Autopay podpisuje Kartę Różnorodności

#różnorodność #karta różnorodności

28.05.2024
Udostępnij:

Firma Autopay dołącza do grona firm i organizacji, które podpisały Kartę Różnorodności i tym samym dołącza do coraz liczniejszej grupy pracodawców, którzy aktywnie działają na rzecz budowania otwartych i przyjaznych środowisk pracy.

Karta Różnorodności to międzynarodowa inicjatywa Komisji Europejskiej, do której dołączyło już ponad 12 000 instytucji, zatrudniających łącznie ponad 16 milionów osób. W Polsce jest ona koordynowana przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Karta jest zobowiązaniem podpisywanym przez pracodawców, którzy zakazują dyskryminacji w miejscu pracy oraz wprowadzają działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności. Dodatkowo, wyrażają gotowość firmy do zaangażowania wszystkich osób zatrudnionych oraz partnerów biznesowych i społecznych w te działania.

-Bardzo cieszymy się, że do grona Sygnatariuszy Karty Różnorodności dołącza Autopay. Zmiany technologiczne są zdecydowanie jednym z najważniejszych czynników zmian w otaczającym nas świecie, więc zaangażowanie pracodawców, a szczególnie z tego sektora, by transformacja cyfrowa była maksymalnie sprawiedliwa i włączająca jest kluczowe, nie tylko dla miejsc pracy, ale i ich otoczenia mówi Marzena Strzelczak, Doradczyni Zarządu Forum Odpowiedzialnego Biznesu ds. DEI.

Autopay od lat aktywnie angażuje się w inicjatywy promujące równość i walkę z dyskryminacją, zwłaszcza w obszarze cyfrowym. W czasie pandemii we współpracy z Fundacją Inspirujące Przykłady oraz Zrzeszeniem Kaszubsko-Pomorskim firma przekazała ponad 100 tysięcy złotych na zakup 50 nowych laptopów dla dzieci z wiejskich szkół na Kaszubach. Od 2023 r. firma współtworzy program 'UsuwaMy Bariery!' razem z Fundacją Zwolnieni z Teorii i ze wsparciem SWPS Innowacje. Program angażuje 140 uczennic i uczniów w całej Polsce, którzy rozwijają projekty społeczne oparte o ideę inkluzywności technologicznej oraz wzmacniają swoje przyszłe kompetencje zawodowe.

- Z perspektywy firmy zajmującej się nowoczesnymi płatnościami online, od dawna staramy się zapewniać bardziej egalitarny i przyjazny dostęp do różnego rodzaju usług. Podpisanie Karty Różnorodności stanowi kolejny krok w naszym zaangażowaniu na rzecz budowania i promowania kultury włączającej. Jest to dla nas kluczowe, ponieważ wierzymy, że różnorodność jest siłą napędową innowacji i sukcesu biznesowego. Zarówno program 'UsuwaMy Bariery', jak i Karta Różnorodności, są integralną częścią naszego zaangażowania w tworzenie otwartego i przyjaznego środowiska pracy, wspierając rozwój zawodowy różnorodnych grup społecznych - mówi Nina Wadowska, PR menadżerka Autopay.

Autopay to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do krajów ościennych. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Przeczytaj także:

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej