Dzień Darmowej Dostawy – jak się do niego przygotować?

#sprzedaż online #DDD #Dzień Darmowej Dostawy

23.05.2023
Udostępnij:

Prowadząc duży biznes, nie można pominąć tego dnia w swojej strategii marketingowej. Klienci coraz bardziej przywiązują do niego uwagę i liczą – jak sama nazwa wskazuje – na darmową dostawę. Jak spełnić ich oczekiwania, a jednocześnie nie narazić się na dodatkowe koszty?

Pomysł na Dzień Darmowej Dostawy dotarł do nas zza oceanu. Amerykańscy przedsiębiorcy Luke i Maisie Knowles w 2008 roku stworzyli serwis, który oferował kupony rabatowe, a następnie Free Shipping Day. Pomysł chwycił i dziś darmowe dostawy są popularne już na całym świecie. W Polsce obchodzimy to wydarzenie od 2010 roku, a w tym roku zostanie zorganizowane w dniu 14 grudnia 2021 roku (wtorek).

Jak się przygotować do wydarzenia?

Dzień Darmowej Dostawy można zorganizować we własnym zakresie, albo zdecydować się na udział w zorganizowanej akcji. W Polsce organizatorem Dnia Darmowej Dostawy jest serwis www.dziendarmowejdostawy.pl (prowadzony przez eKomercyjnie Sp. z o.o.). Można tam zgłosić chęć udziału w akcji. Wystarczy wypełnić formularz, w którym należy podać następujące informacje:

  • nazwa sklepu,
  • adres www sklepu,
  • logo,
  • opis sklepu,
  • tagi,
  • kategoria sklepu,
  • link do XML z produktami,
  • wybrać warunki uczestnictwa dla klientów sklepu (np. darmowa dostawa bez limitu, darmowa dostawa od 20 zł, darmowa dostawa od 50 zł),
  • imię i nazwisko osoby zgłaszającej,
  • NIP,
  • e-mail,
  • nr. telefonu,
  • odpowiedzieć na kilka pytań, np. jak długo Twój sklep działa na rynku.
  • Zgłoszenie do udziału w akcji, jest tożsame z akceptacją regulaminu.

    Zasady DDD

    Sklepy, które biorą udział w zorganizowanej akcji, mają obowiązek przestrzegać zapisów regulaminu. Znajdują się tam zapisy, stanowiące m.in. o tym, że:

  • klienci zainteresowani skorzystaniem z darmowej wysyłki, robiąc tego dnia zakupy w e-sklepach biorących udział w akcji, mogą wybrać dowolną formę wysyłki dostępną w danym sklepie, a opłata za dostawę nie zostanie naliczona;
  • sklepy nie mogą podwyższać cen produktów, aby zrekompensować sobie koszty dostawy;
  • sklepy przyłapane na nieprzestrzeganiu zasad są automatycznie wykluczane z akcji;
  • sprzedawcy mają możliwość ustalenia minimalnej wartości zamówienia od której obowiązuje darmowa dostawa (20 zł lub 50 zł);
  • darmowa dostawa obowiązuje na terenie Polski;
  • celem akcji DDD jest promocja zakupów w internecie.


  • Darmowa dostawa ma dla klientów duże znaczenie

    Z najnowszegoraportu Gemiusa "E-commerce w Polsce 2021" wynika, że aż 9 na 10 ankietowanych wskazuje darmową dostawę z możliwością wniesienia jako istotny czynnik motywujący klientów do zrobienia zakupów w sklepie internetowym. To oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o około 10 proc. Z raportu można się również dowiedzieć, że darmowa dostawa zachęca do częstszego robienia zakupów online, przy czym, im wyższa wartość zakupionych produktów, tym częstsze jest oczekiwanie darmowej dostawy

    Korzyści z Dnia Darmowej Dostawy są obustronne. Klient może zaoszczędzić na zakupach, a konkretnie na kosztach przesyłki. Dzięki temu nie rezygnuje z drobnych zakupów, przy których koszty dostawy bywają nieadekwatne. Problem porzuconych koszyków zakupowych jest zmorą wielu sklepu internetowych. Dlatego ten dzień, jest postrzegany przez przedsiębiorców jako szansa na większe obroty, co bezpośrednio przekłada się na wyższe zyski. Warto ponieść koszty związane z darmową dostawą, bo zrekompensują je większe przychody. Jednocześnie można wynegocjować z dostawcami korzystniejsze warunki współpracy w tym dniu.

    Przeczytaj także:

    Ecommerce

    Płatności odroczone PayPo – z korzyścią dla klienta i sklepu

    Przekonaj się dlaczego klienci coraz chętniej wybierają płatności odroczone i sprawdź, co możesz zyskać uruchamiając tę metodę płatności w swoim sklepie internetowym.

    06.05.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak rozwiązać problemy techniczne z bramkami płatniczymi?

    Poznaj rozwiązania na przerwy w dostępności, problemy z integracją, opóźnienia w rozliczeniach i zapewnij płynność płatności w Twoim sklepie internetowym.

    30.04.2024 Czytaj więcej

    Ecommerce

    Jak ułatwić klientom dokonywanie płatności, żeby zwiększyć konwersję?

    Dowiedz się, jak intuicyjny interfejs użytkownika, personalizacja oraz różnorodne opcje płatności przyciągają i zatrzymują klientów, poprawiając wyniki sklepów.

    29.04.2024 Czytaj więcej