E-winiety łatwiej dostępne. Autopay uruchamia nowe serwisy dla kierowców z Europy

14.07.2025
Udostępnij:

Autopay uruchomił sześć nowych serwisów internetowych umożliwiających szybki i wygodny zakup winiet cyfrowych na przejazdy w Europie. Z możliwości zakupu skorzystają kierowcy ze Słowacji, Słowenii, Włoch, Francji i Holandii. Tym samym Autopay udostępnia swoje usługi mobilne już w dziewięciu językach, w tym w języku angielskim, rozszerzając grono swoich odbiorców.

Autopay od 2019 r. rozwija system do szybkich i automatycznych płatności za przejazdy płatnymi odcinkami autostrad. Firma umożliwia wygodny zakup winiet cyfrowych do Austrii, Bułgarii, Czech, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii i Węgier, a wkrótce także do Rumunii oraz automatyczne płatności za przejazdy polskimi autostradami. Usługi Autopay są dostępne zarówno dla klientów indywidualnych, jak i flotowych.

Dotychczas serwisy Autopay dostępne były w języku polskim, niemieckim i czeskim. Dzięki udostępnieniu usług w kolejnych językach lokalnych, ale także w języku angielskim, firma rozszerza grupę potencjalnych odbiorców rozwiązania. Wszystkie serwisy zostały uruchomione na początku kwietnia.

- Uruchomienie kolejnych sześciu serwisów sprawia, że kierowcy z Czech, Francji, Holandii, Słowacji, Słowenii i Włoch mogą korzystać z naszych usług w swoich językach narodowych. To zdecydowanie poszerza grupę osób, które mogą podróżować prościej i wygodniej po Europie dzięki Autopay. Co ważne, wszystkie serwisy do zakupu e-winiet są tak samo intuicyjne i zawierają wszystkie dostępne produkty z wersji znanej polskim, niemieckim i czeskim kierowcom mówi Miłosz Kurzawski, członek zarządu Autopay Mobility.

Adresy, pod którymi będą udostępnione strony to:

EN - mobility.autopay.eu

SK - mobility.autopay.eu/sk

SI - mobility.autopay.eu/si

IT - mobility.autopay.eu/it

FR - mobility.autopay.eu/fr

NL - mobility.autopay.eu/nl

Kontynuacja ekspansji i kolejne ułatwienia dla kierowców


W ostatnich tygodniach firma poczyniła kolejne kroki będące elementem strategii rozwoju usług mobilnych firmy na rynkach zagranicznych. W czerwcu, Autopay ogłosił, że wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów Mercedes-Benz. Klienci tej marki mogą kupować i płacić za e-winiety bezpośrednio z pojazdu - korzystając z systemu multimedialnego. Zakupy e-winiet oparte są na rozwiązaniu Autopay. Rozwiązanie jest obecnie dostępne dla kierowców w Niemczech, ale wkrótce będzie rozszerzone na inne kraje europejskie.

Ponadto, Autopay przejął serwisy winietowe Mamalu i tym samym umocnił swoją pozycję najbardziej kompleksowego rozwiązania do zakupu winiet cyfrowych w naszej części Europy. Podjął też współpracę z wiodącymi firmami w swoich branżach. Jedną z nich jest czołowa platforma lokalizacyjna HERE, która rozwija darmową aplikację do nawigacji mobilnej i planowania podróży. Dzięki temu, kierowcy korzystający w trakcie podróży z nawigacji HERE WeGo, mogą w szybki i łatwy sposób zakupić winiety na przejazdy w siedmiu krajach. Ich zakup jest możliwy dzięki wdrożeniu rozwiązania Autopay.

Z kolei od połowy stycznia - dzięki współpracy z Autostradą Wielkopolską - użytkownicy Autopay mogą korzystać z automatycznych płatności za przejazd odcinkiem A2 między Poznaniem i Koninem. Już wcześniej użytkownicy mogli w automatyczny sposób opłacać przejazdy autostradą A1 (Gdańsk-Toruń) i A4(Katowice-Kraków). Ponadto, klienci firmowi mogą także korzystać z automatycznych płatności za parkowanie oraz tankowanie. Wkrótce usługa zostanie udostępniona dla indywidualnych użytkowników.


Autopay to czołowa polska spółka technologiczno-finansowa tworząca ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Autopay zapewnia szereg narzędzi - z obszaru płatności, weryfikacji online, AI i marketingu - umożliwiających skalowanie biznesu od lokalnych operacji po globalną ekspansję. Z rozwiązań spółki korzysta ponad 50 tys. firm prowadzących biznes online oraz ponad 12 mln osób miesięcznie.

Przeczytaj także:

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej