Autopay i Brutto.pl z ofertą finansowania dla e-commerce

07.02.2022
Udostępnij:

Sklepy internetowe korzystające z systemu Płatności Online Autopay mogą już korzystać z oferty finansowania od Brutto.pl w modelu revenue based financing. Wysokość finansowania oraz dziennej spłaty zależna jest od przychodów sklepu. Cały proces odbywa się w pełni zdalnie, bez konieczności podawania przez merchanta danych firmowych oraz finansowych.

Spółka Brutto, wchodząca w skład grupy kapitałowej PragmaGO, to operator serwisu Brutto.pl, za pomocą którego przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o finansowanie. Dzięki współpracy serwisu z operatorem płatności Autopay, sklepy internetowe mogą skorzystać ze specjalnie przygotowanej dla nich oferty.

- Naszym partnerom biznesowym chcemy zaoferować jak najszerszą gamę produktów i usług, by ułatwić im codzienne prowadzenie biznesu. Wspólnie z Brutto.pl umożliwiamy przedsiębiorcom pozyskanie dodatkowego finansowania w pełni online i na elastycznych warunkach, bazując wyłącznie na aktualnych przychodach sklepu. Otrzymane finansowanie można wykorzystać na dowolny cel biznesowy. Może to być np. zakup nowych towarów, pensje czy inwestycja w usługi marketingowe - wyjaśnia Sławomir Gawinowski, New Business Development Director w Autopay.

- Firmy mają problemy z dostępem do zewnętrznych źródeł finansowania swojej działalności bieżącej. W czasie pandemii banki mocno usztywniły kryteria kredytowania MŚP, a wzrost stóp procentowych zwiększy koszty finansowania. Cieszymy się, że wraz z Autopayzemu partnerstwu z Autopay merchanci będą mogli pozyskać środki na rozwój swoich biznesów bez konieczności weryfikacji swojej tożsamości oraz wypełniania danych finansowych. Dodatkowo, spłaty odbywać się będą w pełni automatycznie, bez angażowania pożyczkobiorcy - mówi Piotr Strzelecki, prezes Brutto.- Co ważne, charakterystyczne dla tego produktu jest powiązanie spłaty z poziomem przychodów merchanta (spłata wyrażona jako stały procent od przychodów a nie stała miesięczna rata). Jest to szczególnie korzystne dla biznesów o zmiennych poziomach sprzedaży, gdzie stała rata mogłaby zaburzyć ich płynność finansową - dodaje Strzelecki.

Z oferty mogą skorzystać wszystkie podmioty e-commerce, które korzystają na co dzień z Płatności Online Autopay i zarejestrują się w serwisie Brutto.pl. Jedynym warunkiem jest minimum trzymiesięczna historia transakcji zrealizowanych za pośrednictwem Autopay. Sklep może liczyć na finansowanie w kwocie do 50 000 zł przy całkowitym koszcie wynoszącym 15% kwoty finansowania za maksymalnie 15-miesięczny okres spłaty.

Decyzja o przyznaniu finansowania opiera się na wynikach sprzedażowych sklepu, które są weryfikowane na podstawie danych z konta sklepu w Autopay. Wysokość możliwego finansowania zależna jest wyłącznie od aktualnych przychodów sklepu.

Po akceptacji regulaminu i podpisania umowy o finansowanie za pomocą otrzymanego kodu SMS, wnioskowana kwota zostanie natychmiast przekazana na numer rachunku bankowego podany na koncie Autopay.

Spłata zobowiązania odbywa się w cyklach dziennych, jako stały procent obrotu danego merchanta, które są automatycznie pobierane z salda sklepu na koncie Autopay. Oznacza to, że jeśli przedsiębiorca w danym miesiącu zarobi mniej, rata będzie nominalnie niższa.

Przeczytaj także:

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Finanse młodych w czasach niepewności. Edycja 2024 [RAPORT AUTOPAY]

Autopay realizuje badanie dotyczące podejścia Polek i Polaków do finansów nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym roku po raz pierwszy do głównego raportu przygotowano suplement, w którym skupiono się na osobach młodych w wieku 18-34 lata.

13.11.2024 Czytaj więcej