Black Friday najważniejszym świętem branży ecommerce

#ecommerce #zakupy przez internet #Black Friday

22.11.2017
Udostępnij:

Black Friday to dzień, w którym polskie sklepy internetowe generują jeden z największych poziomów sprzedaży w ciągu całego roku. Według szacunków Blue Media, wartość transakcji dokonanych tego dnia wzrośnie pięciokrotnie w porównaniu do innych dni.

Blue Media swoje szacunki opiera na podstawie obserwacji z ubiegłego roku oraz danych pochodzących ze swojego systemu Płatności Online Blue Media, z którego korzysta ponad 2,6 tys. sklepów internetowych.

Black Friday to piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, kiedy to w sklepach ogłaszane są specjalne oferty cenowe na wiele produktów. W Polsce to branża ecommerce wypromowała ideę bardzo dużych promocji, sięgających nawet kilkudziesięciu procent.

- Rok 2017 wydaje się przełomowym, gdy mówimy o Black Friday i akcjach jemu towarzyszących. O ile do tej pory dzień ten dość nieśmiało starał się zagościć na polskim rynku poprzez samodzielne akcje sklepów i marek, o tyle bieżąca edycja czarnego festiwalu zakupów zaowocuje wieloma akcjami tematycznymi popularnych portali zakupowych, skupiających oferty wielu sklepów w jednym miejscu - mówi Paweł Morozowski z drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. Sklep przewiduje dziesięciokrotny wzrost liczby zamówień na swoich stronach w związku ze zbliżającymi się promocjami.

Black Friday towarzyszą inne promocyjne dni, takie jak Black Weekend czy Cyber Monday. Dla klientów to okazja, by znaleźć coś dla siebie w niższej cenie, a dla sklepów internetowych jest to czas wzmożonej pracy.

- Pierwsze plany na działania pojawiają się tuż po wakacjach, natomiast faktyczne przygotowania rozpoczynamy z początkiem listopada. Tradycją lat poprzednich, nie organizujemy wyłącznie Black Friday, lecz Black Weekend. Będą to trzy dni specjalnie przygotowanych ofert w promocyjnych cenach z rabatami sięgającymi od -30 do nawet -60%, oraz wyprzedaże, które sięgają nawet do -80% - mówi Izabela Sobolewska z SuperKoszyk.pl.

Z uruchomieniem promocji na tak dużą skalę, a co za tym idzie z dużo większym ruchem na stronie wiąże się sporo wyzwań. - Zeszłoroczny Czarny Piątek był dla nas jednym z najlepszych dni pod względem liczby składanych zamówień, jak i wizyt w naszym sklepie. W związku z tym odpowiednio wcześniej zaopatrujemy się w większe ilości towaru. W tym roku zainwestowaliśmy także w infrastrukturę informatyczną zwiększając moce naszych serwerów. Ponadto nasz magazyn będzie wyjątkowo pracował w sobotę i niedzielę następujące po Black Friday, aby sprawnie obsłużyć wszystkich klientów - mówi Hubert Górecki ze sklepu Cocolita.pl.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak zwiększyć konwersję i wyróżnić się na tle konkurencji w branży kosmetycznej?

Odkryj skuteczne metody na zwiększenie konwersji w branży kosmetycznej. Optymalizuj stronę, personalizuj ofertę i buduj zaufanie, aby przyciągnąć klientów.

22.07.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Integracja płatności WooCommerce – przewodnik dla Twojego e-sklepu

Dowiedz się, jak uruchomić płatności WooCommerce od Autopay, aby zwiększyć zadowolenie klientów i poprawić konwersję. Poznaj lepiej nasze rozwiązania płatnicze.

15.07.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Zarządzanie płatnościami w e-commerce – narzędzia i porady dla małych biznesów

Dowiedz się, jak skutecznie zarządzać płatnościami dla e-sklepów. Przegląd narzędzi i porad, które pomogą małym biznesom i startupom w optymalizacji procesów.

08.07.2024 Czytaj więcej