Blue Lead ułatwia Bankom pozyskiwanie wartościowych klientów

#Blue Lead #weryfikacja leadów #sprzedaż online

12.07.2015
Udostępnij:

Firma Blue Media poinformowała o udostepnieniu oprogramowania wspierającego Banki w pozyskiwaniu wartościowych Klientów.

Blue Lead dokonuje analizy lead-ów sprzedażowych, szacuje ich wartość i wyłapuje próby nadużyć. Wyniki analizy dostarcza w czasie rzeczywistym.

Blue Lead – bo tak nazywa się nowe oprogramowanie Blue Media – analizuje lead-y sprzedażowe spływające do banku kanałami elektronicznymi. Wykorzystuje reguły i algorytmy od lat działające w serwisach własnych Blue Media. Poza danymi wprowadzanymi przez formularz, system wykorzystuje do oceny m.in. dane behawioralne (mówiące o tym jak Klienci zachowują się na stronach WWW wypełniając formularz), szczegółowe dane techniczne i środowiskowe (gdzie i na jakim urządzeniu Klient wypełnia wniosek) oraz reguły pozwalające wskazać potencjalne przypadki nadużyć finansowych. System pod uwagę bierze baterię kilkudziesięciu różnorodnych parametrów. Zbiera informacje m.in. na temat używanego sprzętu komputerowego, oprogramowania i lokalizacji. Na ostateczną ocenę wpływ mogą mieć takie szczegóły jak szybkość wypełniania formularza, liczba lead-ów przychodzących z jednego komputera, a nawet dzień tygodnia czy pora dnia, kiedy został złożony wniosek. Sam adres email badany jest na kilkanaście sposobów. Analiza statystyczna tysięcy wcześniejszych lead-ów pozwoliła zbudować innowacyjny system, wychwytujący potencjalne nadużycia. Takie przypadki są odpowiednio oznaczane lub przekazywane do rozpatrzenia w innym kanale.

- Do stworzenia tak skomplikowanego mechanizmu wykorzystaliśmy nasze doświadczenie i rozwiązania, jakich z powodzeniem używamy we własnych serwisach - służących do realizacji płatności czy udzielania pożyczek społecznościowych – zdradza Natalia Strzeżewska z Blue Media. – Co istotne, automatyczna weryfikacja lead-u odbywa się w czasie rzeczywistym. Ocena jest więc natychmiastowa, a sam proces nieodczuwalny dla potencjalnego Klienta.

System pozwala na wstępną, automatyczną ocenę poprawności i wartości lead-u. Banki wykorzystają te dane przede wszystkim do ustalenia kolejności zgłoszeń do dalszej obsługi (np. przez pracowników Call Center), a także do wstępnego identyfikowania potencjalnych nadużyć. Taka wstępna ocena i selekcja podnosi efektywność działań sprzedażowych – pozwala pracownikom sprzedaży skupić się w pierwszej kolejności na dobrze rokujących wnioskach. Co więcej, automatyczny system oceny lead-ów może być wykorzystywany jako podstawa do rozliczeń z ich dostarczycielami.  Ma to zastosowanie w szczególności w sytuacji, kiedy bank płaci dostawcom lead-ów jedynie za te wartościowe, spełniające określone kryteria.

Co ważne, Blue Lead to tzw. „oprogramowanie uczące się”. Wraz z analizą kolejnych lead-ów buduje bazę wzorów zachowań, co pozwala na ciągłe doskonalenie mechanizmów oceniających i podnoszenie ich skuteczności.

Blue Lead jest w pełni kompatybilny z platformą do sprzedaży produktów bankowych Blue Media – CreditOnLine. Platforma ta służy do pełnej obsługi sprzedaży kredytów w Internecie - od prezentacji oferty po windykację. Dostępna jest również na urządzeniach mobilnych i umożliwia wzięcie kredytu w 15 minut. Przenosząc cały proces do Internetu i automatyzując go zapewnia efektywne dotarcie do Klienta i optymalizację kosztów.

Technologia oceny jakości leadów jest wykorzystywana również w afiliacyjnym Programie Partnerskim: partner.bluelead.pl.

Przeczytaj także:

Artykuł

E-winiety na przejazdy w Szwajcarii już dostępne w aplikacji Autopay oraz online 

Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Szwajcarię. Winiety na przejazdy w Szwajcarii dostępne są zarówno na stronie internetowej market.autopay.pl, jak i w aplikacji mobilnej dla systemów Android i iOS.

16.02.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Cloud Services wraca pod skrzydła Autopay

Spółka Cloud Services z początkiem 2024 oferuje swoje kompleksowe rozwiązania IT pod nową marką Autopay Services.

14.02.2024 Czytaj więcej

Artykuł

Na jednego specjalistę IT przypada 15 osób bez umiejętności cyfrowych. Młodzież ma rozwiązanie

Grupa 140 uczniów i uczennic z całej Polski - w ramach programu „UsuwaMy bariery!” stworzonego przez fundację Zwolnieni z Teorii i Autopay ze wsparciem SWPS Innowacje - proponuje 24 inkluzywne rozwiązania cyfrowe.

07.02.2024 Czytaj więcej