6 pomysłów na ekologiczne upominki dla klientów

#ekologia #sprzedaż online #marketing

26.10.2021
Udostępnij:

Drobne, lecz przemyślane prezenty, mogą być dobrym sposobem na umocnienie relacji z klientami. Można je traktować jako element opieki posprzedażowej. Zbliża się sezon świąteczny, więc jeśli szukasz inspiracji – spieszymy z pomocą.

Pomysłów na ekologiczne prezenty nie brakuje. Może to być wszystko, co zdrowe, zielone, przyjazne dla środowiska i biodegradowalne. Ekologiczne upominki nie powinny zawierać plastiku ani innych materiałów, które nie mogą rozłożyć się naturalnie. Produkcja powinna wymagać jak najmniejszego zużycia wody i powodować jak najniższą emisję dwutlenku węgla. Dobrze, jeżeli przedmioty są wytwarzane z materiałów z recyklingu.

Oto lista sześciu niedrogich upominków, które mogą Cię zainteresować.

1. Woreczki do przechowywania

Zastanów się, jak możesz ponownie wykorzystać odpady, które powstają w ramach Twojej działalności. Jeśli na przykład zajmujesz się produkcją odzieży, z pewnością pozostaje Ci wiele skrawków materiałów. W takiej sytuacji oryginalnym pomysłem będzie uszycie z nich woreczków do przechowywania różnych rzeczy lub woreczków, które klienci będą mogli zabrać ze sobą za zakupy.

2. Produkty bio

Praktyczne prezenty zazwyczaj się sprawdzają. Dobrym pomysłem mogą być np. wysokiej jakości produkty spożywcze pochodzące od lokalnych producentów (np. z lokalnych manufaktur), takie jak miody, soki i syropy, czekolady, mąki, kasze, ziarna... Warto wybierać te zapakowane bez zbędnego plastiku, np. w szklane lub papierowe opakowania.

3. Drewniany kalendarz wieloletni

Kalendarze często są wyrzucane po zakończeniu roku, co z pewnością nie poprawia sytuacji Matki Ziemi. Dlatego warto rozważyć zakup ekologicznego kalendarza, który jest wykonany z drewna, a co ciekawe może służyć wiele lat. Oprócz tego, że jest praktyczny, to estetyczny, a więc może pełnić rolę dekoracji wnętrza.

4. Torebka z nasionami kwiatów

To wyjątkowo ciekawy pomysł na ekologiczny upominek. Twój klient będzie mógł zasiać kwiaty w doniczkach na balkonie lub w ogrodzie. Za każdym razem, gdy na nie spojrzy będzie miło wspominał Twoja firmę, a dodatkowo zadba... o pszczoły, które są tak ważne dla całego ekosystemu.

5. Szklana butelka na wodę

Plastikowe butelki dawno odeszły do lamusa. Produkowane, a następnie wyrzucane na ogromną skalę, mają negatywny wpływ na środowisko. Dlatego coraz bardziej popularne jest korzystanie z wielorazowych szklanych butelek. Taki prezent z pewnością docenią Twoi klienci.

6. Ekologiczny zapach

Jeżeli sprzedajesz artykuły do wyposażenia wnętrz lub akcesoria do samochodów, świetnym pomysłem będzie dołączenie upominku w formie ekologicznego zapachu – do domu lub samochodu. Ekologiczny zapach powstaje z połączenia eterycznych olejków, mieszanek ziół i kwiatów, zapakowanych do szklanego pojemniczka lub jutowego woreczka.

Prezenty w formie gadżetów reklamowych oczywiście nie są nowością. Coraz częściej można jednak zauważyć, że firmy rezygnują z jednorazowych akcesoriów na rzecz prezentów wykonanych z naturalnych materiałów, które będą służyć obdarowanym przez wiele lat. Można je kupić w wielu sklepach internetowych, a przy większych zamówieniach – negocjować ich cenę. Takie prezenty to z pewnością ciekawy sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Odważne pomysły i skuteczne działania: 7 sklepów internetowych, od których warto się uczyć

Śledzenie skutecznych praktyk rynkowych i czerpanie inspiracji z doświadczeń liderów rynku e-commerce to dobre sposoby na odnalezienie własnej drogi do sukcesu.

25.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?

Sprawdź, z jakich metod płatności najczęściej korzystają obecnie klienci kupujący online i które warto wprowadzić w Twoim sklepie internetowym w 2025 r.

25.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej