Czym jest i jak działa multiwyszukiwanie?

#wyszukiwarka Google #multiwyszukiwanie #multisearch

03.05.2022
Udostępnij:

Kwiecień 2022 r. przyniósł kolejne nowości od Google. Tym razem technologiczny gigant udostępnił usługę multisearch bazującą na sztucznej inteligencji, która umożliwia wyszukiwanie tekstem i obrazem jednocześnie.

Po co Google stworzył to rozwiązanie? Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie: "by pomóc użytkownikom znaleźć informacje, których szukają – bez względu na to, jak trudne może być wyrażenie tego, czego potrzebują".

Czym dokładnie jest multisearch? To nowy sposób wyszukiwania bazujący na wykorzystaniu tekstu i obrazu jednocześnie. Wyszukiwanie odbywa się za pomocą Google Lens. Funkcja jest bardzo prosta i intuicyjna w użyciu.

Jak można skorzystać z opcji multisearching?

Z usługi może skorzystać każdy posiadacz smartfonu z systemem Android lub iOS. Wystarczy:

  • uruchomić aplikację Google
  • kliknąć ikonę aparatu widoczną po prawej stronie
  • google-multisearch

  • zrobić zdjęcie wybranej rzeczy (lub wybrać je z pamięci telefonu)
  • przesunąć ekran w górę i kliknąć "+ Dodaj do wyszukiwania", żeby dodać tekst
  • wpisać jedno lub kilka słów, które uzupełnią wyszukiwanie (może to być kolor, marka, wzór, lub inna cecha)


  • Można również zmienić cechę fotografowanej rzeczy, jeżeli szukamy tego samego produktu, ale np. w innym kolorze. Zobaczmy to na przykładzie.



    Usługa jest obecnie dostępna dla użutkowników w Stanach Zjednoczonych, ale można się spodziewać, że już w niedługim czasie zostanie udostępniona na szerszą skalę.

    Co wprowadzenie multiwyszukiwania oznacza dla rynku e-commerce?

    Przede wszystkim nowe możliwości. Dzięki multiwyszukiwaniu potencjalni klienci mogą znaleźć Twój produkt nie znając jego marki. To znaczy, że szybciej i łatwiej trafią do Twojego sklepu, nawet jeśli wcześniej o nim nie słyszeli.

    Jeżeli chcesz w pełni wykorzystać potencjał usługi, która zapewne już niebawem będzie dostępna również na polskim rynku – zadbaj o dobrej jakości zdjęcia produktowe, które oddadzą kolor, strukturę, wzór, kształt lub inną cechę charakterystyczną oferowanego towaru. Pamiętaj również o odpowiednim nazywaniu plików oraz dodawaniu alternatywnych opisów zawierających nazwę produktu oraz jego kluczowe cechy.

    Jeżeli ciekawią Cię nowości od Google – zajrzyj do naszego poprzedniego tekstu, w którym przybliżyliśmy nowe narzędzie analityczne (Google Analytics 4), które ma ułatwiać monitorowanie i analizowanie ruchu użytkowników zarówno na stronach www, jak i w aplikacjach mobilnych.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Jak ułatwić klientom dokonywanie płatności, żeby zwiększyć konwersję?

    Dowiedz się, jak intuicyjny interfejs użytkownika, personalizacja oraz różnorodne opcje płatności przyciągają i zatrzymują klientów, poprawiając wyniki sklepów.

    29.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

    Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

    25.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

    Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

    25.04.2024 Czytaj więcej