Autopay w aplikacji mobilnej Banku Millennium

#Autopay #bankowość elektroniczna #Bank Millenium

04.07.2019
Udostępnij:

Bank Millennium, jako pierwszy bank w Polsce, wkrótce udostępni w aplikacji mobilnej usługę automatycznych płatności za autostrady Autopay firmy Blue Media.

Dzięki temu klienci banku będą mogli przejechać autostradą bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach, a opłata za przejazd pobierze się automatycznie po zjeździe z autostrady. System automatycznych płatności Autopay działa obecnie na autostradzie A1, wkrótce obejmie również autostradę A4. Usługa dostępna będzie w najnowszej wersji aplikacji mobilnej Banku Millennium.

- Udostępnienie usługi to kolejny krok w przyjętej przez bank strategii ułatwiania klientom codziennego życia. Stale rozwijamy naszą aplikację mobilną i chcemy, by stanowiła dla klienta centrum wygodnych i przydatnych usług, również tych niebankowych. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy jako pierwszy bank na rynku zaproponować innowacyjne rozwiązanie. Mamy nadzieję, że automatyczne płatności za autostrady ułatwią, szczególnie w okresie wakacyjnym, przejazdy na upragniony urlop – mówi Halina Karpińska, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

- Badanie #finanseprzyszłości, przeprowadzone przez IBRIS dla Banku Millennium* wskazuje na ewolucyjne zmiany zachowań konsumentów w świecie finansów. Zmiany te są oparte na dwóch filarach: akceptacji rosnącej roli technologii oraz zaufaniu do banków. Bankowa aplikacja mobilna będzie najważniejszym i często używanym narzędziem zarządzania finansami osobistymi, a jej funkcje wykroczą daleko poza tradycyjną bankowość. Zdecydowana większość badanych oczekuje dodatkowych możliwości, niezwiązanych z finansami – mówi Wojciech Rybak, Członek Zarządu Banku Millennium.

Proces rejestracji do usługi Autopay w aplikacji mobilnej Banku Millennium jest bardzo prosty. Klient wybiera w aplikacji z menu opcję Transport – Autostrady i podaje jedynie dane pojazdu oraz wskazuje konto (lub kartę kredytową), z którego ma być pobierana opłata. Rejestracja jest jednorazowa i automatycznie aktywuje usługę. Od tego momentu klient może przejeżdzać przez bramki na autostradzie (zarówno te specjalnie oznakowane, jak i pozostałe) bez konieczności pobierania biletu – system automatycznie zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu i podniesie szlaban. Opłata również pobierana jest automatycznie ze wskazanego przez klienta konta (lub karty kredytowej).

– Dotychczas klienci mogli m.in. zapłacić za parking w aplikacji mobilnej czy kupić za jej pośrednictwem bilet komunikacji miejskiej. Teraz poszerzamy wachlarz usług o automatyczną płatność za autostrady, więc klient nie będzie musiał instalować w swoim smartfonie dodatkowej aplikacji. Usługa będzie rozwijana o dodatkowe funkcje, m.in. możliwość generowania faktur - dodaje Halina Karpińska.

- Wygoda płatności i oszczędność czasu jest fundamentem naszej usługi Autopay. W Blue Media kierujemy się ideą upraszczania i przyspieszania czynności przez automatyzację zadań związanych z codziennymi obowiązkami. Cieszymy się, że nasze rozwiązanie automatycznych płatności wdrożył Bank Millennium, ponieważ jesteśmy przekonani, że to właśnie bankowość elektroniczna i mobilna może stanowić bramę do naszego cyfrowego świata - komentuje Miłosz Kurzawski, szef projektu Autopay w Blue Media.

Usługa Autopay dostępna będzie w najnowszej wersji aplikacji mobilnej Banku Millennium (4.34), zarówno dla klientów indywidualnych, jak i właścicieli małych oraz średnich firm, dla wszystkich pojazdów zarejestrowanych w Polsce. Nowa aplikacja (4.34) jest stopniowo udostępniana kolejnym grupom klientów.

Automatyczny system płatności Autopay działa na wszystkich bramkach poboru opłat AmberOne Autostrady A1 pomiędzy Toruniem a Gdańskiem, a wkrótce będzie również dostępny na A4, na odcinku Katowice-Kraków. W przyszłości usługa Autopay zostanie rozszerzona o kolejne rozwiązania automatyzujące płatności dla kierowców w obszarze przejazdów i parkowania.


* Metryka badania: badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w dniach 27 listopada – 1 grudnia 2017 r. na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 do 60 lat deklarujących posiadanie konta bankowego. Technika badawcza: CATI.

Przeczytaj także:

Artykuł

E-winiety na przejazdy w Szwajcarii już dostępne w aplikacji Autopay oraz online 

Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Szwajcarię. Winiety na przejazdy w Szwajcarii dostępne są zarówno na stronie internetowej market.autopay.pl, jak i w aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS.

16.02.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Cloud Services wraca pod skrzydła Autopay

Spółka Cloud Services z początkiem 2024 oferuje swoje kompleksowe rozwiązania IT pod nową marką Autopay Services.

14.02.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Na jednego specjalistę IT przypada 15 osób bez umiejętności cyfrowych. Młodzież ma rozwiązanie

Grupa 140 uczniów i uczennic z całej Polski - w ramach programu „UsuwaMy bariery!” stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje - proponuje 24 inkluzywne rozwiązania cyfrowe.

07.02.2024 Czytaj więcej