Blue Media walczy ze smogiem

#ekologia #złotówka za kilometr

16.01.2017
Udostępnij:

Pracownicy sopockiej firmy Blue Media w ciągu ostatniego roku przejechali na rowerach w drodze do i z pracy ponad 102,5 tys. kilometrów. Korzyści z tego tytułu są wymierne - mniejsza liczba zwolnień chorobowych oraz wyższa wydajność pracy. Ważny dla Blue Media jest też efekt ograniczenia emisji spalin.

Dbałość o środowisko to – obok nowych technologii i sportu – silny element kultury organizacyjnej Blue Media. Program „Złotówka za kilometr” - za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu pracownicy Blue Media dostają złotówkę premii – firma wprowadziła już w 2013 r. Od tamtej pory z roku na rok rośnie liczba osób biorących w nim udział. W 2015 r. rowerem do pracy regularnie jeździło 58 pracowników, a w ub. r. już 75 osób.

- W ciągu ostatnich trzech lat pracownicy dojeżdżający do pracy rowerem otrzymali z tego tytułu łącznie ponad 240 tys. złotych premii. W naszym przekonaniu to udana inwestycja - podkreśla Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.

Absencja chorobowa w Blue Media jest prawie 3-krotnie niższa niż w przypadku przeciętnej polskiej firmy i wynosi średnio 5 dni w ciągu roku. Do tego dochodzi lepsza wydajność pracy.

W programie „Złotówka za kilometr” od początku ważny jest aspekt ekologiczny. W Sopocie, w którym siedzibę ma firma Blue Media, trudno o miejsce parkingowe. Samochody stoją w korkach, emitują hałas i spaliny. Smog to problem, który dotyka już większości polskich miast. Jeżdżąc na rowerze do i z pracy pracownicy Blue Media w samym 2016 r. „zaoszczędzili” ponad 23 tony dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby dystans 102,5 tys. kilometrów przebyli średniej wielkości samochodami. Od początku trwania programu, rowerzyści Blue Media ograniczyli emisję dwutlenku węgla do atmosfery już o ponad 50 ton.

- Jako firma czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne – nawet jeśli z perspektywy globalnej jest on znikomy. Dlatego zachęcamy pracowników do wybierania alternatywnych środków transportu oraz promujemy ekologiczne rozwiązania w naszym biurze. Dzięki panelom słonecznym zainstalowanym na tarasach naszej siedziby, w słoneczne dni jesteśmy samowystarczalni energetycznie – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

Przeczytaj także:

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Duże modele językowe pod lupą UE. Co zmienia AI Act? [Komentarz eksperta]

Na początku sierpnia wchodzi w życie kluczowa część unijnego rozporządzenia AI Act, regulująca wykorzystanie systemów sztucznej inteligencji w Polsce i w całej UE. Tym razem dotyczy ona szeroko stosowanych dużych modeli językowych

04.08.2025 Czytaj więcej