Wygląd i projekt strony internetowej, wygoda, a może asortyment i przyjemność z zakupów? Co tak naprawdę ma wpływ na intencje zakupowe kobiet? Odpowiedzi na te i szereg innych pytań poszukaliśmy w pracach naukowych i najnowszych raportach dotyczących rynku e-commerce.
Z raportu Mr. & Mrs. E-commerce dowiadujemy się, że czasami nasze założenia co do motywacji i zachowań zakupowych mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Badania pokazały, że aż 74% kobiet nie porównuje cen podejmując decyzję zakupową. Potencjalnie ważne dla Twojej strategii sprzedażowej może być również to, że:
Z danych dowiadujemy się również, że kobiety coraz chętniej płacą telefonem (23%) i korzystają z wirtualnych przymierzalni (19%). Tym, co uważają za wady zakupów online są z kolei: płatna dostawa (21%), długa dostawa (19%) oraz brak promocji (17%).
Przyjrzeliśmy się również kategoriom zakupowym, czyli temu, co najchętniej kobiety kupują przez internet. Być może przyda Ci się informacja, że najczęściej wybierane są produkty z następujących kategorii:
Z jakich metod płatności online korzystają kobiety?
To obszar, w którym wybory bardzo się różnią w zależności od płci kupującego. Przykładowow – przelew tradycyjny (czyli taki, gdzie należy wpisać numer konta) wybiera aż 48% mężczyzn, a jedynie 5% kobiet! Inne metody płatności, chętnie wybierane przez kobiety to:
Po więcej danych odsyłamy do raportu, który znajdziesz tutaj.
Jak kupują młode kobiety?
Wiele ciekawych danych na ten temat można znaleźć w pracy magisterskiej nagrodzonej w konkursie DIMAQ Uni, która została szczegółowo omówiona na łamach Nowego Marketingu. Pozwoliliśmy sobie przywołać kilka najciekawszych naszym zdaniem informacji.
Po raz kolejny potwierdza się stanowisko, że kobiety często pełnią funkcje zarządcze w gospodarstwach domowych, to one zajmują się finansami i zakupami. Autorzy pracy zwracają uwagę, że procesy decyzyjne kobiety i mężczyzny znacznie się różnią. Kobiety dłużej i dokładniej zbierają informacje, by mieć pewność, że podjęta decyzja zakupowa jest tą właściwą. Potwierdza się to w czasie spędzanym w internecie oraz na samych zakupach. Kobiety znacznie częściej sięgają po opinie innych klientów oraz konsultują się ze swoimi najbliższymi. Są również bardziej lojalne i chętnie polecają produkty, z których są zadowolone.
Poniższa tabela zawiera hipotezy postawione w pracy badawczej oraz ich rezultaty.
Ciekawe wnioski:
Autorką przywołanej pracy naukowej jest Joanna Syta – zwyciężczyni 10. edycji konkursu na najlepszą pracę dyplomową z e-marketingu DIMAQ Uni.