Blue Media walczy ze smogiem

#ekologia #złotówka za kilometr

16.01.2017
Udostępnij:

Pracownicy sopockiej firmy Blue Media w ciągu ostatniego roku przejechali na rowerach w drodze do i z pracy ponad 102,5 tys. kilometrów. Korzyści z tego tytułu są wymierne - mniejsza liczba zwolnień chorobowych oraz wyższa wydajność pracy. Ważny dla Blue Media jest też efekt ograniczenia emisji spalin.

Dbałość o środowisko to – obok nowych technologii i sportu – silny element kultury organizacyjnej Blue Media. Program „Złotówka za kilometr” - za każdy kilometr przejechany na rowerze w drodze z domu do pracy i z pracy do domu pracownicy Blue Media dostają złotówkę premii – firma wprowadziła już w 2013 r. Od tamtej pory z roku na rok rośnie liczba osób biorących w nim udział. W 2015 r. rowerem do pracy regularnie jeździło 58 pracowników, a w ub. r. już 75 osób.

- W ciągu ostatnich trzech lat pracownicy dojeżdżający do pracy rowerem otrzymali z tego tytułu łącznie ponad 240 tys. złotych premii. W naszym przekonaniu to udana inwestycja - podkreśla Agnieszka Fabianowicz, koordynatorka programu.

Absencja chorobowa w Blue Media jest prawie 3-krotnie niższa niż w przypadku przeciętnej polskiej firmy i wynosi średnio 5 dni w ciągu roku. Do tego dochodzi lepsza wydajność pracy.

W programie „Złotówka za kilometr” od początku ważny jest aspekt ekologiczny. W Sopocie, w którym siedzibę ma firma Blue Media, trudno o miejsce parkingowe. Samochody stoją w korkach, emitują hałas i spaliny. Smog to problem, który dotyka już większości polskich miast. Jeżdżąc na rowerze do i z pracy pracownicy Blue Media w samym 2016 r. „zaoszczędzili” ponad 23 tony dwutlenku węgla, jaki znalazłby się w powietrzu, gdyby dystans 102,5 tys. kilometrów przebyli średniej wielkości samochodami. Od początku trwania programu, rowerzyści Blue Media ograniczyli emisję dwutlenku węgla do atmosfery już o ponad 50 ton.

- Jako firma czujemy się odpowiedzialni za nasz wpływ na środowisko naturalne – nawet jeśli z perspektywy globalnej jest on znikomy. Dlatego zachęcamy pracowników do wybierania alternatywnych środków transportu oraz promujemy ekologiczne rozwiązania w naszym biurze. Dzięki panelom słonecznym zainstalowanym na tarasach naszej siedziby, w słoneczne dni jesteśmy samowystarczalni energetycznie – dodaje Agnieszka Fabianowicz.

Przeczytaj także:

Artykuł

Rebranding Autopay z dwiema statuetkami na Transform Awards Europe 2024!

Rebranding Autopay został nagrodzony dwiema statuetkami - złotą i srebrną - podczas Transform Awards Europe 2024

22.04.2024 Czytaj więcej

Artykuł

System płatniczy Autopay obsługuje już do 300 tysięcy transakcji na godzinę

Autopay zapewnia skalowalność swojej platformy płatniczej już na poziomie 300 tysięcy transakcji na godzinę.

16.04.2024 Czytaj więcej

Artykuł

E-winiety na przejazdy w Szwajcarii już dostępne w aplikacji Autopay oraz online 

Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Szwajcarię. Winiety na przejazdy w Szwajcarii dostępne są zarówno na stronie internetowej market.autopay.pl, jak i w aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS.

16.02.2024 Czytaj więcej