Autopay uruchamia usługę eSIM. Połączymy się z internetem w każdym regionie świata

#eSIM

02.07.2025
Udostępnij:

Autopay, wiodąca polska spółka technologiczno-finansowa, wprowadza usługę eSIM Autopay. Bazuje ona na wirtualnej karcie SIM, której nie trzeba fizycznie instalować w urządzeniu mobilnym, a jej zakup i uruchomienie jest realizowane w pełni online. Usługa zapewnia dostęp do internetu we wszystkich regionach świata.

Dostęp do internetu za granicą wiąże się z wieloma obawami, przede wszystkim z wysokimi kosztami roamingu, czy potencjalnymi zagrożeniami dla bezpieczeństwa. Autopay patrzy w przyszłość i wychodzi naprzeciw takim obawom. Polska firma właśnie uruchomiła usługę eSim (wirtualne karty SIM), która dostępna jest na całym świecie, w ponad 1200 wariantach pakietów, obejmujących konkretne państwa, regiony, a także globalny dostęp do sieci. Produkt idealnie wpisuje się w misję marki, aby udostępniać bezpieczne i wygodne rozwiązania.

- W Autopay usuwamy wiele barier utrudniających codzienne funkcjonowanie - ułatwiamy płacenie rachunków, zakupy online czy podróżowanie samochodem po Europie. Oferujemy przy tym kompleksowy ekosystem rozwiązań dla klientów indywidualnych i firm. Wprowadzenie usługi eSIM to naturalny krok w naszym rozwoju. Dzięki eSIM podróże zagraniczne będą jeszcze bardziej komfortowe i już nigdy więcej nie trzeba będzie się martwić o stały dostęp do internetu i kontakt z bliskimi. To szczególnie istotne teraz, w okresie wakacyjnym, gdy wiele osób wyjeżdża, ale wciąż chce pozostać online - mówi Andrzej Szewczyk, Business Unit Leader w Autopay.

Autopay umożliwi sprzedaż kart eSIM przez banki i inne firmy obsługujące użytkowników końcowych. - Już wkrótce będziemy mogli poinformować o współpracy w tym zakresie. Jako Autopay oferujemy możliwość uruchomienia eSIM jako usługi dodanej, podobnie jak teraz wspieramy partnerów w sprzedaży doładowań, kuponów prezentowych i bonów energetycznych - dodaje Andrzej Szewczyk.

Intuicyjna konfiguracja


Aktywacja eSIM jest bardzo prosta. Przede wszystkim, trzeba sprawdzić czy urządzenie mobilne obsługuje takie rozwiązanie. Jeśli tak, to należy wybrać pakiet dostosowany do potrzeb, wypełnić dane i opłacić zamówienie za pomocą bramki płatniczej Autopay. Po dokonaniu płatności, strona przekierowuje nas do odpowiednich ustawień telefonu, gdzie można aktywować wirtualną kartę SIM. To wszystko - od teraz można cieszyć się wyjazdami zagranicznymi bez tracenia kontaktu ze światem online. Użytkownicy mogą swobodnie przełączać się między zwykłą kartą SIM a eSIM oraz kontrolować zużycie danych.

Bezpieczeństwo przede wszystkim


Fundamentem wszystkich rozwiązań Autopay jest bezpieczeństwo. Usługa eSIM oferuje lepsze zabezpieczenia niż tradycyjne karty SIM, ponieważ nie można jej fizycznie wyjąć i zastąpić, co utrudnia ataki typu "wymiana karty SIM". Dodatkowo, dane eSIM są zabezpieczone szyfrowaniem, a zdalna konfiguracja i zarządzanie przez operatora sieciowego zwiększają bezpieczeństwo.

Duży potencjał eSIM


Rynek eSIM rozwija się dynamicznie. Według Fortune Business Insights, do 2032 roku osiągnie on wartość ponad 6 mld dolarów, rosnąc w tym czasie w dwucyfrowym tempie każdego roku. Jako że eSIM ma duży potencjał i zyskuje na popularności, część producentów urządzeń mobilnych już teraz rezygnuje z wyposażania urządzeń w fizyczne tacki na karty SIM, niejako dodatkowo napędzając ten trend.

Grafika eSIM Autopay - do pobrania

Autopay to czołowa polska spółka technologiczno-finansowa tworząca ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Autopay zapewnia szereg narzędzi - z obszaru płatności, weryfikacji online, AI i marketingu - umożliwiających skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję. Z rozwiązań spółki korzysta ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online oraz ponad 12 mln osób miesięcznie.

Przeczytaj także:

Artykuł

Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego

Polskie środowisko biznesowe i eksperckie postanowiło wzmocnić obecność naszego kraju w Davos inicjując Leaders Forum powered by Poland.

11.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

02.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej