Blue Media walczy ze smogiem

#ekologia #złotówka za kilometr

16.01.2017
Udostępnij:

Pracownicy sopockiej firmy Blue Media w ciągu ostatniego roku przejechali na rowerach w drodze do i z pracy ponad 102,5 tys. kilometrów. Korzyści z tego tytułu są wymierne - mniejsza liczba zwolnień chorobowych oraz wyższa wydajność pracy. Ważny dla Blue Media jest też efekt ograniczenia emisji spalin.

Dbałość o środowisko to – obok nowych technologii i sportu – silny element kultury organizacyjnej Blue Media. Program „Złotówka za kilometr” - za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu pracownicy Blue Media dostają złotówkę premii – firma wprowadziła już w 2013 r. Od tamtej pory z roku na rok rośnie liczba osób biorących w nim udział. W 2015 r. rowerem do pracy regularnie jeździło 58 pracowników, a w ub. r. już 75 osób.

- W ciągu ostatnich trzech lat pracownicy dojeżdżający do pracy rowerem otrzymali z tego tytułu łącznie ponad 240 tys. złotych premii. W naszym przekonaniu to udana inwestycja - podkreśla Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.

Absencja chorobowa w Blue Media jest prawie 3-krotnie niższa niż w przypadku przeciętnej polskiej firmy i wynosi średnio 5 dni w ciągu roku. Do tego dochodzi lepsza wydajność pracy.

W programie „Złotówka za kilometr” od początku ważny jest aspekt ekologiczny. W Sopocie, w którym siedzibę ma firma Blue Media, trudno o miejsce parkingowe. Samochody stoją w korkach, emitują hałas i spaliny. Smog to problem, który dotyka już większości polskich miast. Jeżdżąc na rowerze do i z pracy pracownicy Blue Media w samym 2016 r. „zaoszczędzili” ponad 23 tony dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby dystans 102,5 tys. kilometrów przebyli średniej wielkości samochodami. Od początku trwania programu, rowerzyści Blue Media ograniczyli emisję dwutlenku węgla do atmosfery już o ponad 50 ton.

- Jako firma czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne – nawet jeśli z perspektywy globalnej jest on znikomy. Dlatego zachęcamy pracowników do wybierania alternatywnych środków transportu oraz promujemy ekologiczne rozwiązania w naszym biurze. Dzięki panelom słonecznym zainstalowanym na tarasach naszej siedziby, w słoneczne dni jesteśmy samowystarczalni energetycznie – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

Przeczytaj także:

Raport

Atom rośnie w oczach Polaków [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

03.02.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Zmiany w zarządzie Autopay. Wojciech Murawski obejmuje rolę co-CEO

Wojciech Murawski obejmuje nową rolę co-CEO w zarządzie Autopay. Andrzej Antoń, jako CEO, skupi się na projektowaniu przyszłości firmy, w tym na jej międzynarodowym rozwoju oraz innowacjach.

21.01.2025 Czytaj więcej

Artykuł

7 nowych trendów kształtujących płatności i e-commerce w 2025 r. [PROGNOZY EKSPERTÓW]

Eksperci Autopay wytypowali trendy, które lada moment wyjdą z cienia i mają szansę zmienić krajobraz e-zakupów w 2025 r.

10.01.2025 Czytaj więcej