W przelewach natychmiastowych stały wzrost

#płatności online #przelewy natychmiastowe #BlueCash

19.01.2023
Udostępnij:

Popularność przelewów natychmiastowych cały czas rośnie. Narodowy Bank Polski podał, że w okresie lipiec-wrzesień 2022 r. użytkownicy Blue Cash wykonali 3,69 mln przelewów o wartości łącznej 4,55 mld zł. To był rekordowy kwartał w historii tego systemu. Średnia wartość transakcji wyniosła 1219 zł.

Przyjrzyjmy się temu jak o wzroście popularności przelewów błyskawicznych pisaliśmy w 2015 r. Zestawiając to z aktualnymi danymi, widać jak duża zmiana się dokonała.



Po rekordowym, 40-procentowym wzroście w październiku, w listopadzie miesięczna liczba przelewów natychmiastowych realizowanych przez sopocką spółkę Blue Media jeszcze wzrosła.

Październik 2015 r. był pierwszym pełnym miesiącem, w którym w Systemie Płatności BlueCash uczestniczył Bank Zachodni WBK. Wówczas na stały trend wzrostowy nałożył się efekt nowego uczestnika. W rezultacie liczba przelewów w porównaniu do poprzedzającego miesiąca była wyższa aż o 40 procent, osiągając prawie 253 tys.

W listopadzie liczba ta jeszcze wzrosła do 264 tys. Natomiast łączna wartość przelewów przekroczyła 307 mln złotych.

- Spodziewamy się, że grudzień będzie równie udany – komentuje Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media, operatora SPBC. – Koniec roku to okres, w którym natłok zajęć i przedświąteczny ruch skłania do korzystania w przelewów natychmiastowych.

Z przelewów natychmiastowych realizowanych przez System Płatności BlueCash mogą korzystać klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe, mBanku, BRE Banku, Orange Finanse, Euro Banku S.A. czy Banku BPH, oraz kilkudziesięciu banków spółdzielczych.

Wyniki SPBC za listopad 2016 [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Artykuł

Młodzi Polacy nie mają drogich hobby. Większość ich wydatków pochłaniają sprawunki, a wolne środki idą na restauracje i ubrania

Żywność i chemia domowa, rachunki oraz transport - produkty i usługi z tych kategorii bezdyskusyjnie okupują podium wydatków młodych dorosłych.

09.09.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Artur Turemka dołącza do Autopay jako Chief Global Growth Officer

Z początkiem sierpnia Artur Turemka objął stanowisko Chief Global Growth Officer (CGGO) w Autopay, czołowej polskiej spółce technologiczno-finansowej tworzącej ekosystem rozwiązań fintech dla firm i klientów indywidualnych. Artur Turemka będzie odpowiedzialny za ro...

25.08.2025 Czytaj więcej

Raport

Młodzi Polacy na dobre pokochali szybkie cyfrowe płatności. Teraz czekają na szybkie inwestycje

Płacąc za zakupy online, młodzi najczęściej korzystają z BLIKa, szybkich płatności obsługiwanych przez operatorów i kart.

12.08.2025 Czytaj więcej