Czym są płatności Google Pay? 

#płatności online #Google Pay

05.07.2021
Udostępnij:

Telefonem lub zegarkiem płaci już ponad 3,3 mln Polaków – wynika z danych PRNews.pl. W pierwszym kwartale ubiegłego roku Polacy dokonali w sumie 59,2 mln płatności zbliżeniowych m.in. za pomocą takich rozwiązań jak Google Pay.


Dominującą pozycję na świecie wśród systemów operacyjnych ma Android – korzysta z niego aż 85% użytkowników smartfonów. Nowoczesne urządzenia mają szereg różnych funkcji – zastępują telefon komórkowy, aparat, tablet czy odtwarzacz MP3. Coraz większa grupa osób wykorzystuje je również do płacenia za zakupy, czy rachunki – często z użyciem właśnie Google Pay.


Czym jest Google Pay?


Google Pay to szybki i prosty sposób płacenia w milionach miejsc, zarówno stacjonarnie, jak i w internecie. W nowszych modelach smartfonów aplikacja jest automatycznie zainstalowana. W przypadku starszych urządzeń można ją pobrać ze sklepu Google Play.

Po udanej instalacji, użytkownik musi dodać informacje o karcie. Może to być karta kredytowa, debetowa czy przedpłacona. Bank zweryfikuje poprawność wprowadzonych danych. Po pozytywnej weryfikacji, właściciel smartfona może już przystąpić do pierwszej transakcji z wykorzystaniem Google Pay.


Co o Google Pay mówią sprzedawcy, którzy wdrożyli je w swoich serwisach?


Płatności mobilne Google Pay są dostępne w Polsce już od 2016 r. Od tego czasu bardzo zyskały na popularności. Nie ma lepszego dowodu uznania dla Google Pay, jak opinie zadowolonych sprzedawców. Można zapoznać się z nimi na oficjalnej stronie pay.google.com. Madhu Prabaker dyrektor ds. produktów HotelTonight przyznaje, że klienci korzystający z Google Pay byli o 65% bardziej skłonni dokonać rezerwacji. Natomiast Anthony Broad-Crawford, dyrektor ds. produktów Sport Hero, uważa że po dodaniu Google Pay jako formy płatności, efektywność procesu sprzedaży wzrosła dwudziestokrotnie.

O powodach, dla których warto wdrożyć Google Pay, mówi Dariusz Topolewski, CEO Oponeo: Postanowiliśmy wdrożyć Google Pay, ponieważ chcemy spełnić oczekiwania naszych klientów, ułatwiając im płatności za zamówienia, zwłaszcza w wersji sklepu na urządzenia mobilne, a także przyspieszyć proces wypełniania formularza zamówienia (źródło).


Jak wdrożyć Google Pay?


Jeśli chcesz umożliwić swoim klientom możliwość szybszych i wygodniejszych zakupów na wszystkich urządzeniach z Androidem, wystarczy, że odpowiednio skonfigurujesz swoją bramkę płatności (więcej informacji o Google Pay znajdziesz pod linkiem). Wdrażając płatności mobilne: skrócisz czas dokonywania zakupów, zwiększysz liczbę konwersji i zmniejszysz liczbę porzuconych koszyków.


Jak płacić z Google Pay?


Konfiguracja Google Pay zajmuje tylko kilka minut. Wystarczy pobrać aplikację ze sklepu Google Play lub odszukać ją na swoim smartfonie, a następnie dodać dane karty płatniczej. Po bankowej weryfikacji można już płacić z użyciem karty zapisanej w Google Pay za zakupy w internecie. Klient, finalizując transakcję, wybiera przycisk Google Pay i potwierdza zamówienie. Pamiętaj, żeby w widocznym miejscu na swojej stronie umieścić informację o możliwości płatności Google Pay, aby klient nie miał wątpliwości, że może skorzystać ze swojej ulubionej metody płatności.


Dlaczego warto wdrożyć płatności Google Pay?


Jedną z najważniejszych zalet płatności Google Pay jest ich bezpieczeństwo, które wynika m.in. z tego, że podczas zakupów klient nie przekazuje sprzedawcy numeru karty. Wszystkie dane osobowe i transakcyjne są odpowiednio zabezpieczone, co skutecznie niweluje ryzyko nadużyć lub oszustw. Dodatkowym zabezpieczeniem powinna być również blokada telefonu, np. w postaci kodem dostępowego lub odcisku palca.

Wdrożenie nowoczesnych, mobilnych metod płatności – jak potwierdzają opinie innych sprzedawców – pozwalają dotrzeć do szerszego grona klientów, zwiększyć konwersję, a w efekcie podnieść zyski ze sprzedaży internetowej.

Bliźniaczą metodą płatności jest Apple Pay, o której możesz przeczytać w tym artykule na naszym blogu.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Zastosowanie sztucznej inteligencji w analizie sentymentu klientów w e-commerce

Sprawdź, jak AI może wspierać zarządzanie opiniami, optymalizację ofert i zwiększać satysfakcję klientów, poprzez zaawansowane rozwiązania technologiczne.

14.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Nadszedł czas na channel-free. Co to oznacza dla handlu internetowego?

Dowiedz się, jak technologie takie jak AI, VR i AR tworzą płynne doświadczenia zakupowe, spełniając wymagania dzisiejszych klientów otwartych na technologie.

13.05.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Zaawansowana personalizacja w e-commerce – wykorzystanie uczenia maszynowego do indywidualnego dopasowania oferty

Dowiedz się, jak uczenie maszynowe rewolucjonizuje e-commerce, zwiększa konwersję i buduje lojalność klientów, dostosowując ofertę do ich indywidualnych potrzeb.

09.05.2024 Czytaj więcej