Jaką platformę e-commerce wybrać, gdy zależy Ci na rozwoju firmy?

#sprzedaż online #e-biznes #platformy e-commerce

01.06.2021
Udostępnij:

Początkujący przedsiębiorcy, wchodząc z biznesem do internetu, wybierają zazwyczaj platformy o charakterze abonamentowym. Często, wraz z rozwojem firmy, okazują się one niewystarczające i zachodzi potrzeba znalezienia rozwiązania, które będzie jednocześnie łatwe w obsłudze, optymalne kosztowo i wydajne. Spośród jakich rozwiązań można wybierać?


Platformy e-commerce oferują możliwość wygodnej sprzedaży w sieci. Różnią się jednak pod względem oprogramowania oraz użyteczności. Nie zawsze te najbardziej popularne są odpowiednie dla wszystkich rodzajów biznesów. Jedne mogą sprawdzić się przy sprzedaży butów, inne w przypadku usług abonamentowych, takich jak treningi online.

Sama sprzedaż to nie wszystko. Na znaczeniu zyskują automatyczne funkcjonalności, np. komunikacja z klientem, integracja z firmami kurierskimi oraz możliwość podłączenia Płatności Online Blue Media (więcej nt. aktywacji naszej bramki płatności dowiesz się z podlinkowanego artykułu).


Poziom 1 – SaaS


Platformy w rozliczeniu abonamentowym (SaaS) są idealne na początkowym etapie rozwoju biznesu do sieci. Przykładem tego typu platform są: Click Shop, Shoper, Shoplo, czy Sky-Shop, Shopify.

Głównymi zaletami tego typu rozwiązań są: łatwy w obsłudze kreator do tworzenia sklepu, darmowy okres próbny, możliwość dodania wersji językowych sklepu, możliwość wygenerowania raportu sprzedażowego, wiele szablonów graficznych do wyboru, a czasem również hosting, domena i support w cenie.

Słabą stroną są bez wątpienia ograniczone możliwości rozwojowe, średnie dopasowanie do wytycznych SEO i niewystarczająca liczba funkcji do obsługi dużego e-commercu.


Poziom 2 – Open Source


Jeżeli pragniesz rozwinąć swój biznes możesz skorzystać z platform typu Open Source. Są to na przykład – w kolejności od najbardziej zaawansowanych – Magento, PrestaShop, Opencart, Joomla, czy Wordpress z tyczką Woocommerce. W miarę rozwoju biznesu, będziesz mógł rozszerzać kolejne moduły i dostosowywać ich funkcjonalność do aktualnych potrzeb.

Zazwyczaj platformy mają intuicyjne interfejsy, a obsługi możesz nauczyć się podczas krótkiego instruktażu. Niektóre, bardziej rozbudowane, pozwalają użytkownikom korzystać z systemów analiz, które mogą się okazać przydatne w rozwiązywaniu problemów np. z porzuconymi koszykami (więcej o tym, jak odzyskać porzucone koszyki dowiesz się z podlinkowanego artykułu). Platformy typu Open Source pozwalają również na integrację z systemami płatności.


Poziom 3 – dedykowane oprogramowanie


Dedykowane oprogramowanie polega na „postawieniu sklepu” od zera. To wymaga zaangażowania specjalistów i znacznie większego nakładu finansowego, ale w efekcie otrzymasz sklep idealnie skrojony na miarę Twoich potrzeb. Rozwijanie go wymaga utworzenia kolejnych modułów, podobnie jak w przypadku platform typu Open Source.


Co wybrać?


Dla średniozaawansowanych biznesów, które działają w sieci od dłuższego czasu, najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście dedykowane oprogramowanie, ale ze względu na wysokie koszty, mogą sobie na nie pozwolić nieliczne podmioty. Dlatego decyzja powinna paść na jedną z platform typu Open Source. Wymagają zainwestowania kapitału na początku, ale później koszty ograniczają się jedynie do opłacania domeny i hostingu.


💡 Jeżeli szukasz profesjonalnych usług dla e-commerce – kliknij w link, a przejdziesz do specjalnego marketplacu z ofertami naszych partnerów, np. audyt SEO, usługi prawne, usługi reklamowe, itp.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jak ułatwić klientom dokonywanie płatności, żeby zwiększyć konwersję?

Dowiedz się, jak intuicyjny interfejs użytkownika, personalizacja oraz różnorodne opcje płatności przyciągają i zatrzymują klientów, poprawiając wyniki sklepów.

29.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Proste kroki do optymalizacji cashflow w sklepie online

Zobacz, jak analiza finansowa, zarządzanie zapasami, optymalizacja kosztów i inne strategie przyczyniają się do poprawy płynności finansowej i rozwoju biznesu.

25.04.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Optymalizacja procesu płatności dla zwiększenia konwersji w sklepie internetowym

Dowiedz się, jak uprościć płatności, zaoferować różnorodne metody płatności, zwiększyć bezpieczeństwo i poprawić doświadczenia zakupowe klientów.

25.04.2024 Czytaj więcej