W przelewach natychmiastowych stały wzrost

#płatności online #przelewy natychmiastowe #BlueCash

19.01.2023
Udostępnij:

Popularność przelewów natychmiastowych cały czas rośnie. Narodowy Bank Polski podał, że w okresie lipiec-wrzesień 2022 r. użytkownicy Blue Cash wykonali 3,69 mln przelewów o wartości łącznej 4,55 mld zł. To był rekordowy kwartał w historii tego systemu. Średnia wartość transakcji wyniosła 1219 zł.

Przyjrzyjmy się temu jak o wzroście popularności przelewów błyskawicznych pisaliśmy w 2015 r. Zestawiając to z aktualnymi danymi, widać jak duża zmiana się dokonała.



Po rekordowym, 40-procentowym wzroście w październiku, w listopadzie miesięczna liczba przelewów natychmiastowych realizowanych przez sopocką spółkę Blue Media jeszcze wzrosła.

Październik 2015 r. był pierwszym pełnym miesiącem, w którym w Systemie Płatności BlueCash uczestniczył Bank Zachodni WBK. Wówczas na stały trend wzrostowy nałożył się efekt nowego uczestnika. W rezultacie liczba przelewów w porównaniu do poprzedzającego miesiąca była wyższa aż o 40 procent, osiągając prawie 253 tys.

W listopadzie liczba ta jeszcze wzrosła do 264 tys. Natomiast łączna wartość przelewów przekroczyła 307 mln złotych.

- Spodziewamy się, że grudzień będzie równie udany – komentuje Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media, operatora SPBC. – Koniec roku to okres, w którym natłok zajęć i przedświąteczny ruch skłania do korzystania w przelewów natychmiastowych.

Z przelewów natychmiastowych realizowanych przez System Płatności BlueCash mogą korzystać klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe, mBanku, BRE Banku, Orange Finanse, Euro Banku S.A. czy Banku BPH, oraz kilkudziesięciu banków spółdzielczych.

Wyniki SPBC za listopad 2016 [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Artykuł

Płatności Autopay za przejazdy A2 dostępne w Santander mobile

Dzięki współpracy z Autopay, w aplikacji mobilnej Santander Bank Polska S.A. pojawiła się możliwość automatycznych płatności za przejazdy odcinkiem autostrady A2.

30.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Joanna Pydo dołącza do Autopay jako Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu

Z początkiem marca do Grupy Autopay dołączyła Joanna Pydo, która objęła nowoutworzone stanowiska Chief Value Officer (CVO) oraz General Manager w regionie Bliskiego Wschodu.

10.04.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wdraża płatności Visa Click to Pay

Autopay, jeden z czołowych polskich fintechów, wprowadza na swojej platformie nowe rozwiązania ułatwiające płatność kartą w internecie – Visa Click to Pay.

03.04.2025 Czytaj więcej