Jak opracować dobrego e-booka?

#sprzedaż online #marketing #ebook

06.01.2022
Udostępnij:

E-booki stały się w ostatnim czasie tak popularne, że można odczuć pewnego rodzaju przesyt. Jeśli jednak posiadasz specjalistyczną wiedzę, która jest powiązana z profilem Twojej działalności, warto się zastanowić nad przygotowaniem takiej publikacji. Może wzmocnić siłę marki oraz przełożyć się na wyższe dochody.

Książka w formie elektronicznej staje się coraz bardziej popularna. Przedsiębiorcy wykorzystują ten fakt i liczą, że dzięki takiej publikacji pozyskają nowych klientów. Elektroniczną książkę docenią szczególnie Ci, do których nie przemawiają tradycyjne formy reklamy. Przekazywanie wiedzy za pośrednictwem merytorycznego tekstu może skłonić te osoby to zakupu produktu, czy usługi.

Jak napisać e-booka?

Napisanie e-booka nie jest proste. Być może masz sporą wiedzę w dziedzinie, którą chcesz się podzielić, ale to nie wszystko. Liczy się również umiejętność przeniesienia tej wiedzy na tekst. E-book powinien być napisany w przystępny sposób, zapadać w pamięć, a najlepiej wzbudzać emocje.

Przed przystąpieniem do przygotowania treści, należy się odpowiednio przygotować. Najlepiej jest zaplanować kolejne rozdziały i wypunktować co ma się w nich znaleźć. Mając taki konspekt, o wiele łatwiej jest zapanować nad myślami i sprawić, aby przekazać, tylko to co najistotniejsze, bez zbędnego „owijania w bawełnę”. Przygotuj sobie wszystkie niezbędne materiały. Zrób to wcześniej, aby nic nie odrywało Cię od pisania.

Zastanów się, co może najbardziej zainteresować Twojego czytelnika. Pisz konkretnie i pamiętaj, że sprzedajesz wiedzę, więc musi być ona na wysokim poziomie. Zawiedziesz czytelnika, jeśli nie dowie się niczego nowego.

Sprawdź tekst pod względem językowym, czy nie pojawiły się błędy. Jeżeli twoje teksty nie są najlepsze, warto poprosić o wsparcie copywritera. Nigdy nie kopiuj cudzych tekstów, bo złamiesz w ten sposób prawo autorskie. Jeśli czerpiesz informacje z innych książek, koniecznie dodaj bibliografię.

Pamiętaj również o szacie graficznej. Na początku mogą Ci wystarczyć gotowe szablony w Wordzie. Jeśli chcesz, aby Twój e-book prezentował się profesjonalnie, możesz poprosić grafika o przygotowanie okładki. Kiedy wszystko jest dopięte na ostatni guzik, zamieniasz plik z Worda na PDF i gotowe. Możesz oczywiście zlecić grafikowi zaprojektowanie całego e-booka, jeśli tylko dysponujesz potrzebnymi środkami.

Zanim wyślesz e-booka pierwszemu klientowi, poproś o recenzję kogoś znajomego. Będziesz mógł zmienić, to co nie zostało dopracowane, lub to, co jest niezrozumiałe.

To nie koniec

Napisanie e-booka to jedno, a sprzedaż to zupełnie co innego. Można nawet powiedzieć, że pisanie jest łatwiejsze niż promocja i sprzedaż. Musisz wiedzieć, że w sieci jest cała masa różnych e-booków. Wiele z nich jest bezpłatnych. Co możesz zrobić, aby ktoś zdecydował się na zakup Twojego? I co zrobić, aby ta informacja w ogóle do niego dotarła?

Jeszcze zanim wydasz elektroniczną książkę, zgromadź wokół siebie społeczność. Możesz to zrobić za pomocą social mediów lub bloga. Będzie można tam później opublikować fragmenty e-booka, aby potencjalni klienci przekonali się, czy poziom wiedzy jest dla nich wystarczający. Możesz również pomyśleć o landing page, za pomocą którego sprzedaż będzie o wiele skuteczniejsza. Więcej na ten temat dowiesz się z poradnika: Jak stworzyć skuteczny landing page? Wcześniej jednak precyzyjnie określ swoją grupę odbiorców. Łatwiej Ci będzie do nich trafić, ale również mniej pieniędzy przeznaczysz na promocję.

Jeśli nie jesteś gotowy na sprzedaż e-booka, możesz dystrybuować go bezpłatnie, lub w zamian „za coś”. E-book świetnie sprawdza się, jeśli chcesz kogoś zachęcić do zapisania się do newslettera.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?

Sprawdź, z jakich metod płatności najczęściej korzystają obecnie klienci kupujący online i które warto wprowadzić w Twoim sklepie internetowym w 2025 r.

23.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

12.08.2024 Czytaj więcej