Autopay w aplikacji mobilnej Banku Millennium

#Autopay #bankowość elektroniczna #Bank Millenium

04.07.2019
Udostępnij:

Bank Millennium, jako pierwszy bank w Polsce, wkrótce udostępni w aplikacji mobilnej usługę automatycznych płatności za autostrady Autopay firmy Blue Media.

Dzięki temu klienci banku będą mogli przejechać autostradą bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach, a opłata za przejazd pobierze się automatycznie po zjeździe z autostrady. System automatycznych płatności Autopay działa obecnie na autostradzie A1, wkrótce obejmie również autostradę A4. Usługa dostępna będzie w najnowszej wersji aplikacji mobilnej Banku Millennium.

- Udostępnienie usługi to kolejny krok w przyjętej przez bank strategii ułatwiania klientom codziennego życia. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną i chcemy, by stanowiła dla klienta centrum wygodnych i przydatnych usług, również tych niebankowych. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy jako pierwszy bank na rynku zaproponować innowacyjne rozwiązanie. Mamy nadzieję, że automatyczne płatności za autostrady ułatwią, szczególnie w okresie wakacyjnym, przejazdy na upragniony urlop – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

- Badanie #finanseprzyszłości, przeprowadzone przez IBRIS dla Banku Millennium* wskazuje na ewolucyjne zmiany zachowań konsumentów w świecie finansów. Zmiany te są oparte na dwóch filarach: akceptacji rosnącej roli technologii oraz zaufaniu do banków. Bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszym i często używanym narzędziem zarządzania finansami osobistymi, a jej funkcje wykroczą daleko poza tradycyjną bankowość. Zdecydowana większość badanych oczekuje dodatkowych możliwości, niezwiązanych z finansami – mówi Wojciech Rybak, Członek Zarządu Banku Millennium.

Proces rejestracji do usługi Autopay w aplikacji mobilnej Banku Millennium jest bardzo prosty. Klient wybiera w aplikacji z menu opcję Transport – Autostrady i podaje jedynie dane pojazdu oraz wskazuje konto (lub kartę kredytową), z którego ma być pobierana opłata. Rejestracja jest jednorazowa i automatycznie aktywuje usługę. Od tego momentu klient może przejeżdzać przez bramki na autostradzie (zarówno te specjalnie oznakowane, jak i pozostałe) bez konieczności pobierania biletu – system automatycznie zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu i podniesie szlaban. Opłata również pobierana jest automatycznie ze wskazanego przez klienta konta (lub karty kredytowej).

– Dotychczas klienci mogli m.in. zapłacić za parking w aplikacji mobilnej czy kupić za jej pośrednictwem bilet komunikacji miejskiej. Teraz poszerzamy wachlarz usług o automatyczną płatność za autostrady, więc klient nie będzie musiał instalować w swoim smartfonie dodatkowej aplikacji. Usługa będzie rozwijana o dodatkowe funkcje, m.in. możliwość generowania faktur - dodaje Halina Karpińska.

- Wygoda płatności i oszczędność czasu jest fundamentem naszej usługi Autopay. W Blue Media kierujemy się ideą upraszczania i przyspieszania czynności przez automatyzację zadań związanych z codziennymi obowiązkami. Cieszymy się, że nasze rozwiązanie automatycznych płatności wdrożył Bank Millennium, ponieważ jesteśmy przekonani, że to właśnie bankowość elektroniczna i mobilna może stanowić bramę do naszego cyfrowego świata - komentuje Miłosz Kurzawski, szef projektu Autopay w Blue Media.

Usługa Autopay dostępna będzie w najnowszej wersji aplikacji mobilnej Banku Millennium (4.34), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i właścicieli małych oraz średnich firm, dla wszystkich pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Nowa aplikacja (4.34) jest stopniowo udostępniana kolejnym grupom klientów.

Automatyczny system płatności Autopay działa na wszystkich bramkach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 pomiędzy Toruniem a Gdańskiem, a wkrótce będzie również dostępny na A4, na odcinku Katowice-Kraków. W przyszłości usługa Autopay zostanie rozszerzona o kolejne rozwiązania automatyzujące płatności dla kierowców w obszarze przejazdów i parkowania.


* Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

Przeczytaj także:

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Finanse młodych w czasach niepewności. Edycja 2024 [RAPORT AUTOPAY]

Autopay realizuje badanie dotyczące podejścia Polek i Polaków do finansów nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym roku po raz pierwszy do głównego raportu przygotowano suplement, w którym skupiono się na osobach młodych w wieku 18-34 lata.

13.11.2024 Czytaj więcej