Autopay i Brutto.pl z ofertą finansowania dla e-commerce

07.02.2022
Udostępnij:

Sklepy internetowe korzystające z systemu Płatności Online Autopay mogą już korzystać z oferty finansowania od Brutto.pl w modelu revenue based financing. Wysokość finansowania oraz dziennej spłaty zależna jest od przychodów sklepu. Cały proces odbywa się w pełni zdalnie, bez konieczności podawania przez merchanta danych firmowych oraz finansowych.

Spółka Brutto, wchodząca w skład grupy kapitałowej PragmaGO, to operator serwisu Brutto.pl, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o finansowanie. Dzięki współpracy serwisu z operatorem płatności Autopay, sklepy internetowe mogą skorzystać ze specjalnie przygotowanej dla nich oferty.

- Naszym partnerom biznesowym chcemy zaoferować jak najszerszą gamę produktów i usług, by ułatwić im codzienne prowadzenie biznesu. Wspólnie z Brutto.pl umożliwiamy przedsiębiorcom pozyskanie dodatkowego finansowania w pełni online i na elastycznych warunkach, bazując wyłącznie na aktualnych przychodach sklepu. Otrzymane finansowanie można wykorzystać na dowolny cel biznesowy. Może to być np. zakup nowych towarów, pensje czy inwestycja w usługi marketingowe - wyjaśnia Sławomir Gawinowski, New Business Development Director w Autopay.

- Firmy mają problemy z dostępem do zewnętrznych źródeł finansowania swojej działalności bieżącej. W czasie pandemii banki mocno usztywniły kryteria kredytowania MŚP, a wzrost stóp procentowych zwiększy koszty finansowania. Cieszymy się, że wraz z Autopayzemu partnerstwu z Autopay merchanci będą mogli pozyskać środki na rozwój swoich biznesów bez konieczności weryfikacji swojej tożsamości oraz wypełniania danych finansowych. Dodatkowo, spłaty odbywać się będą w pełni automatycznie, bez angażowania pożyczkobiorcy - mówi Piotr Strzelecki, prezes Brutto.- Co ważne, charakterystyczne dla tego produktu jest powiązanie spłaty z poziomem przychodów merchanta (spłata wyrażona jako stały procent od przychodów a nie stała miesięczna rata). Jest to szczególnie korzystne dla biznesów o zmiennych poziomach sprzedaży, gdzie stała rata mogłaby zaburzyć ich płynność finansową - dodaje Strzelecki.

Z oferty mogą skorzystać wszystkie podmioty e-commerce, które korzystają na co dzień z Płatności Online Autopay i zarejestrują się w serwisie Brutto.pl. Jedynym warunkiem jest minimum trzymiesięczna historia transakcji zrealizowanych za pośrednictwem Autopay. Sklep może liczyć na finansowanie w kwocie do 50 000 zł przy całkowitym koszcie wynoszącym 15% kwoty finansowania za maksymalnie 15-miesięczny okres spłaty.

Decyzja o przyznaniu finansowania opiera się na wynikach sprzedażowych sklepu, które są weryfikowane na podstawie danych z konta sklepu w Autopay. Wysokość możliwego finansowania zależna jest wyłącznie od aktualnych przychodów sklepu.

Po akceptacji regulaminu i podpisania umowy o finansowanie za pomocą otrzymanego kodu SMS, wnioskowana kwota zostanie natychmiast przekazana na numer rachunku bankowego podany na koncie Autopay.

Spłata zobowiązania odbywa się w cyklach dziennych, jako stały procent obrotu danego merchanta, które są automatycznie pobierane z salda sklepu na koncie Autopay. Oznacza to, że jeśli przedsiębiorca w danym miesiącu zarobi mniej, rata będzie nominalnie niższa.

Przeczytaj także:

Artykuł

Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego

Polskie środowisko biznesowe i eksperckie postanowiło wzmocnić obecność naszego kraju w Davos inicjując Leaders Forum powered by Poland.

11.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Wyniki Black Friday porównywalne z zeszłym rokiem [komentarz eksperta]

Rozpoczynający czas świątecznych wyprzedaży Black Friday i towarzyszący mu Cyber Monday od lat jest jednym z najgorętszych momentów w ecommerce. Tegoroczne wyniki nie są spektakularne, ale potwierdzają, że wiele osób wstrzymało się z zakupami do momentu pojawienia się większych promocji.

02.12.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Technologia dostępna dla wszystkich. Powstał poradnik dla biznesu i organizacji społecznych na temat inkluzywności online

Nowy poradnik „WłączaMY!”, stworzony przez Fundację Zwolnieni z Teorii we współpracy z Autopay i SWPS Innowacje, pokazuje, jak świadomie projektować dostępne i inkluzywne rozwiązania online.

06.10.2025 Czytaj więcej