Jak działają płatności online na fakturze, czyli nowa usługa od Apfino

#płatności online #Apfino #płatności online na fakturze

12.01.2023
Udostępnij:

Polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, zwłaszcza jeśli te przyczyniają się do szybszego rozwoju i ułatwiają prowadzenie biznesu. Przykładem jest najnowsze rozwiązanie od Apfino. Przyjrzyjmy się temu jak działa i co można dzięki niemu zyskać.

Pod koniec 2022 r. informowaliśmy o rozpoczęciu współpracy pomiędzy Blue Media a Comarch Apfino. Jej efektem było uruchomienie usługi płatniczej, z której mogą korzystać wszyscy klienci Apfino.

💡Czym jest Apfino? Apfino to platforma internetowa dla firm, która daje dostęp do szeregu usług ułatwiających zarządzanie finansami i utrzymanie płynności finansowej. Twórcą platformy jest spółka Comarch.


Zasady działania płatności online na fakturze

Usługa jest dostępna dla zarejestrowanych użytkowników Apfino. Każdy z nich może ją aktywować za darmo. Wystarczy, że zaloguje się do panelu administracyjnego, wejdzie w zakładkę Ustawienia > Płatności i tam zaznaczy checkbox ‘Aktywuj bezpłatnie Link do płatności’.

Po aktywacji usługi, na każdej fakturze o wartości do 4800 zł, która trafia do kontrahenta, automatycznie pojawi się możliwość szybkiej płatności. Klient będzie musiał jedynie wybrać preferowaną metodę płatności (np. BLIK lub szybki przelew) i potwierdzić transakcję. Jeśli to zrobi, środki trafią na konto wystawcy faktury w ciągu maksymalnie 15 minut.

Płatność online może być dodana do faktury, która ma wartość do 1000 euro (wyrażoną w PLN), nie jest objęta mechanizmem podzielonej płatności (split payment) oraz jest opłacana na rachunek w polskim banku.


Usługa cieszy się dużą popularnością wśród przedsiębiorców

Popularność płatności online na fakturze wynika z tego, że przynosi ona klientom Apfino szereg wymiernych korzyści. Pierwszą i najważniejszą jest znacznie szybszy dostęp do środków. Odbiorca płatności otrzymuje w aplikacji Apfino natychmiastowe powiadomienie o zleceniu przelewu przez płatnika. Wpłata trafia na konto firmowe w ciągu kolejnych 15 minut od wykonania płatności online przez kontrahenta. To pozwala firmie utrzymać płynność finansową i odpowiednio zarządzać budżetem.

Płatność online na fakturze jest lubiana przez płatników, ponieważ znacznie ułatwia cały proces i pozwala szybciej wywiązać się obowiązku uregulowania należności. Dzięki usłudze klient może zlecić płatność jednym kliknięciem – np. bezpośrednio z poziomu swojej poczty elektronicznej. Zadowolenie płatników przejawia się w lepszej ocenie usługodawcy, jakości świadczonych usług i podejściu do obsługi klientów.

Nie bez znaczenia jest fakt, że usługa jest w pełni darmowa dla klientów Apfino. Ewentualny koszt obsługi transakcji ponosi osoba wnosząca opłatę. Prowizja nigdy nie przekracza 5 zł – jest to więc kwota akceptowalna dla płatników.

Nie dość, że usługa jest darmowa, to jeszcze przyczynia się do oszczędności po stronie klienta, ponieważ ten nie musi ponosić dodatkowych kosztów związanych z przypominaniem kontrahentom o przeterminowanych płatnościach oraz windykacją. Szybki dostęp do należnych środków i brak opóźnień w płatnościach przekładają się na lepszą płynność finansową firmy, a ta jest kluczowa dla sukcesu przedsiębiorstwa (szczególnie w okresie kryzysu gospodarczego).


Płatność online na fakturze to nowoczesna usługa płatnicza dla przedsiębiorstw, która już poprawiła sytuację finansową wielu firm i może przyczynić się do wielu pozytywnych zmian.

Przeczytaj także:

Raport

Nagłe i gwałtowne warunki pogodowe coraz większym zagrożeniem dla naszego bezpieczeństwa [BADANIE]

Jak wynika z badania Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024", aż 77 proc. z nas postrzega anomalie pogodowe jako poważne zagrożenie dla życia obecnych i przyszłych pokoleń.

09.12.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej