Błąd 404 – co oznacza i jak go wyeliminować w sklepie online? [poradnik]

#sklepy internetowe #błąd 404 #poradnik

Pobierz bezpłatny poradnik dla właścicieli e-commerce i sprawdź, czym może skutkować częste występowanie błędu 404 i jak tego uniknąć.

Pobierz bezpłatnie
17.11.2022
Udostępnij:

Błędy 404 zdarzają się bardzo często. Każdy użytkownik internetu, Ty zapewne też, napotkał je niejeden raz. O ile w przypadku "zwykłych stron" budzą one reakcję: oho, ktoś czegoś nie dopilnował...o tyle w przypadku sklepów internetowych powodują one wymierne straty.

Powtarzające się błędy 404 sprawiają, że pogarsza się doświadczenie użytkownika, a roboty Google kategoryzują stronę jako mało wiarygodną lub niskiej jakości. To z kolei przekłada się na pozycjonowanie witryny, a dokładniej mówiąc na jej spadek w wynikach wyszukiwania.

Błąd 404 – jak naprawić sytuację?

W opracowanym przez nas poradniku dla właścicieli e-commerce znajdziesz informacje o tym czym dokładnie jest błąd 404, jakie są najczęstsze przyczyny jego występowania i co można zrobić, żeby go skutecznie wyeliminować.

Pobierz bezpłatnie

"Czym jest błąd 404 i jak go wyeliminować w sklepie online?"

Błąd 404. Co oznacza dla Twojego biznesu?

Rynek e-commerce jest bardzo konkurencyjny. Każdego roku pojawiają się tysiące nowych sklepów internetowych rywalizujących o uwagę, zaufanie i pieniądze klientów. Wzrasta również liczba kanałów, w których warto zaznaczyć swoją obecność. To wszystko sprawia, że rosną również koszty pozyskiwania ruchu na stronę sklepu internetowego. Dlatego tak ważne jest, żeby z trudem wypracowany ruch maksymalnie wykorzystać i zwiększyć szansę na sprzedaż.

A teraz wyobraź sobie, że klient, po wpisaniu interesującej go frazy w Google, widzi w wynikach wyszukiwania Twój sklep. Klika link, przechodzi do sklepu online i widzi błąd 404, co oznacza, że danej strony nie odnaleziono... Wbrew pozorom to bardzo częsty scenariusz i wiele zmarnowanych szans na sprzedaż. Możesz zadbać o to, żeby w Twoim sklepie internetowym nie dochodziło do podobnych sytuacji.

Wystąpienie błędu 404 może mieć wiele przyczyn. Najczęstszą z nich jest to, że użytkownik po prostu pomylił się wpisując adres URL i zamiast poszukiwanej strony zobaczył tę z komunikatem: błąd 404. Jak naprawić taką sytuację? Nie masz wpływu na to, czy użytkownicy będą wpisywać poprawne adresy URL, ale masz wpływ na to, jak będzie wyglądać strona 404-ki. Możesz ją tak zaprojektować, że zachęci potencjalnych klientów do pozostania na stronie Twojego sklepu i dalszego poszukiwania interesujących ich produktów.

Strona 404-ki wcale nie musi być szarą, nudną stroną z lakonicznym komunikatem: Page not found. Możesz się pokusić o zupełnie inną treść, która np. rozbawi odbiorcę i sprawi, że zapała do Ciebie sympatią. Przykład wzorowany na naszej 404-ce: "Wystąpił błąd 404, co oznacza, że popłynąłeś za daleko i nie udało się odnaleźć strony, którą chcesz odwiedzić. Obierz bezpieczny kurs: {link do strony głównej}. Treść stanowi nawiązanie do tego, że Blue Media jest firmą z Sopotu, a nasze przywiązanie do morza jest bardzo silne.

Ty również możesz stworzyć stronę 404-ki, która będzie częścią opowieści o Twojej firmie. Pamiętaj o tym, żeby umieścić na niej również link, który zachęci użytkownika do pozostania na Twojej stronie. Możesz skierować go na stronę główną sklepu lub np. do zakładki z wyprzedażą.

Istnieją jednak również inne powody, dla których pojawia się błąd 404. Jak naprawić takie sytuacje? Najpierw trzeba poznać te przyczyny. A jest ich całkiem sporo. Większość z nich wynika z pewnych, z pozoru, drobnych zaniedbań i przeoczeń. Omówienie najważniejszych i najczęściej występujących znajdziesz w naszym poradniku dla właścicieli e-commerce. Wyjaśniamy, co powoduje występowanie błędu 404 i co zrobić, żeby tego uniknąć.

Wierzymy, że po lekturze naszego poradnika będziesz wiedzieć czym jest błąd 404, co oznacza taki błąd dla Twojego biznesu, jakie są najczęstsze przyczyny występowania błędów 404 w sklepach internetowych i o co należy zadbać, żeby ten typ błędu występował w Twojej witrynie jak najrzadziej. Jeśli zastosujesz się do rad zawartych w poradniku, zminimalizujesz ryzyko występowania omawianego błędu i zwiększysz swoje szanse na wyższą sprzedaż. Potrzebne zmiany można wprowadzić stosunkowo niskim kosztem i w dość krótkim czasie, dlatego warto podjąć się tego zadania bez zbędnej zwłoki.

Jeżeli rozwijasz swój pierwszy sklep internetowy i interesują Cię również inne związane z tym tematy – koniecznie zajrzyj do naszej bazy wiedzy, gdzie znajdziesz kilka innych poradników dla właścicieli e-commerce oraz dziesiątki wartościowych artykułów, w których poruszamy tematy istotne dla wszystkich osób związanych z rynkiem e-commerce w Polsce. Nie zwlekaj i już teraz pobierz poradnik wyjaśniający czym jest błąd 404, jak naprawić "nieistniejące strony", co zrobić, żeby w przyszłości błędy 404 występowały jak najrzadziej, a Twoi klienci zawsze znajdowali w sklepie, to czego szukają. Wystarczy, że podasz swój adres e-mail i klikniesz "Zobacz", a wyświetlimy Ci nasz poradnik, który możesz następnie pobrać na swój komputer i wracać do niego zawsze, gdy będziesz tego potrzebować.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak wykorzystać dane do rozwoju sklepu online?

Zwiększ sprzedaż i popraw doświadczenie klientów, dzięki analizie danych. Odkryj skuteczne narzędzia, personalizację oferty i dynamiczne strategie cenowe.

25.06.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Zarządzanie zmianami i niepewnością w biznesie internetowym

Odkryj, jak zarządzać niepewnością i przekształcać wyzwania w okazje do rozwoju. Przygotuj się na podróż w świat zarządzania zmianami w e-commerce.

24.06.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Wykorzystanie big data do optymalizacji sprzedaży i marketingu w e-commerce

Odkryj, jak big data może zmienić e-commerce. Poznaj metody zbierania danych, techniki analityczne oraz wyzwania i przyszłość big data na rynku e-commerce.

20.06.2024 Czytaj więcej