Prowadząc duży biznes, nie można pominąć tego dnia w swojej strategii marketingowej. Klienci coraz bardziej przywiązują do niego uwagę i liczą – jak sama nazwa wskazuje – na darmową dostawę. Jak spełnić ich oczekiwania, a jednocześnie nie narazić się na dodatkowe koszty?
Pomysł na Dzień Darmowej Dostawy dotarł do nas zza oceanu. Amerykańscy przedsiębiorcy Luke i Maisie Knowles w 2008 roku stworzyli serwis, który oferował kupony rabatowe, a następnie Free Shipping Day. Pomysł chwycił i dziś darmowe dostawy są popularne już na całym świecie. W Polsce obchodzimy to wydarzenie od 2010 roku, a w tym roku zostanie zorganizowane w dniu 14 grudnia 2021 roku (wtorek).
Jak się przygotować do wydarzenia?
Dzień Darmowej Dostawy można zorganizować we własnym zakresie, albo zdecydować się na udział w zorganizowanej akcji. W Polsce organizatorem Dnia Darmowej Dostawy jest serwis www.dziendarmowejdostawy.pl (prowadzony przez eKomercyjnie Sp. z o.o.). Można tam zgłosić chęć udziału w akcji. Wystarczy wypełnić formularz, w którym należy podać następujące informacje:
Zgłoszenie do udziału w akcji, jest tożsame z akceptacją regulaminu.
Zasady DDD
Sklepy, które biorą udział w zorganizowanej akcji, mają obowiązek przestrzegać zapisów regulaminu. Znajdują się tam zapisy, stanowiące m.in. o tym, że:
Darmowa dostawa ma dla klientów duże znaczenie
Z najnowszegoraportu Gemiusa "E-commerce w Polsce 2021" wynika, że aż 9 na 10 ankietowanych wskazuje darmową dostawę z możliwością wniesienia jako istotny czynnik motywujący klientów do zrobienia zakupów w sklepie internetowym. To oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o około 10 proc. Z raportu można się również dowiedzieć, że darmowa dostawa zachęca do częstszego robienia zakupów online, przy czym, im wyższa wartość zakupionych produktów, tym częstsze jest oczekiwanie darmowej dostawy
Korzyści z Dnia Darmowej Dostawy są obustronne. Klient może zaoszczędzić na zakupach, a konkretnie na kosztach przesyłki. Dzięki temu nie rezygnuje z drobnych zakupów, przy których koszty dostawy bywają nieadekwatne. Problem porzuconych koszyków zakupowych jest zmorą wielu sklepu internetowych. Dlatego ten dzień, jest postrzegany przez przedsiębiorców jako szansa na większe obroty, co bezpośrednio przekłada się na wyższe zyski. Warto ponieść koszty związane z darmową dostawą, bo zrekompensują je większe przychody. Jednocześnie można wynegocjować z dostawcami korzystniejsze warunki współpracy w tym dniu.