Media społecznościowe wprowadzają nowe funkcje i formaty, dając tym samym większe pole do popisu w tworzeniu kreatywnych postów. Rozumiejąc docelową grupę swoich odbiorców, możesz wybrać i dostosować do niej najbardziej atrakcyjną formę przekazu. Dzięki temu prezentowane treści będą przyciągać uwagę, angażować społeczność, a marka zyska w oczach Twoich klientów.
Ludzki mózg przetwarza obraz do 60 tys. razy szybciej niż tekst (źródło: Visual Marketing: A Picture’s Worth 60,000 Words), dlatego tak ważne jest, aby korzystać z różnych formatów wideo. Inwestowanie w marketing wizualny przynosi nieocenione korzyści w ogólnej strategii promowania firmy.
Zgodnie z klasycznymi już badaniami (Dale 1969 r.) zapamiętujemy tylko 20 proc. tego, co czytamy, a przyswajamy 80 proc. informacji, które widzimy. Formy wizualne są potężnym narzędziem do uatrakcyjnienia i ułatwienia odbioru informacji przekazywanych użytkownikom.
Formaty wideo wzbudzają zaufanie
Formaty wideo, takie jak vlogi, livestreamy, tutoriale, tworzą spersonalizowaną więź między osobą lub firmą publikującą treści a odbiorcą. Podczas oglądania prawdziwych ludzi korzystających z danego produktu, użytkownik łatwiej może sobie wyobrazić, że robi to samo. Podobnie, gdy widzi zdjęcie pracowników zaczyna mieć wrażenie, że buduje relacje z prawdziwymi ludźmi, a nie tylko z bezosobową marką.
Pokazywanie firmy od zaplecza, tzw. backstage, opinie klientów, a nawet wywiady z nimi, budują zaufanie wśród odbiorców i bywają głównym czynnikiem decydującym o zakupie promowanego produktu lub usługi. Według raportu Consumer Content Report 2017, 90 proc. użytkowników docenia autentyczność wybieranych przez siebie marek.
Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, należy korzystać z wielu formatów. Zastanów się, pod jaką grupę docelową tworzysz swój kontent. Następnie, zdecyduj się na dany format wideo.
Jakie formaty wideo wybrać?
Co jeszcze pomaga przy tworzeniu marketingu wizualnego?
Zazwyczaj, im prościej – tym lepiej. Staraj się trzymać jednego stylu, podobnej palety kolorów i pilnuj porządku w tworzonych treściach. Pamiętaj o dodawaniu hasztagów do filmów, aby zwiększyć zasięg treści.
Jeśli to możliwe, zapytaj współpracowników lub bliskie Ci osoby, czy stworzony przez Ciebie materiał odwzorowuje to, co chciałeś przekazać. Czy treści są prezentowane w spójny, jednolity sposób, czy angażują uwagę i zachęcają do pozostawienia follow?
Stosując formy wideo zadbaj również o szczegóły techniczne. Usuń z kadru niepotrzebne przedmioty, pamiętaj o dobrym oświetleniu. Przemyśl, co chcesz powiedzieć przed nagraniem. Możesz zapowiedzieć, o czym będzie wideo, szanując w ten sposób czas swoich odbiorców.
Marketing wizualny jest ważnym elementem sukcesu w promowaniu firm, produktów i treści. Różnorodność form i formatów wideo pomoże Ci przekazać myśl, w sposób przemawiający do obecnych i przyszłych odbiorców.
Tworzenie treści wizualnych wymaga wysiłku, przygotowania planu, wyboru estetyki, formy, ale zaangażowany czas i energia w materiały wizualne w różnych formatach mogą przełożyć się na zwiększony zasięg i liczbę odbiorców. Dzięki nim przykujesz uwagę, zwiększysz liczbę kliknięć i ogólne zaangażowanie.