E−commerce stawia na własne płatności

#ecommerce #płatności online #zakupy przez internet

17.01.2023
Udostępnij:

Większość Polaków najchętniej płaci za zakupy internetowe za pośrednictwem systemów płatności elektronicznych. Czołowi dostawcy oprogramowania dla sklepów internetowych dostrzegają w tym szanse dla siebie i oferują zintegrowane z platformą systemy płatności online.

Z badania Blue Media „Jak kupujemy w internecie” wynika, że połowa ankietowanych płacąc za zakupione przez internet przedmioty lub usługi korzysta z systemów płatności elektronicznych, w których nie musi samodzielnie wypełniać danych przelewu. Jest to jednocześnie najchętniej wykorzystywana metoda płatności w polskim ecommerce.

Co ciekawe, to samo badanie wykazało, że dla 58 proc. użytkowników na decyzję o sfinalizowaniu transakcji w danym sklepie internetowym wpływa jego wiarygodność, a jedynie dla 24 proc. wiarygodność firmy obsługującej płatności online.

- Zaufanie klienta wobec sklepu często przekłada się na zaufanie wobec innych rozwiązań oferowanych przez sklep. Technikalia nie są dla klienta tak istotne jak poziom usług, łatwość i bezpieczeństwo dokonywania zakupów – zauważa Krystian Wesołowski, ekspert Blue Media, sopockiej spółki technologiczno-finansowej.

Budowanie marki własnej

Na polskim rynku dostawcy oprogramowania dla sklepów internetowych, tacy jak IAI, Shoper czy Shoplo, coraz intensywniej rozwijają dedykowane narzędzia płatności online. Shopify, największa platforma sklepowa na świecie, wprowadziła własną platformę płatności Shopify Payments już w 2013 roku. Do liderów w Polsce należą Shoper Płatności i IAI Pay.

Statystyki platformy Shoper pokazują, że własne płatności odniosły sukces. Według opublikowanego w kwietniu raportu „Płatności w sklepach internetowych” z systemów płatności online korzysta 38 proc. klientów e-sklepów. Najczęściej wybieranym systemem płatności są właśnie Płatności Shoper - działające w oparciu o Płatności Online Blue Media – a będące integralną częścią platformy sklepowej. 38 proc. zamówień klienci sfinalizowali właśnie przy użyciu Płatności Shoper.


Zalety zintegrowanych systemów płatności

Za włączeniem usługi przemawia kilka zalet. Przede wszystkim jej prostota i fakt, że sklepy mogą samodzielnie uruchomić płatności bez konieczności podpisywania dodatkowych umów, bez prowadzenia skomplikowanych prac programistycznych, opierając się na korzystaniu z jednego panelu sklepowego.

- Uruchomienie własnych płatności to ukłon w stronę przedsiębiorców, aby im maksymalnie ułatwić prowadzenie e-biznesu. Usługa jest bardzo dobrze przyjmowana w sektorze mikro i małych przedsiębiorców, którzy docenili szybkość uruchomienia usługi. Dla sklepów, dla których sprzedaż w sieci to podstawowa działalność, usługa daje możliwości dostosowania wielu funkcji - od bardzo zaawansowanych sposobów rozliczeń po sposób wyświetlania formatki kartowej. Dodatkowym atutem jest automatyzacja zwrotów z poziomu panelu sklepu, uruchomiona m.in. przez Shoplo. Taki mechanizm pozwala na obsługę całego sklepu z jednego panelu administracyjnego – ocenia ekspert Blue Media.

Photo by Christin Hume on Unsplash

Przeczytaj także:

Ecommerce

Wykorzystanie bramki SMS do poprawy komunikacji z klientem sklepu

Odkryj, jak bramka SMS może rewolucjonizować komunikację z klientami w e-commerce, zwiększając zaufanie i lojalność. Dowiedz się, jak wykorzystać SMS-y.

18.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Strategie marketingowe dla e-commerce w branży fitness

Poznaj sprawdzone strategie marketingowe dla branży fitness w e-commerce. Dowiesz się, jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie wokół Twoich produktów i usług fitness.

16.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wykorzystać Instagram do promocji produktów handmade?

Odkryj, jak wykorzystać Instagram do promocji rękodzieła. Poznaj strategie, które pomogą Ci przyciągnąć uwagę klientów i zbudować społeczność wokół Twojej marki.

15.04.2024 Czytaj więcej