Personalizowane ulotki – skuteczny sposób na pozyskanie klientów

#sprzedaż online #marketing #reklama

30.05.2023
Udostępnij:

Sklepy internetowe chętnie korzystają z ulotek jako skutecznej formy reklamy. Są one tworzone w celu informowania o ofercie lub zachęcania do skorzystania z promocji. Jednak, aby oferta była indywidualnie przystosowana do klienta, należy zainwestować w ulotki personalizowane. Ile kosztują i kto może je przygotować?

Przygotowanie ulotek powinno być poprzedzone ustaleniem strategii, w której określimy, jaki efekt ma przynieść dystrybucja ulotek (np. przekazanie informacji o nowej ofercie, promocji, wyprzedaży). Następnie warto zakreślić grupy docelowe, do których chcemy w ten sposób dotrzeć (więcej informacji na temat grup docelowych znajdziesz w tym artykule).

Można wyodrębnić kilka grup docelowych i dla każdej z nich przygotować inną ofertę. Wyjaśnijmy to na przykładzie.

Pani Ula prowadzi internetowy sklep z artykułami ogrodniczymi. Ma kilka kategorii produktów, np. artykuły ogrodowe, rośliny przyjazne zwierzętom, doniczki. Dla każdej grupy produktów, ma przygotowane personalizowane ulotki, które dodaje do zamówienia. Domyśla się, jaki jest cel zakupowy danego klienta, więc wie jakich argumentów użyć, aby go przekonać do kolejnego zakupu. Konkretnie wygląda to tak:

  • Artykuły ogrodowe – na jednej stronie ulotki pojawiają się porady, np. w jaki sposób dbać o ogród jesienią, a na drugiej konkretne produkty (dostępne w tym sklepie), które ułatwią np. przygotowanie ogrodu do zimy, np. grabie, dmuchawa do liści itp.

  • Rośliny przyjazne zwierzętom – na pierwszej stronie ulotki znajduje się poradnik o tym, które rośliny są niebezpieczne dla zwierząt, a z drugiej propozycje tych, które sprawdzają się w domach gdzie mieszkają zwierzęta.

  • Doniczki – tak jak we wcześniejszych przykładach: pierwsza strona to poradnik jak i kiedy przesadzać rośliny, a z drugiej strony propozycja zakupu np. kwietników.


  • Jeszcze bardziej skutecznym sposobem będzie przygotowanie ulotek spersonalizowanych pod konkretnego klienta. Tak robią sklepy odzieżowe (np. Orsay), które wysyłają ulotkę z indywidualnym kodem promocyjnym (np. z okazji urodzin). Takie projekty przynoszą zazwyczaj jeszcze lepsze rezultaty. Klienci czują się docenieni i chętnie realizują kody promocyjne podczas zakupów.


    Komu zlecić przygotowanie ulotek?

    W celu zaprojektowania i druku standardowej ulotki można skorzystać z wersji budżetowej i zdecydować się na jedną z wielu ofert np. na Allegro. Okazuje się, że ogłaszają się tu firmy, które proponują przygotowanie ulotek już za około 150 zł (5 000 szt.) wraz z przygotowaniem projektu.

    W doświadczonej agencji reklamowej koszt wydrukowania około 5 000 sztuk dwustronnych ulotek w formacie A6 (najbardziej popularnym) to około 300 zł. Nieco więcej (ok. 310 zł) trzeba zapłacić za ulotki ekologiczne z papieru prążkowanego. Warto ponieść ten dodatkowy wydatek, ponieważ klienci przykładają coraz większą wagę do proekologicznych zachowań.

    Wskazane koszty dotyczą samego wydruku. Projekt można przygotować samodzielnie i przesłać w formacie np. CDR, PDF-ie zapisanym w CMYK'u. Jednym przedsiębiorcom nie sprawi to problemu, ale dla innych może to okazać się kłopotliwe. Wtedy trzeba dodatkowo zamówić wykonanie projektu. Koszt takiej usługi zaczyna się od około 130-150 zł.

    Za ulotkę spersonalizowaną trzeba jednak zapłacić o wiele więcej. Za podstawową wersję z numeracją sekwencyjną (np. o 1 do 10 000) trzeba zapłacić ponad 1200 zł za 4800 sztuk ulotek.

    Ciekawym pomysłem na ulotkę personalizowaną jest dodanie tzw. zdrapki, pod którą kryje się rodzaj udzielonej zniżki. W ten sposób można u klienta wywołać zaciekawienie i radość – większość osób lubi zdrapki, bo mają dobre skojarzenia. Taki „gadżet” wiąże się jednak z kosztem ok. 3000 zł (za wydrukowanie 5000 szt.)


    Wydruk offsetowy czy cyfrowy?

    Przy wyborze firmy, która ma zająć się dostarczaniem ulotek, warto zwrócić uwagę na oferowaną metodę druku. Do wyboru jest metoda cyfrowa i offsetowa. Każda z nich ma inne walory, przeznaczenie – a co za tym idzie, również i cenę.

    Druk offsetowy jest droższy, ale oferuje wysoką jakość. Wybór tej metody wiąże się jednak z dłuższym czasem na realizację zlecenia. Na wydrukowanie ulotek metodą cyfrową czeka się krócej. Ta opcja jest lepsza w przypadku ulotek personalizowanych, ponieważ umożliwia np. dodanie indywidualnego kodu zniżkowego. W tym druku można również dodać do projektu adres, imię i nazwisko klienta. Nie trzeba ręcznie wprowadzać tych danych do ulotki, a jedynie przygotować agencji reklamowej bazę danych.

    Ulotki, gazetki promocyjne i katalogi wrzucane do skrzynki pocztowej – to najbardziej preferowane przez Polaków formy reklamy. Tak wynika z badania przeprowadzonego we wrześniu i październiku 2020 roku przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia.

    W przypadku sklepów internetowych dobrym pomysłem jest dodawanie ich do zamówień. Są szczególnie ważne w momencie wejścia na rynek – w celu utrzymania relacji z pierwszymi klientami. Można w nich umieścić sporo treści, a co najważniejsze motywować do kolejnych zakupów.

    Przeczytaj także:

    Raport

    Na co młodzi ludzie wydają pieniądze? [Raport]

    Podczas gdy osoby ze starszych grup wiekowych wydają więcej pieniędzy na cele związane ze zdrowiem, młodzi chętniej inwestują w rozrywkę i czas wolny. Mężczyźni często przeznaczają środki finansowe na hobby i elektronikę, z kolei kobiety chętniej wybierają ubrania i kosmetyki - wynika z badania Autopay Finanse Młodych w czasach niepewności.

    25.09.2024 Czytaj więcej

    Raport

    E-winiety do wszystkich krajów UE już wkrótce dostępne w Autopay

    Autopay rozszerza ofertę zakupu e-winiet o Bułgarię, a wkrótce również o Rumunię. Tym samym firma umożliwi nabycie e-winiet we wszystkich krajach, w których obowiązuje ta forma opłat drogowych. Winiety można nabyć na stronie i w aplikacji Autopay Mobility.

    24.09.2024 Czytaj więcej

    Artykuł

    Marcin Mazurek nowym CPTO i członkiem zarządu w Autopay

    Z początkiem września Marcin Mazurek objął stanowisko Chief Product and Technology Officera (CPTO) w Autopay. Będzie pełnił funkcję członka zarządu.

    04.09.2024 Czytaj więcej