Black Friday najważniejszym świętem branży ecommerce

#ecommerce #zakupy przez internet #Black Friday

Udostępnij:

Black Friday to dzień, w którym polskie sklepy internetowe generują jeden z największych poziomów sprzedaży w ciągu całego roku. Według szacunków Blue Media, wartość transakcji dokonanych tego dnia wzrośnie pięciokrotnie w porównaniu do innych dni.

Blue Media swoje szacunki opiera na podstawie obserwacji z ubiegłego roku oraz danych pochodzących ze swojego systemu Płatności Online Blue Media, z którego korzysta ponad 2,6 tys. sklepów internetowych.

Black Friday to piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, kiedy to w sklepach ogłaszane są specjalne oferty cenowe na wiele produktów. W Polsce to branża ecommerce wypromowała ideę bardzo dużych promocji, sięgających nawet kilkudziesięciu procent.

- Rok 2017 wydaje się przełomowym, gdy mówimy o Black Friday i akcjach jemu towarzyszących. O ile do tej pory dzień ten dość nieśmiało starał się zagościć na polskim rynku poprzez samodzielne akcje sklepów i marek, o tyle bieżąca edycja czarnego festiwalu zakupów zaowocuje wieloma akcjami tematycznymi popularnych portali zakupowych, skupiających oferty wielu sklepów w jednym miejscu - mówi Paweł Morozowski z drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. Sklep przewiduje dziesięciokrotny wzrost liczby zamówień na swoich stronach w związku ze zbliżającymi się promocjami.

Black Friday towarzyszą inne promocyjne dni, takie jak Black Weekend czy Cyber Monday. Dla klientów to okazja, by znaleźć coś dla siebie w niższej cenie, a dla sklepów internetowych jest to czas wzmożonej pracy.

- Pierwsze plany na działania pojawiają się tuż po wakacjach, natomiast faktyczne przygotowania rozpoczynamy z początkiem listopada. Tradycją lat poprzednich, nie organizujemy wyłącznie Black Friday, lecz Black Weekend. Będą to trzy dni specjalnie przygotowanych ofert w promocyjnych cenach z rabatami sięgającymi od -30 do nawet -60%, oraz wyprzedaże, które sięgają nawet do -80% - mówi Izabela Sobolewska z SuperKoszyk.pl.

Z uruchomieniem promocji na tak dużą skalę, a co za tym idzie z dużo większym ruchem na stronie wiąże się sporo wyzwań. - Zeszłoroczny Czarny Piątek był dla nas jednym z najlepszych dni pod względem liczby składanych zamówień, jak i wizyt w naszym sklepie. W związku z tym odpowiednio wcześniej zaopatrujemy się w większe ilości towaru. W tym roku zainwestowaliśmy także w infrastrukturę informatyczną zwiększając moce naszych serwerów. Ponadto nasz magazyn będzie wyjątkowo pracował w sobotę i niedzielę następujące po Black Friday, aby sprawnie obsłużyć wszystkich klientów - mówi Hubert Górecki ze sklepu Cocolita.pl.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Multichannel a Omnichannel w dużych sklepach e-commerce. Porównanie i wybór strategii

Prowadzisz duży sklep internetowy i zastanawiasz się, która strategia jest lepsza? Wyjaśniamy różnicę pomiędzy podejściami i wskazujemy ich plusy i minusy.

21.09.2023 Czytaj więcej

Ecommerce

Segmentacja klientów w e-commerce. Jak wykorzystać targetowanie dla zwiększenia konwersji

Czym jest segmentacja klientów i jak ją zrobić, by móc odpowiedno targetować ofertę i podnosić w ten sposób konwersję? Odpowiedź znajdziesz tutaj.

19.09.2023 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wykorzystuje się metaverse w e-commerce?

Czym jest Metaverse i w jaki sposób można go wykorzystać do rozwoju sprzedaży online? Które wielkie marki mają już swoje wirtualne sklepy na Metaverse?

18.09.2023 Czytaj więcej