Korzystaj z Google Search Console, żeby zoptymalizować witrynę

#optymalizacja #sklep internetowy #Google Search Console

04.05.2021
Udostępnij:

Chcesz wiedzieć, czy Twoja witryna jest w wyszukiwarce Google? Nie masz pewności, czy Twój sklep online znajduje się na szczycie listy, czy na szarym końcu? I co najważniejsze, czy to, że ktoś wszedł na Twoją stronę od razu oznacza, że szukał Twojej usługi lub produktu? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te pytania – skorzystaj z Google Search Console.


Dzięki Google Search Console dowiesz się wszystkiego na temat statusu Twojej witryny w wyszukiwarce Google, a jeżeli wyniki nie będą zadowalające, będziesz mógł ją zoptymalizować – zupełnie za darmo.


Google Search Console dla branży e-commerce


Google Search Console pozwala sprawdzić status indeksowania witryny oraz optymalizować jej widoczność w wyszukiwarce Google. Użycie tego narzędzia, nie jest skomplikowane, ale może wymagać sporego zaangażowania.

Aby rozpocząć weryfikację, należy wpisać URL swojej witryny na stronie: Google Search Console, a następnie przejść proces weryfikacji, uzupełniając wymagane pola według instrukcji.


Google Search Console

Dla niektórych może wydawać się to trudne, dlatego warto korzystać z wiedzy innych. Pomocne mogą się okazać różnego rodzaje poradniki, które niedoświadczonemu użytkownikowi są w stanie podpowiedzieć krok po kroku, jak wykorzystać dostępne w Google Search Console narzędzia. Warte uwagi są np. wideoporadniki, publikowane w serwisie Youtube. Można tam znaleźć wiele konkretnych i pomocnych wskazówek, a sposób prezentacji pozwala lepiej zrozumieć mechanizm.


Darmowa optymalizacja witryny


Google Search Console ma narzędzia, dzięki którym możesz:

  1. sprawdzić status mapy witryny i statystyki indeksowania Twojej strony przez roboty Google,
  2. dokonać analizy wewnętrznych i zewnętrznych linków do strony,
  3. sprawdzić które linki są wadliwe,
  4. przeprowadzić analizę widoczności strony w wynikach wyszukiwarki Google (według różnych słów kluczowych).

Korzystanie z tego narzędzia pozwala również na reakcję w odpowiednim momencie, ponieważ będziesz otrzymywać powiadomienia w przypadku zawirusowania strony. Dowiesz się, jak klienci poruszają się po Twojej witrynie, co pozwoli dopracować ścieżkę zakupową.

Zastanawiasz się, jakie konkretnie raporty możesz wygenerować i czego się z nich dowiesz?


Trzy najważniejsze raporty dla właściciela sklepu on-line


1. Strona – przegląd

Raport przyda się w momencie, gdy zauważysz niepokojące spadki liczby kliknięć. Będziesz mieć wgląd do wykresów łącznej liczby kliknięć i błędnie lub prawidłowo zindeksowanych stron . Takie informacje pomogą Ci odkryć przyczynę problemu, dzięki czemu będziesz wiedział, co zrobić, aby go rozwiązać.


2. Raport skuteczności

Dowiesz się, ile osób zobaczyło i kliknęło Twoją witrynę w wyszukiwarce Google. Obszerny raport zawiera szczegółowe dane, takie jak kliknięcia, wyświetlenia i pozycja Twojej witryny oraz zapytania użytkowników. Dane możesz grupować według adresu URL strony, kraju, a nawet typu urządzenia, z którego pochodziło zapytanie. Dowiesz się więcej o tym, kim są Twoi klienci i jakie są ich przyzwyczajenia.


3. Optymalizacja mobilna

Pozwoli Ci ocenić, czy Twoja strona jest dostosowana do wyświetlania na przykład na smartfonach. Wyniki testu prezentują zrzut ekranu, jak Google widzi Twoją stronę na urządzeniu mobilnym. Takie spojrzenie, pozwala zauważyć błędy, na które wcześniej nie zwróciłbyś uwagi. Jeśli Twoja witryna nie jest jeszcze dostosowana do urządzeń mobilnych, musisz jak najszybciej to zmienić, a to narzędzie Ci w tym pomoże.

Jak widzisz, narzędzia Google Search Console są przeznaczone dla każdego właściciela witryny internetowej, a szczególnie osób, które prowadzą sklep online. To właśnie im przecież najbardziej zależy na wzmocnieniu konwersji.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o tym jak działa wyszukiwarka Google – zajrzyj do podlinkowanego artykułu.


💡 Jeżeli szukasz profesjonalnych usług dla e-commerce – kliknij w link, a przejdziesz do specjalnego marketplacu z ofertami naszych partnerów, np. audyt SEO, usługi prawne, usługi reklamowe, itp.

Przeczytaj także:

Ecommerce

Jakie są najpopularniejsze metody płatności w internecie?

Sprawdź, z jakich metod płatności najczęściej korzystają obecnie klienci kupujący online i które warto wprowadzić w Twoim sklepie internetowym w 2025 r.

23.10.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Sprzedaż międzynarodowa (cross-border) – jak skutecznie i bezpiecznie wprowadzić ją w Twoim e-commerce?

Dowiedz się, jak wprowadzić płatności walutowe w e-commerce, zapewniając bezpieczne transakcje. Odkryj kluczowe strategie minimalizowania ryzyka w sprzedaży...

19.08.2024 Czytaj więcej

Ecommerce

Jak wprowadzić model subskrypcyjny w e-biznesie i zachęcić do niego swoich klientów?

Dowiedz się, jak wdrożyć subskrypcje i skutecznie zarządzać płatnościami subskrypcyjnymi. Zwiększ obroty swojego e-biznesu i zbuduj trwałe relacje z klientami.

12.08.2024 Czytaj więcej