Aby generować większe zyski ze sprzedaży, powinieneś opracować odpowiednią strategię i zaangażować się w jej wdrożenie. Przedsiębiorcy stosują różne taktyki, ale to Ty musisz wiedzieć, co będzie korzystniejsze dla Twojego biznesu – własny program partnerski czy przystąpienie do sieci afiliacyjnej? Być częścią układanki, czy tworzyć swoją od podstaw? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie – każde rozwiązanie ma swoje słabe i mocne strony.
Dojście do odpowiedzi metodą prób i błędów nie jest dobrym pomysłem. Wdrożenie każdej z tych strategii wiąże się z kosztami, które przecież należy optymalizować. Rozwiązaniem tego problemu, jest dogłębna analiza każdej strategii i odniesienie jej do własnego biznesu.
Programy afiliacyjne polegają na promowaniu usług i produktów różnych instytucji, przede wszystkim w internecie. Reklamowane są one na stronach partnerów, na przykład w postaci banerów z linkami, które kierują użytkowników bezpośrednio na stronę programu partnerskiego. Decydując się na gotowy program afiliacyjny, nie musisz się martwić o pozyskanie skutecznych w sprzedaży partnerów. Jeżeli chcesz tworzyć program od podstaw, czeka Cię dużo pracy.
Własny program partnerski
To najskuteczniejszy sposób dotarcia do użytkowników w perspektywie długookresowej. Stworzenie własnego programu partnerskiego, pozwala na wprowadzenie najbardziej sprawiedliwej metody rozliczania CPS, czyli płatności za pozytywnie zakończone transakcje, bez prowizji dla głównego kooperanta. Wdrożenie tego programu wymaga jednak poświęcenia sporego budżetu.
Jakie są etapy realizacji programu partnerskiego?
- Opracowujesz bazę dobrej jakości usług lub produktów.
- Pozyskujesz partnerów – specjalistów od sprzedaży.
- Partnerzy udostępniają powierzchnie reklamowe, gdzie oferują Twoje produkty i usługi.
- Osoby, które zainteresują się ofertą, są automatycznie przekierowane na Twoją stronę.
- Proces zakupu kończy się bezpośrednio u Ciebie.
- Rozliczasz się z partnerem, za każdą zakończoną transakcję.
Wdrożenie tego programu, może wydawać się proste, ale tak nie jest. Ogromne znaczenie ma dbanie o jakość produktów i usług, staranne dotarcie i dobieranie partnerów oferujących wysoki poziom jakości obsługi klientów, konieczność wdrożenia technicznych rozwiązań śledzenia ruchu, przygotowanie przejrzystych warunków uczestnictwa w programie, ustalenie wysokości prowizji.
Przystąpienie do sieci afiliacyjnej
Udział w gotowym programie afiliacyjnym jest prostszy. Pozwala ograniczyć koszty i korzystać z zaplecza technologicznego, czyli przede wszystkim systemu śledzenia statystyk sprzedaży. Zorganizowana już sieć afiliacyjna może być dobrym sposobem poszerzania kanałów dystrybucji.
Duża liczba partnerów przynależących do sieci afiliacyjnych może generować stałe i niemałe przychody. Aby tak się stało, należy zadbać o dobór wydawców, których cechuje: rozpoznawalność marki, duża liczba kanałów promocji, spory budżet na promocję, korzystne warunki współpracy oraz wysoki poziom wyszkolenia specjalistów od sprzedaży. Jedynie wydawca mający takie możliwości, może dla swojego partnera wygenerować efekt końcowy w postaci zysków ze sprzedaży.
Wybór sieci, której można zaufać, nigdy nie jest prosty. Można śledzić strony poświęcone afiliacji, gdzie partnerzy wyrażają swoje opinie na temat współpracy z wydawcami, co pomoże podjąć ostateczną decyzję.
Jakie programy partnerskie są najbardziej popularne?
Taką analizę przeprowadził serwis poświęcony w pełni tematyce marketingu afiliacyjnego – http://affmarketing.pl/. TOP 10 programów afiliacyjnych powstało po przeanalizowaniu czynników, takich jak: produkty, prowizje, płatności, suport, materiały reklamowe. Ranking oparty jest na ocenach redakcji oraz ocenach użytkowników tego serwisu.
Źródło: http://affmarketing.pl
Na szczycie listy znalazła się sieć afiliacyjna MyLead, czyli kompleksowa platforma do generowania zysku w internecie. Posiada aż 1600 programów afiliacyjnych, które promuje ponad 60 tysięcy wydawców. Wyróżnia się niezawodnym systemem wsparcia. Przeznaczona jest zarówno dla profesjonalistów, jak również tych, którzy dopiero zaczynają przygodę z afiliacją.
Szczególnie opłacalne są programy partnerskie w branży finansowej. Uruchamiane są przez podmioty działające w sektorze finansów, na przykład pożyczkodawców, banki, ubezpieczalnie, a szczególnie brokerów z rynku Forex.
Co wybrać?
Jeżeli zależy Ci na szybkim działaniu, bez angażowania sporych środków finansowych, wiedzy i kapitału ludzkiego, możesz zdecydować się na przystąpienie do sieci afiliacyjnej. Przedsiębiorcy, którzy patrzą na swój biznes w dłuższym horyzoncie czasowym i mogą na realizację tego celu przeznaczyć znaczny kapitał, powinni zdecydować się na zbudowanie własnego programu partnerskiego. Niezależnie od wyboru strategii, szczególnie trzeba zadbać o jakość sprzedawanej usługi lub towaru. Tylko wtedy można oczekiwać zadowalających rezultatów.
💡 Jeśli interesują Cię działania z zakresu marketingu afiliacyjnego skorzystaj z oferty Blue Partner i rozwiń swój biznes.