Jak druga fala odbija się na rynku ecommerce?

#ecommerce #płatności online #covid

06.11.2020
Udostępnij:

Kolejne ograniczenia w handlu i wzrost liczby zachorowań w październiku spowodowały, że znów rośnie liczba transakcji w ecommerce. Nie tak dynamicznie jak na wiosnę, ale zdecydowanie szybciej niż latem. W połowie października, w czasie gdy stopniowo wprowadzano kolejne obostrzenia, liczba transakcji online wzrosła o 42 proc. w porównaniu do tych samych wrześniowych dni - wynika z analizy Blue Media, operatora szybkich płatności online.

Rok 2020 będzie dla polskiej branży e-commerce rekordowy. Z niedawnego badania Blue Media “Jak kupujemy w internecie 2020” wynika, że z zakupów internetowych korzysta już 88 proc. Polaków. 

- Pandemia, wiosenny lockdown i ograniczenia w handlu spowodowały, że w ciągu pierwszych kilku tygodni obostrzeń w Blue Media zanotowaliśmy ponad dwukrotnie większe wzrosty liczby transakcji w e-commerce niż się pierwotnie spodziewaliśmy na 2020 rok. W niektórych branżach obserwowaliśmy nawet pięciokrotne wzrosty sprzedaży rok do roku. Po pierwszej fali zakażeń i poluzowaniu obostrzeń - m.in. ponownym otwarciu centrów handlowych - pojawiły się spadki w dynamice wzrostu liczby transakcji. Nastąpiła pewna „normalizacja”, ale nadal udział e-commerce w całym handlu był znacznie wyższy niż w latach poprzednich - wyjaśnia Arkadiusz Bulc, Business Development Manager w Blue Media.

Rekordowe wzrosty wiosną i obecnie jesienią widać szczególnie u podmiotów z branży spożywczej. Porównując wybrane dni przed i po ogłoszeniu kolejnych obostrzeń w październiku wzrosty liczby transakcji sięgały nawet 94 proc. Niektóre sklepy notują ponownie wzrosty sprzedaży nawet na poziomie 200-300 proc., co stanowi ogromne wyzwanie dla całej logistyki i dostarczania towarów do klienta na czas. 

- W dużej mierze obecna sprawność logistyczna sklepów zależy od tego, jakie wnioski wyciągnęły one po wiosennym lockdownie. Dużo e-sklepów zainwestowało w zwiększenie zatrudnienia w magazynach, zatowarowanie, liczbę współpracujących firm kurierskich. Przygotowało się na zapowiadaną przez ekspertów drugą falę zakażeń jesienią, a tym samym na zwiększony ruch w e-sklepach. Wyzwań przed nimi jest jednak znacznie więcej. Zwiększona liczba zamówień to też zwiększona liczba zwrotów, które trzeba obsłużyć. Do tego dochodzi zwiększająca się liczba zachorowań - Covid-19 nie omija pracowników sklepów internetowych - komentuje ekspert Blue Media.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak ułatwić klientom dokonywanie płatności, żeby zwiększyć konwersję?

Dowiedz się, jak intuicyjny interfejs użytkownika, personalizacja oraz różnorodne opcje płatności przyciągają i zatrzymują klientów, poprawiając wyniki sklepów.

29.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

25.04.2024 Czytaj więcej