Decyzja o założeniu biznesu online już za Tobą? Teraz czas na działanie. Tworząc sklep internetowy, należy pamiętać o kilku rzeczach. Jeśli zadbasz o nie od razu, ułatwisz sobie start i zyskasz pewność, że wszystko jest zrobione tak, jak należy.
W poniższym poradniku dla właścicieli e-commerce omówiliśmy najważniejsze zakładki, jakie powinny się znaleźć na stronie sklepu internetowego, wskazaliśmy o jakich dokumentach nie można zapomnieć oraz przybliżyliśmy, na co zwracają uwagę klienci robiący zakupy online.
Jak stworzyć sklep internetowy?
Pobierz darmowy poradnik i zaplanuj kolejne etapy pracy nad własnym sklepem internetowym. Checklista zawarta na końcu poradnika pomoże Ci zadbać o wszystkie potrzebne elementy. Znajdziesz w nim również specjalny rabat na usługi prawne dla e-commerce, w tym np. opracowanie regulaminu sklepu internetowego przez profesjonalistów.
Pobierz bezpłatnie
"O czym pamiętać podczas tworzenia strony sklepu internetowego? [CHECKLISTA]"
Jak założyć sklep internetowy?
E-commerce bardzo dynamicznie się rozwija – również w Polsce. Każdego roku zakładanych są tysiące nowych sklepów internetowych. Specjaliści ze Strategy& Polska szacują, że do 2027 r. liczba e-konsumentów w Polsce zwiększy się o 3,4 mln. Będą mogli wybierać spośród ofert ponad 280 tysięcy sprzedawców internetowych – to znaczy, że sklepów internetowych będzie o 100 tysięcy więcej niż teraz. E-handel jawi się wielu osobom jako dobry pomysł na dochodowy biznes. Dlatego pytanie jak założyć sklep internetowy pojawia się w coraz większej liczbie dyskusji w sieci.
Jeżeli Ty również zastanawiasz się nad wejściem do świata e-commerce, przed Tobą wiele decyzji. Pierwszą z nich będzie zapewne ta dotycząca oferty. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie co i komu chcesz sprzedawać, oraz czy chcesz ograniczyć sprzedaż wyłącznie do terytorium Polski, czy chcesz sprzedawać również za granicą. Odpowiedź na pytanie jak stworzyć sklep internetowy będzie się różnić w zależności od tego, jaką strategię sprzedaży przyjmiesz.
Kolejnym krokiem będzie wybór platformy e-commerce. Na rynku jest dostępnych wiele gotowych rozwiązań, które umożliwiają bardzo szybkie uruchomienie sklepu internetowego. Wybór powinien być podyktowany zarówno zakresem funkcjonalnym danej platformy, jak i stopniem skomplikowania obsługi danego rozwiązania. Jeżeli zastanawiasz się jak założyć sklep internetowy i planujesz wykonać wszystkie prace samodzielnie – wybierz prostą w obsłudze platformę. Jeżeli zdecydujesz się zatrudnić firmę IT lub freelancera specjalizującego się we wdrożeniach e-commerce – możesz wybrać bardziej skomplikowane rozwiązanie.
Zwróć uwagę również na to, czy dana platforma jest zintegrowana z operatorami płatności – dzięki temu będziesz w stanie bardzo szybko włączyć u siebie płatności online i rozpocząć sprzedaż. Płatności online Blue Media są zintegrowane z wieloma rozwiązaniami dla e-commerce, m.in.: PrestaShop, WooCommerce, Magento, OpenCart, Shopify, Shoper, Shopware, Sky-Pay i wiele innych. Opisy każdego z rozwiązań znajdziesz na naszej stronie internetowej poświęconej gotowym integracjom. Gdy wybierzesz docelowe rozwiązanie, na stronie dostawcy z pewnością znajdziesz dokładną instrukcję wyjaśniającą jak założyć sklep internetowy z wykorzystaniem danej platformy.
Jak stworzyć sklep internetowy, który będzie zarabiał?
W opracowanym przez nas poradniku skupiamy się na zawartości sklepu internetowego. Wyjaśniamy, jak ważna jest odpowiednio skonstruowana strona produktu – to od niej zależy, czy klient znajdzie wszystkie potrzebne informacje i czy przekona się do złożenia zamówienia. Ważnym elementem karty produktowej jest opis, dlatego podpowiadamy jak je właściwie tworzyć. Zwracamy również uwagę na to, jak powinna wyglądać zakładka "O firmie" – nie musi to być "nudna" zakładka informująca, w którym roku powstał sklep online. Może być to miejsce, w którym opowiesz Waszą historię, która zainspiruje klientów do zakupu.
Wierzymy, że po lekturze naszego poradnika będziesz osobą, która będzie w stanie udzielać innym odpowiedzi na pytanie jak założyć sklep internetowy. W publikacji znajduje się również wiele użytecznych informacji na temat płatności w sklepie online. Dużą część poradnika poświęciliśmy również kwestiom formalnym – czyli regulaminowi, polityce prywatności, zasadom zwrotów i reklamacji. To dokumenty, które muszą się znaleźć w każdym sklepie internetowym, a klient musi mieć do nich łatwy dostęp. Na końcu poradnika znajdziesz wygodną checklistę, która pomoże Ci pamiętać o wszystkim, co ważne i kontrolować liczbę zrealizowanych już zadań.
Pobierz darmowy, ale bezcenny poradnik dla właścicieli e-commerce i uzyskaj odpowiedź na pytanie jak założyć sklep internetowy i nie zapomnieć o niczym ważnym. Wierzymy, że ta publikacja będzie dla Ciebie naprawdę pomocna.