Konkurencja na rynku e-commerce stale rośnie. Szacuje się, że w 2027 r. w Polsce będzie aktywnych ponad 280 tys. sprzedawców internetowych, czyli o 100 tys. więcej niż aktualnie. Jak wypromować sklep internetowy? Jak wygrać z konkurencją? Co zrobić, żeby sklep przynosił coraz wyższe zyski?
To pytania, które zadaje sobie większość sprzedawców internetowych – zarówno ci początkujący, jak i ci, którzy są na rynku od dłuższego czasu i czują za plecami oddech konkurencji.
Jak sprzedawać w internecie?
Istnieje wiele strategii i działań, które można podjąć, by podnieść sprzedaż w sklepie internetowym. Wybraliśmy i opisaliśmy osiem, które są stosunkowo łatwe do wprowadzenia i nie generują dużych kosztów. Omówiliśmy zarówno skuteczne strategie sprzedażowe, jak i zmiany na stronie, które przyczynią się do wzrostu wartościowego ruchu.
Poradnik powstał z myślą o wszystkich właścicielach e-commerce, którzy szukają skutecznych sposobów na dotarcie do nowych klientów, zwycięstwo w rywalizacji z konkurencją i podniesienie sprzedaży.
Pobierz darmowy poradnik i skorzystaj z rad, które pomogą Ci rozwinąć biznes.
Pobierz bezpłatnie
"8 rzeczy, które możesz zrobić, żeby Twój e-sklep zarabiał więcej"
Jak wypromować sklep internetowy?
Masz do dyspozycji wiele narzędzi i rozwiązań – część z nich jest płatna, a część darmowa. Możesz zdecydować się z na współpracę z influencerem, kampanię reklamową w Google lub nawet kampanię telewizyjną. Jeżeli nie wiesz jak wypromować sklep internetowy bez dużych nakładów finansowych – prowadź działania w swoim kanałach social media, rozwiń blog firmowy, organizuj konkursy z udziałem klientów. Wszystko to pomoże zwiększyć świadomość marki i pozwoli dotrzeć z przekazem do szerszego grona potencjalnych klientów.
Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie?
Nie istnieje jedna dobra odpowiedź na to pytanie, ale istnieje wiele różnych metod, z których możesz skorzystać. Ich wybór powinien być podyktowany możliwościami Twojego zespołu, budżetem oraz grupą docelową, do której skierowana jest Twoja oferta. Promocje i wyprzedaże zazwyczaj przynoszą dobre efekty sprzedażowe. Jeżeli jednak nie chcesz ich wprowadzać, spróbuj zaktywizować swoich klientów np. za pomocą newslettera – kampanie e-mail marketingowe mogą mieć bardzo wysoką skuteczność, o ile przekaz jest dopasowany do zainteresowań odbiorców.
Prowadzenie biznesu i sprzedaż online to zadania wymagające, zwłaszcza, że polski rynek e-commerce staje się coraz bardziej konkurencyjny. Polscy sprzedawcy muszą rywalizować nie tylko z lokalnymi konkurentami, lecz również z silnymi podmiotami zagranicznymi, które są w stanie zagwarantować atrakcyjne ceny oraz wysoki poziom obsługi. Wiedząc, jak wymagająca jest to branża, mamy nadzieję, że nasz poradnik dla e-commerce okaże się dla Ciebie pomocny. Pobierz go za darmo i wprowadź w swoim sklepie zmiany, które pomogą Ci wypromować sklep i zwiększyć sprzedaż online.