodnie z własnymi potrzebami - komentuje Wojciech Murawski, członek Zarządu w Autopay.

Tegoroczne hasło przewodnie: „Wielkie marzenia łączą pokolenia” stanie się motywem dla wszystkich inspirujących wydarzeń, które pracodawcy przygotują dla swoich pracowników. Akcja #HumanBE #2h4family skierowana jest do wszystkich podmiotów, które zatrudniają ludzi i zależy im na tym, aby osoby tworzące firmę czy instytucję pracowały w poczuciu sensu i dobrostanu. Uczestnicy zachęcani są do zadbania o relacje w rodzinie i z najbliższymi osobami jak również wewnątrz firmy. Badania i raporty Instytutu Humanites, a także opinie pracodawców potwierdziły, że szeroko rozumiana rodzina nie tylko nie koliduje z pracą, ale te dwa filary ludzkiego życia wzajemnie na siebie wpływają i mogą się pozytywnie wspierać. W myśl zasady, że “mamy różne życie w wielu rolach” usatysfakcjonowany z życia prywatnego, szczęśliwy człowiek to także zaangażowany pracownik.

Ambasadorami tegorocznej kampanii są Krzysztof Wielicki, jeden z najwybitniejszych himalaistów świata, wspinacz, alpinista, taternik, piąty człowiek na świecie, który zdobył Koronę Himalajów – 14 ośmiotysięcznych szczytów Ziemi oraz Jan („Jasiek”) Mela, polski podróżnik i działacz społeczny, najmłodszy w historii zdobywca dwóch biegunów w jednym roku, a zarazem pierwsza osoba z niepełnosprawnością, która tego dokonała. W roku 2024 Organizatorzy odświeżyli ilustracje towarzyszące od lat akcji. Autorką nowej warstwy wizualnej jest Zofia Dzierżawska, ilustratorka współpracująca z wydawnictwami w Europie i w Stanach Zjednoczonych, wielokrotnie nagradzana na targach książki w Bolonii, a także przez Society of Illustrators w Nowym Jorku.



Materiały do pobrania: grafika nr 1, grafika nr 2

Instytut Humanites – Człowiek i Technologia jest Think&Do Tankiem, który od 2010 roku działa na rzecz zrównoważonego rozwoju kapitału społecznego. Misją Instytutu Humanites jest świadomy, szczęśliwy, otwarty poznawczo, proaktywny i wrażliwy społecznie człowiek. Programy dla biznesu Instytutu Humanites służą firmom jako gotowe do wdrożenia projekty z obszaru ESG i sustainable development.

Autopay (wcześniej Blue Media) to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do Austrii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Przeczytaj także:

Raport

Wpływ technologii i AI na życie. Mniej entuzjazmu, więcej znaków zapytania [RAPORT AUTOPAY]

Mimo że zdecydowana większość Polek i Polaków przyznaje, że zmiany technologiczne są nieuniknione, widać oznaki zmęczenia nowinkami - wynika z badania „Finanse w czasach niepewności” zrealizowanego przez Autopay.

23.05.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy kochają zakupy online, ale nie za każdą cenę [RAPORT AUTOPAY]

Polacy nie wyobrażają sobie życia bez e-commerce, ale chcą kupować na własnych warunkach. Chociaż cena jest decydującym kryterium wyboru produktu, zrezygnują z zakupów, gdy nie znajdą ulubionej formy płatności.

13.05.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Rebranding Autopay z dwiema statuetkami na Transform Awards Europe 2024!

Rebranding Autopay został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024

22.04.2024 Czytaj więcej