W przelewach natychmiastowych stały wzrost

#płatności online #przelewy natychmiastowe #BlueCash

19.01.2023
Udostępnij:

Popularność przelewów natychmiastowych cały czas rośnie. Narodowy Bank Polski podał, że w okresie lipiec-wrzesień 2022 r. użytkownicy Blue Cash wykonali 3,69 mln przelewów o wartości łącznej 4,55 mld zł. To był rekordowy kwartał w historii tego systemu. Średnia wartość transakcji wyniosła 1219 zł.

Przyjrzyjmy się temu jak o wzroście popularności przelewów błyskawicznych pisaliśmy w 2015 r. Zestawiając to z aktualnymi danymi, widać jak duża zmiana się dokonała.



Po rekordowym, 40-procentowym wzroście w październiku, w listopadzie miesięczna liczba przelewów natychmiastowych realizowanych przez sopocką spółkę Blue Media jeszcze wzrosła.

Październik 2015 r. był pierwszym pełnym miesiącem, w którym w Systemie Płatności BlueCash uczestniczył Bank Zachodni WBK. Wówczas na stały trend wzrostowy nałożył się efekt nowego uczestnika. W rezultacie liczba przelewów w porównaniu do poprzedzającego miesiąca była wyższa aż o 40 procent, osiągając prawie 253 tys.

W listopadzie liczba ta jeszcze wzrosła do 264 tys. Natomiast łączna wartość przelewów przekroczyła 307 mln złotych.

- Spodziewamy się, że grudzień będzie równie udany – komentuje Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media, operatora SPBC. – Koniec roku to okres, w którym natłok zajęć i przedświąteczny ruch skłania do korzystania w przelewów natychmiastowych.

Z przelewów natychmiastowych realizowanych przez System Płatności BlueCash mogą korzystać klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe, mBanku, BRE Banku, Orange Finanse, Euro Banku S.A. czy Banku BPH, oraz kilkudziesięciu banków spółdzielczych.

Wyniki SPBC za listopad 2016 [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Raport

Oszczędności i brak długów - a nie luksusy - stają się dla młodych symbolami sukcesu finansowego

Wyznacznikiem sukcesu finansowego dla ponad 2/3 Polek i Polaków w wieku 18-34 lat jest posiadanie oszczędności - wynika z nowego raportu Autopay

30.07.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Docplanner i Autopay cyfryzują usługi medyczne w Europie

Autopay i Docplanner rozszerzają strategiczną współpracę - po udanym wdrożeniu systemu płatności online na platformie ZnanyLekarz w Polsce, czas na integrację usług na rynku włoskim i hiszpańskim

29.07.2025 Czytaj więcej

Raport

AI wkracza do codzienności Polaków. Rośnie świadomość i… pytania: “co dalej?”

Zdecydowana większość Polaków zna pojęcie sztucznej inteligencji, a prawie połowa dostrzega jej wpływ na swoje codzienne życie

22.07.2025 Czytaj więcej