Pomocny przelew

#pomocny przelew #akcja charytatywna

10.12.2015
Udostępnij:

Z bm.pl pomagamy cały rok

Polacy angażują się w pomaganie sporadycznie, najczęściej raz w roku, w okolicy Bożego Narodzenia. Mobilizują nas wielkie, okazjonalne akcje. Tymczasem organizacje społeczne pomagają innym cały czas. Aby mogły stabilnie działać, potrzebują regularnego wsparcia – do czego namawiają wraz z serwisem bm.pl.

W 2014 roku aż dwie trzecie (66 proc.) Polaków[1] zaangażowało się w pomoc innym, wspierając rzeczowo lub finansowo różne organizacje – wrzucając pieniądze do puszki, wysyłając SMS, przekazując odzież lub żywność.

Świąteczny zryw

Jak pokazują cytowane dane – znaczna część tego zaangażowania to jednorazowy gest. Ponad jedna czwarta (28 proc.) Polaków ogranicza się do wsparcia Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, a ok. 40 proc z nas sporadycznie wrzuca pieniądze do puszek na różne cele dobroczynne.

Co piąty Polak[2] pomaga kupując gadżety świąteczne – świeczki czy kartki - lub przygotowując paczki dla potrzebujących. W ubiegłoroczną akcję Szlachetna Paczka zaangażowało się niemal 1 mln Polaków.

Jak podaje TNS Polska[3], w okresie Bożego Narodzenia jesteśmy bardziej otwarci na pomaganie innym.

Po świętach zapał do pomagania innym zdecydowanie spada. Opublikowany w listopadzie 2014 r. przez Charity Aid Fundation Światowy Indeks Dobroczynności daje Polsce 73. miejsce na 135 przebadanych krajów. Wykazał on, że 21 proc. przekazało pieniądze na cele dobroczynne w miesiącu poprzedzającym badanie.

Apel o regularne wsparcie

Cytowane badania TNS wskazują, że na cele dobroczynne Polacy najchętniej przekazują do 5 zł miesięcznie. 9 proc. respondentów byłoby w stanie przeznaczyć na ten cel od 6 do 10 zł na miesiąc; 3 proc. badanych od 11 do 30 zł, a powyżej 30 zł – mniej niż jeden procent.

Kwota wsparcia nie jest jednak najważniejsza, liczy się regularność. Organizacje charytatywne, aby skutecznie realizować cele statutowe i zaplanowane inicjatywy, potrzebują bowiem stałego wsparcia.

Mając to na uwadze Blue Media operator serwisu bm.pl, udostępnił Pomocny przelew – narzędzie, które w wygodny sposób pozwala wpłacać datki na rzecz organizacji społecznych. Na początkowym etapie płatności można będzie przesyłać dla:

•Fundacji Hospicjum Pomorze Dzieciom

•Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce

• Federacji Polskich Banków Żywności

•Fundacji AKOGO?

Ich przedstawiciele zgodnie przyznają, że regularne wpłaty, nawet niewielkich sum, są bardzo ważne dla stabilnego działania.

Koszty wpłat za pośrednictwem strony https://bm.pl/#!/pomocny-przelew dla darczyńców są zerowe – serwis bm.pl zrezygnował z pobierania jakichkolwiek opłat.

Pomocy przelew oparty jest o mechanizm robota finansowego bm.pl, serwisu do automatycznego opłacania rachunków. Pozwala on na ustalenie stałej kwoty i częstotliwości wpłat dla wybranej organizacji. Wpłaty realizowane będą automatycznie lub, w zależności od preferencji darczyńcy, manualnie. Dodatkowo możliwe są też wpłaty jednorazowe.



[1]Opracowanie na podstawie wyników badań Stowarzyszenia Klon/Jawor "Wolontariat, filantropia, 1%" z 2014 roku.

[2], 3 http://www.tnsglobal.pl/archiwumraportow/2015/01/0...


Pomocny przelew [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Artykuł

Płatności Autopay za przejazdy A2 dostępne w Santander mobile

Dzięki współpracy z Autopay, w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska S.A. pojawiła się możliwość automatycznych płatności za przejazdy odcinkiem autostrady A2.

30.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Joanna Pydo dołącza do Autopay jako Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu

Z początkiem marca do Grupy Autopay dołączyła Joanna Pydo, która objęła nowoutworzone stanowiska Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu.

10.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wdraża płatności Visa Click to Pay

Autopay, jeden z czołowych polskich fintechów, wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązania ułatwiające płatność kartą w internecie – Visa Click to Pay.

03.04.2025 Czytaj więcej