Pomocny przelew

#pomocny przelew #akcja charytatywna

10.12.2015
Udostępnij:

Z bm.pl pomagamy cały rok

Polacy angażują się w pomaganie sporadycznie, najczęściej raz w roku, w okolicy Bożego Narodzenia. Mobilizują nas wielkie, okazjonalne akcje. Tymczasem organizacje społeczne pomagają innym cały czas. Aby mogły stabilnie działać, potrzebują regularnego wsparcia – do czego namawiają wraz z serwisem bm.pl.

W 2014 roku aż dwie trzecie (66 proc.) Polaków[1] zaangażowało się w pomoc innym, wspierając rzeczowo lub finansowo różne organizacje – wrzucając pieniądze do puszki, wysyłając SMS, przekazując odzież lub żywność.

Świąteczny zryw

Jak pokazują cytowane dane – znaczna część tego zaangażowania to jednorazowy gest. Ponad jedna czwarta (28 proc.) Polaków ogranicza się do wsparcia Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a ok. 40 proc z nas sporadycznie wrzuca pieniądze do puszek na różne cele dobroczynne.

Co piąty Polak[2] pomaga kupując gadżety świąteczne – świeczki czy kartki - lub przygotowując paczki dla potrzebujących. W ubiegłoroczną akcję Szlachetna Paczka zaangażowało się niemal 1 mln Polaków.

Jak podaje TNS Polska[3], w okresie Bożego Narodzenia jesteśmy bardziej otwarci na pomaganie innym.

Po świętach zapał do pomagania innym zdecydowanie spada. Opublikowany w listopadzie 2014 r. przez Charity Aid Fundation Światowy Indeks Dobroczynności daje Polsce 73. miejsce na 135 przebadanych krajów. Wykazał on, że 21 proc. przekazało pieniądze na cele dobroczynne w miesiącu poprzedzającym badanie.

Apel o regularne wsparcie

Cytowane badania TNS wskazują, że na cele dobroczynne Polacy najchętniej przekazują do 5 zł miesięcznie. 9 proc. respondentów byłoby w stanie przeznaczyć na ten cel od 6 do 10 zł na miesiąc; 3 proc. badanych od 11 do 30 zł, a powyżej 30 zł – mniej niż jeden procent.

Kwota wsparcia nie jest jednak najważniejsza, liczy się regularność. Organizacje charytatywne, aby skutecznie realizować cele statutowe i zaplanowane inicjatywy, potrzebują bowiem stałego wsparcia.

Mając to na uwadze Blue Media operator serwisu bm.pl, udostępnił Pomocny przelew – narzędzie, które w wygodny sposób pozwala wpłacać datki na rzecz organizacji społecznych. Na początkowym etapie płatności można będzie przesyłać dla:

•Fundacji Hospicjum Pomorze Dzieciom

•Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce

• Federacji Polskich Banków Żywności

•Fundacji AKOGO?

Ich przedstawiciele zgodnie przyznają, że regularne wpłaty, nawet niewielkich sum, są bardzo ważne dla stabilnego działania.

Koszty wpłat za pośrednictwem strony https://bm.pl/#!/pomocny-przelew dla darczyńców są zerowe – serwis bm.pl zrezygnował z pobierania jakichkolwiek opłat.

Pomocy przelew oparty jest o mechanizm robota finansowego bm.pl, serwisu do automatycznego opłacania rachunków. Pozwala on na ustalenie stałej kwoty i częstotliwości wpłat dla wybranej organizacji. Wpłaty realizowane będą automatycznie lub, w zależności od preferencji darczyńcy, manualnie. Dodatkowo możliwe są też wpłaty jednorazowe.



[1]Opracowanie na podstawie wyników badań Stowarzyszenia Klon/Jawor "Wolontariat, filantropia, 1%" z 2014 roku.

[2], 3 http://www.tnsglobal.pl/archiwumraportow/2015/01/0...


Pomocny przelew [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Artykuł

Cyfrowa przyszłość bez barier - rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery!

Rusza druga edycja programu UsuwaMY bariery! - stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje.

20.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Polacy gotowi na zmiany, ale termin wprowadzenia systemu kaucyjnego czeka przesunięcie [BADANIE]

Według raportu Autopay "Postawy ekologiczne Polek i Polaków 2024" ponad trzy czwarte respondentów chętnie skorzystałoby z systemu kaucyjnego, gdyby był on wygodny i łatwo dostępny.

14.11.2024 Czytaj więcej

Raport

Finanse młodych w czasach niepewności. Edycja 2024 [RAPORT AUTOPAY]

Autopay realizuje badanie dotyczące podejścia Polek i Polaków do finansów nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym roku po raz pierwszy do głównego raportu przygotowano suplement, w którym skupiono się na osobach młodych w wieku 18-34 lata.

13.11.2024 Czytaj więcej