Pół miliona przelewów

#BlueCash #SPBC

20.04.2015
Udostępnij:

Tylko w pierwszym kwartale 2015 roku System Płatności BlueCash zrealizował pół miliona przelewów natychmiastowych

Spółka Blue Media ogłosiła wyniki systemu Płatności BlueCash (SPBC). Tylko w marcu w systemie przelewów natychmiastowych zrealizowano 178 tys. transakcji. Uczestniczące w Systemie banki zaczynają zarabiać również na usługach komplementarnych.

Pierwszy kwartał 2015 roku był kolejnym kwartałem wzrostu liczby przelewów natychmiastowych zrealizowanych w SPBC. Rekordowa liczba przelewów zrealizowanych w marcu, 178 tys., oznacza ponad 52% wzrost w stosunku do marca roku 2014. W całym pierwszym kwartale roku 2015 liczba transakcji sięgnęła blisko 0,5 mln. Wynik ten jest w dużej mierze wynikiem rosnącej liczby banków znajdujących się w zasięgu systemu. Obecnie przelew natychmiastowy za pośrednictwem SPBC można zrealizować na konta założone w 76 bankach.

Przelewy natychmiastowe w większości banków są płatne; wysokość opłaty zależy od polityki cenowej konkretnego banku. Najpopularniejsza stawka to 5 złotych za przelew. Niektóre banki w ramach konta oferują pulę przelewów darmowych lub rozliczają je według stawki progresywnej.

- Kwoty, jakie płaca klienci końcowo za przelewy natychmiastowe systematycznie maleją, głownie na skutek konkurencji między bankami – komentuje Sebastian Ptak, Członek Zarządu Blue Media S. A.. – Spadek ten rekompensowany jest jednak z nawiązką wzrostem liczby przelewów. Banki korzystają z nich również na inne sposoby, oferując nowe usługi, takie jak kredyty sprzedawane przez internet.

Z najbardziej kompleksowym wykorzystaniem przelewów natychmiastowych mamy do czynienia w sprzedaży produktów bankowych przez internet. Tu przelewy wykorzystywane są jako element weryfikacji Klienta oraz do obsługi wypłat i wpłat. Dzięki temu można np. udzielać kredytu w 15 minut, wliczają w to wypłatę pożyczanej kwoty. Wykorzystanie technologii przelewów natychmiastowych pozwala na zdalną i natychmiastową sprzedaż takich produktów jak konta bankowe, lokaty, karty płatnicze, kredyty samochodowe i gotówkowe. Oraz na późniejszą ich obsługę.

Ciekawym rozwiązaniem wykorzystującym technologię BlueCash są też tzw. przelewy na telefon. Jest to usługa pozwalająca na przelanie środków w sytuacji, kiedy nie znamy numeru rachunku adresata, a jedynie numer telefonu. Adresat dostaje wiadomość tekstową o czekającym transferze i wskazuje numer konta, na który mają trafić środki. Naturalnie natychmiastowo.

W ten sposób przelewy natychmiastowe stają się furtką dla nowych źródeł przychodu.

Przeczytaj także:

Artykuł

Płatności Autopay za przejazdy A2 dostępne w Santander mobile

Dzięki współpracy z Autopay, w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska S.A. pojawiła się możliwość automatycznych płatności za przejazdy odcinkiem autostrady A2.

30.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Joanna Pydo dołącza do Autopay jako Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu

Z początkiem marca do Grupy Autopay dołączyła Joanna Pydo, która objęła nowoutworzone stanowiska Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu.

10.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wdraża płatności Visa Click to Pay

Autopay, jeden z czołowych polskich fintechów, wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązania ułatwiające płatność kartą w internecie – Visa Click to Pay.

03.04.2025 Czytaj więcej