Bramka Autopay wkrótce dostępna w kolejnych krajach Unii Europejskiej

04.07.2024
Udostępnij:

Autopay, lider polskiego rynku płatniczego, rozszerza możliwości swojej bramki płatniczej, aby móc oferować jeszcze lepsze warunki dla zagranicznych partnerów. Planom ekspansji zagranicznej polskiej spółki sprzyjają zmieniające się przepisy w Unii Europejskiej.

Autopay w ubiegłym roku wielokrotnie zwiększył wydajność swojej bramki płatniczej. Spółka zapewnia skalowalność swojej platformy płatniczej już na poziomie 300 tys. transakcji na godzinę. Autopay dostarcza rozwiązanie typu High Availability Payment System (HAPS) i jest najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem dostępnym na polskim rynku. Obecność systemu płatności online Autopay na rynkach zagranicznych realizowana ma być na dwa sposoby: poprzez możliwość dodawania bramki Autopay w zagranicznych sklepach internetowych oraz bezpośrednio w aplikacjach mobilnych dostępnych w sklepach Apple i Google.

- Jeszcze w tym roku umożliwimy naszym partnerom w ramach jednej integracji oferowanie zagranicznych metod płatności w swoich sklepach na wiele rynków Unii Europejskiej. Już dzisiaj umożliwiamy autoryzacje płatności kartowych w ponad 150 walutach oraz obsłużenie partnerów z wybranych krajów Unii Europejskiej. Pracujemy nad stale powiększającą się bazą różnych lokalnych metod płatności - mówi Katarzyna Dmitrus, product leaderka w Autopay.

Autopay chce usuwać wszelkie bariery i sprawiać, by płatności były jak najwygodniejsze dla użytkowników. Dlatego celem firmy jest, by na każdym rynku, na którym działają płatności online Autopay, osiągnąć pokrycie na poziomie minimum 70 proc. dostępności metod płatności, pozwalając wybrać klientom tę najbardziej dla nich dogodną.

Korzyści płynące z aktu o rynkach cyfrowych


Elementem sprzyjającym ekspansji Autopay są przepisy związane z aktem o rynkach cyfrowych, które obowiązują od marca tego roku. Digital Markets Act ma na celu zwiększenie konkurencyjności na rynkach cyfrowych, a także ograniczenie dominacji bigtechów. DMA daje nowe możliwości europejskim firmom na terenie całej Unii Europejskiej. Przynosi też wiele korzyści użytkownikom końcowym, którzy zyskują między innymi dostęp do większej liczby form płatności. Ponadto, ich dane stały się bezpieczniejsze.

Dzięki nowym przepisom możliwe jest korzystanie z innych form płatności w aplikacjach niż te od Google czy Apple. To duża szansa dla Autopay, który nie tylko dostarcza wydajną i wygodną dla użytkowników bramkę płatniczą, ale jest również konkurencyjny np. pod kątem rozliczeń ze sprzedawcami online. Spółka oferuje rozliczenia już od kolejnego dnia roboczego po otrzymaniu płatności, a w części przypadków nawet tego samego dnia.

Firma przygotowywała się do ekspansji od wielu miesięcy: - Zwiększenie obecności na nowych rynkach było planowane na wielu poziomach. Marka Autopay jest chroniona w całej Unii Europejskiej. W ostatnich kilkunastu miesiącach nabyliśmy wiele lokalnych domen. Jeszcze przed zmianą przepisów byliśmy świetnie przygotowani do zmian na rynku - mówi Paweł Grochowicz, Head of PSP and Fintech, Autopay.

Rozszerzając swoją działalność i udostępniając swoją bramkę płatniczą na nowych rynkach, Autopay chce także wspierać polskie firmy w sprzedaży zagranicznej.

Bramka płatnicza to kolejny etap


Udostępnienie bramki płatniczej to kolejny etap rozwoju firmy. Już wcześniej Autopay było obecne na rynkach zagranicznych dzięki Autopay Mobility - systemowi do automatycznych płatności za przejazd autostradami w Polsce oraz szybkich opłat elektronicznych za winiety. Z rozwiązania mogą korzystać wszyscy podróżujący po płatnych odcinkach dróg w Austrii, Czechach, Słowenii, Słowacji, Szwajcarii i na Węgrzech.



Autopay to polska spółka technologiczno-finansowa założona w 1999 roku w Sopocie. Powstała jako wspólne przedsięwzięcie dwóch studentów zafascynowanych nowymi technologiami, którzy do dzisiaj zasiadają we władzach spółki (Andrzej Antoń i Konrad Kucharski). Z usług Autopay korzysta ponad 10 mln osób miesięcznie - płacąc za zakupy przez internet, regulując online swoje rachunki, doładowując telefon online, autoryzując płatność SMSem, płacąc automatycznie za autostrady w Polsce czy kupując elektroniczne winiety do Austrii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier. Z produktów Autopay korzysta też ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online.

Przeczytaj także:

Raport

Nagłe i gwałtowne warunki pogodowe coraz większym zagrożeniem dla naszego bezpieczeństwa [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

09.12.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej