Konkurs jest świetnym sposobem do poszerzania grona odbiorców i informowania o ofercie. Jeśli jest dobrze zorganizowany, będzie również świetną wizerunkową reklamą dla internetowego sklepu. Zanim informacja o konkursie dotrze do użytkowników, należy przygotować odpowiedni regulamin.
Konkurs jest świetnym sposobem do poszerzania grona odbiorców i informowania o ofercie. Jeśli jest dobrze zorganizowany, będzie również świetną wizerunkową reklamą dla internetowego sklepu. Zanim informacja o konkursie dotrze do użytkowników, należy przygotować odpowiedni regulamin.
Przy okazji sprawdź, czy wiesz wszystko na temat tworzenia regulaminu sklepu internetowego – tutaj znajdziesz najważniejsze informacje.
Co musi się znaleźć w regulaminie konkursu?
Najważniejsze przepisy, które musisz znać
Konkurs to nie loteria
Wyłonienie zwycięzców nie może odbywać się na zasadzie losowania. Wtedy staje się loterią promocyjną i podlega pod ustawę o grach hazardowych. To wiele utrudnia, dlatego najlepiej powołać jury, które wyłoni zwycięzców, a w regulaminie poinformować oficjalnie:
Organizator oświadcza, że Konkursy nie są grami losowymi, loteriami fantowymi, zakładami wzajemnymi, loteriami promocyjnymi, grami, których wynik zależy od przypadku, ani żadną inną formą przewidzianą w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. O grach hazardowych (Dz.U.2009.201.1540 z późn. zm.).
Ochrona danych osobowych
Przeprowadzanie konkursu wiąże się z przetwarzaniem danych osobowych, co pociąga za sobą konieczność właściwego ich zabezpieczania oraz spełnienia obowiązków informacyjnych wskazanych w art. 24 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
Podatek dochodowy po przekroczeniu 2280 zł
Od nagrody o wartości nieprzekraczającej 2280 zł nie płaci się podatku. Jeśli nagroda ma większą wartość, należy uiścić zryczałtowany podatek 10%. Jest pobierany i wpłacany urzędowi skarbowemu przez organizatora konkursu.
Podatek od wygranych nie jest pobierany w przypadku nagród w konkursach:
Przy nagrodach pieniężnych, należy podatek odliczyć od wygranej, ale sprawa się komplikuje w przypadku nagród rzeczowych. Wtedy trzeba najpierw pobrać od zwycięzcy pieniądze na podatek, a dopiero potem wysłać nagrodę. Oczywiście organizator może również „z własnej kieszeni” pokryć ten koszt. Taki zapis powinien znaleźć się w regulaminie konkursu.
Czy warto organizować konkursy?
Konkursy są postrzegane w pozytywny sposób. Pozwalają na budowanie świadomości oraz korzystnego wizerunku marki, sprzyjają zwiększeniu rozpoznawalności oferty, poszerzają bazę klientów, a przede wszystkim prowadzą do zwiększenia sprzedaży w dłuższej perspektywie czasu. Trzeba jednak uważać. Wszelkie nieprawidłowości mogą spowodować straty finansowe oraz będą mieć negatywny wpływ na wizerunek firmy.