W mediach społecznościowych firmy często zamieszczają #, czyli hashtagi. Znajdują się w nich różne wyrażenia nawiązujące do treści komunikatu. Jaki jest sens publikowania dodatkowych znaczników?
Hashtagi początkowo były używane w procesie programowania. Szerszego znaczenia nabrały przy uruchomieniu sieci IRC. Za ich pomocą oznaczano nazwy grup. W 2007 roku Chris Messina po raz pierwszy zaproponował na Twitterze, by grupować tematy przy pomocy znaku #. Pomysł chwycił i nastąpił początek ery hashtag. Teraz można je dostrzec we wszystkich typach mediów społecznościowych.
Czym jest hashtag?
Hashtag według definicji Wielkiego Słownika Języka Polskiego to "wyrażenie poprzedzone znakiem #, które w komunikacji internetowej służy do oznaczania treści (wpisów, zdjęć, filmów), aby łatwiej można je było wyszukiwać". Słowo hashtag, powstało poprzez połączenie dwóch innych słów z języka angielskiego: hash (kratka) i tag (znacznik).
Zazwyczaj pojawiają się w mediach społecznościowych, ale również w reklamach. Dzięki nim łatwiej jest odnaleźć klientom pożądane treści w obrębie danego serwisu. Wyjaśnijmy to na przykładzie Autopay.
Pod komunikatem pojawiły się hashtagi: #Autopay #WayBetter #Fintech #eCommerce #Płatności #Młodzież #Raport. Klikając w wybrany hashtag, np. #Raport, przechodzimy do bazy treści Facebook z tymi, które dotyczą raportów.
Hashtagi umożliwiają więc grupowanie wiadomości. Wyszukiwanie obejmuje tylko jeden serwis internetowy, np. Facebook, Instagram.
Najbardziej popularne hashtagi na Instagramie
Hashtagi najczęściej są stosowane na Instagramie, rzadziej na Facebooku. W jednym z postów Autopay pojawiły się na przykład następujące znaczniki: #Autopay #WayBetter #Fintech #MedTech #ZnanyLekarz #Płatności #Wdrożenie.
Najbardziej popularne są jednak znaczniki: #hashtag, #polishgirl, #poland, #love, #polishboy, #l4l, #instagood, #instagirl, #followme, #me, #photo, #polska, #like4like, #polskadziewczyna, #f4f, #girl, #instagram, #instaphoto, #photography, #happy, #instaboy, #smile, #selfie, #polish, #summer, #follow, #like, #insta, #boy, #wakacje.
Jeśli interesuje Cię ten temat, zajrzyj do naszego artykułu, w którym podpowiadamy jak prowadzić profil sklepu na Instagramie?
Po co publikować hashtagi?
Stosowanie znaczników ma szersze zastosowanie, niż samo ułatwienie wyszukiwania informacji. Dzięki nim można zbudować społeczność, dotrzeć do klientów, ułatwić komunikację. Pozytywny efekt stosowania hashtagów dostrzegła już większość aktywnych internautów. Publikują je celebryci, media, politycy, a nawet rząd.
Jakie są korzyści ze stosowania hashtagów?
Jak przygotować odpowiednie hashtagi?
Stosowanie hashtagów w mediach społecznościowych sprawi, że Twoja firma będzie postrzegana jako nowoczesna i nadążająca za trendami.