W przelewach natychmiastowych stały wzrost

#płatności online #przelewy natychmiastowe #BlueCash

19.01.2023
Udostępnij:

Popularność przelewów natychmiastowych cały czas rośnie. Narodowy Bank Polski podał, że w okresie lipiec-wrzesień 2022 r. użytkownicy Blue Cash wykonali 3,69 mln przelewów o wartości łącznej 4,55 mld zł. To był rekordowy kwartał w historii tego systemu. Średnia wartość transakcji wyniosła 1219 zł.

Przyjrzyjmy się temu jak o wzroście popularności przelewów błyskawicznych pisaliśmy w 2015 r. Zestawiając to z aktualnymi danymi, widać jak duża zmiana się dokonała.



Po rekordowym, 40-procentowym wzroście w październiku, w listopadzie miesięczna liczba przelewów natychmiastowych realizowanych przez sopocką spółkę Blue Media jeszcze wzrosła.

Październik 2015 r. był pierwszym pełnym miesiącem, w którym w Systemie Płatności BlueCash uczestniczył Bank Zachodni WBK. Wówczas na stały trend wzrostowy nałożył się efekt nowego uczestnika. W rezultacie liczba przelewów w porównaniu do poprzedzającego miesiąca była wyższa aż o 40 procent, osiągając prawie 253 tys.

W listopadzie liczba ta jeszcze wzrosła do 264 tys. Natomiast łączna wartość przelewów przekroczyła 307 mln złotych.

- Spodziewamy się, że grudzień będzie równie udany – komentuje Sebastian Ptak, członek zarządu Blue Media, operatora SPBC. – Koniec roku to okres, w którym natłok zajęć i przedświąteczny ruch skłania do korzystania w przelewów natychmiastowych.

Z przelewów natychmiastowych realizowanych przez System Płatności BlueCash mogą korzystać klienci Banku Zachodniego WBK, Alior Banku, T-Mobile Usługi Bankowe, mBanku, BRE Banku, Orange Finanse, Euro Banku S.A. czy Banku BPH, oraz kilkudziesięciu banków spółdzielczych.

Wyniki SPBC za listopad 2016 [informacja prasowa w pliku docx]

Przeczytaj także:

Artykuł

Autopay uruchamia usługę eSIM. Połączymy się z internetem w każdym regionie świata

Autopay wprowadza usługę eSIM Autopay. Bazuje ona na wirtualnej karcie SIM, której nie trzeba fizycznie instalować w urządzeniu mobilnym, a jej zakup i uruchomienie jest realizowane w pełni online.

02.07.2025 Czytaj więcej

Raport

Zakupy online to standard, ale nasze wymagania rosną. Cyfrowy brak cierpliwości znakiem czasu? [BADANIE]

Polski e-konsument jest wymagający, niecierpliwy i gotowy zrezygnować z transakcji, jeśli napotka choćby chwilową barierę - wynika z badania Autopay „Finanse Polek i Polaków 2025”

26.06.2025 Czytaj więcej

Artykuł

Autopay wspiera płatności za e-winiety bezpośrednio z samochodów

Mercedes-Benz jest pierwszym OEM, który wprowadza cyfrowy zakup e-winiet do samochodów. Klienci Mercedes-Benz mogą kupować i płacić za e-winiety bezpośrednio z pojazdu - w sposób płynny i wygodny. Zakupy e-winiet oparte są na rozwiązaniu Autopay.

17.06.2025 Czytaj więcej