5 sposobów na wymyślenie dobrego hasła reklamowego

#marketing #reklama

15.03.2022
Udostępnij:

“Jest Crunchips, jest impreza”, “Red Bull doda Ci skrzydeł”, “I'm lovin it” czy „Just do it” – prawdopodobnie doskonale znasz te hasła reklamowe. Jak wymyślić hasło dla marki, które równie skutecznie zapadnie w pamięć? Oto zasady, które mogą ułatwić Ci to zadanie.

Hasła używa się podczas kampanii reklamowych. Jego nadrzędnym celem jest tworzenie wizerunku marki. Powinno więc być spójne z polityką firmy, przekazywać jej misję i informować o oferowanym produkcie, czy usłudze. Nie zawsze musi to być powiedziane wprost. Właśnie oto w tym wszystkich chodzi, aby znaleźć jedno krótkie zdanie, które powie więcej niż tysiąc słów. Jeśli przypatrzysz się najbardziej popularnym sloganom, zauważysz, że mają maksymalnie 5-8 wyrazów. Hasło ma być na tyle silne, że nie pozostanie obojętne. Ma wpadać w ucho i na długo pozostawać w świadomości, a także bezpośrednio przypominać o ofercie danej firmy.

Wymyślenie takiego hasła nie jest proste, ale jest możliwe. Jak tego dokonać?

Poznaj swoją firmę

Brzmi kuriozalnie? Przecież znasz ją od podszewki. Tak, ale musisz ją poznać z perspektywy swojego klienta. Zastanów się jaką wartość oferujesz i jakie problemy rozwiązujesz. Przemyśl strategię marketingową, aby hasło było spójne z Twoimi założeniami. Postaw na to, co odróżnia Twoją markę od konkurencji. Znajdź chociaż jedną cechę, która stanowi przewagę. Możesz inspirować się hasłami konkurencji – tylko po to, aby stworzyć lepsze.

Skup się na potrzebach klientów

Dopasuj swój slogan do języka stosowanego przez grupę docelową. Zastanów się, czy Twoje hasło ma znaczenie, nawet jeśli funkcjonuje w oderwaniu od Twojej nazwy. Wpływaj na emocje, to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klienta. Dopasuj treść do odbiorcy, aby wiedział co zyska, korzystając z Twojej oferty. Zadbaj, aby slogan często pojawiał się w różnych kanałach. Dzięki temu zapadnie w pamięć i będzie miał szansę pozostać tam na zawsze.

Najważniejsze cechy sloganu reklamowego

Hasła reklamowe mają wiele cech, które determinują szansę na powodzenie. Skupmy się na dwóch najważniejszych:

Prostota

Każdego dnia Twoi klienci są bombardowani różnego rodzaju komunikatami. Żyją w pośpiechu i często podejmują decyzje intuicyjne. Albo coś do nich przemawia, albo nie. Nie ma czasu się zastanawiać co oznacza dany przekaz. Konsumenci chcą szybko i bezproblemowo zrozumieć co chcesz im sprzedać, po czym szybko podejmą decyzję czy tego potrzebują. Dlatego postaraj się, aby slogan był prosty i na temat.

Ponadczasowość

Pamiętaj, że hasła nie są na chwilę, nie tworzy się ich na potrzeby tylko jednej kampanii reklamowej. Wrastają w strategię marki i pozostają z firmą przez lata. Dlatego nie powinny nawiązywać do obecnej mody, czy sytuacji. Muszą być ponadczasowe. Kojarzysz hasło: „Twój kot kupowałby Whiskas”? Funkcjonuje ono nieprzerwanie już od prawie 60 lat. Dobre slogany reklamowe, pozostają w obiegu przez lata, a wiele z nich na stałe trafia do potocznego języka.

5 sposobów na wymyślenie hasła reklamowego

Przejdźmy do konkretów i wskażmy konkretne sposoby na stworzenie jedynego w swoim rodzaju hasła reklamowego:

1. Gra słów

Możesz używać wyrazów brzmiących tak samo, ale znaczących co innego np. „Może morze?” Poszukaj takich słów, które mają różne znaczenia, ale nawiązują do branży, w której działasz. Możesz je dowolnie modyfikować, czy nawet zmieniać ich znaczenie. Tu nie ma reguł – obowiązuje kreatywność. Konsument nie powinien mieć problemu z wypowiedzeniem hasła. Dlatego warto je sprawdzić w różnych warunkach – jak będzie się prezentowało w prasie, telewizji, czy radiu.

2. Rytm

Rymy i rytm to dobre sposoby, aby slogan wpadał w ucho i był łatwy do zapamiętania. Ciekawym przykładem jest hasło reklamowe „Dłuższe życie każdej pralki, to Calgon”. Nawet czytając to hasło, pamiętasz to brzmienie. Na tym to właśnie polega. Dobre hasło reklamowe musi dobrze wyglądać na piśmie, ale też w mowie.

3. Zabawa w skojarzenia

Konotacje – to słowo klucz, jeśli chcesz iść tą drogą. Konkretnie chodzi o treści, które nawiązują do danego słowa. Na przykład fale kojarzą się ze spokojem, relaksem, odprężeniem. Mogą też kojarzyć się z kąpielą lub uprawianiem wodnych sportów. Dobrze będą wyglądały w haśle sklepu internetowego sprzedającego sprzęt do windsurfingu.

4. Mocna strona

Kojarzysz hasło reklamowe Carlsberga: „Probably the best beer of the world”? Przekaz jest jasny i skuteczny. To prawdopodobnie najlepsze piwo na świecie, więc warto je kupić. Firma skoncentrowała się na produkcie i przedstawiła go, jako coś wyjątkowego na skalę światową. Dlaczego pojawiło się tam słowo „prawdopodobnie”? To rodzaj wyzwania, czyli wzmocnienie motywacji do zakupu i przetestowanie produktu, w celu wyciągnięcia własnych wniosków. Ta strategia okazała się skuteczna. Właśnie takie hasła eksponują najważniejsze cechy, które wyróżniają markę na tle konkurencji. Nie muszą dotyczyć bezpośrednio produktu – równie dobrze mogą odwoływać do marki, historii czy planów na przyszłość. Ważne, aby pokazać swoją przewagę konkurencyjną.

5. Statystycznie najlepszy

Wiarygodność marki, ma dla klientów spore znaczenie. Dlatego warto podążyć tym tropem. Twoi odbiorcy muszą uwierzyć w to, co wymyślisz. Jeśli np. napiszesz, że Twoje lody są najbardziej śmietankowe, to przekonasz gros osób, które lubią ten smak. Najważniejsze, aby ich nie zawieść. W takiej sytuacji produkt musi rzeczywiście wyróżniać się tą cechą. Nie możesz też przesadzać z koloryzowaniem, bo efekt będzie odwrotny.

Zaprojektowanie skutecznego sloganu reklamowego, to żmudny i kosztowny proces. Często stanowi największą część budżetu przeznaczonego na kampanię reklamową. Jego celność przesądza o skuteczności działań reklamowych, dlatego czasem warto poprosić o pomoc specjalistów.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

12.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak zróżnicowany wybór metod płatności online może zredukować porzucone koszyki w e-sklepie?

Pay-by-link, Apple-pay, Google-pay – sprawdź, jak dostępność ulubionych metod płatności wpływa na decyzje zakupowe kupujących w sieci i pomaga podnieść sprzedaż.

05.08.2024 Czytaj więcej