24 maja firma Google przedstawiła nowe narzędzia dla marketerów i przedsiębiorców. Innowacje ogłoszono na konferencji Google Live Marketing. Jakie dokładnie nowości zaprezentowano?
Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością wśród konsumentów. Z badań przeprowadzonych przez Google wynika, że internauci coraz częściej decydując się na zakup danego produktu korzystają z wyszukiwarki Google i YouTube’a. Codziennie informacje o produktach czy usługach są wyszukiwanie w Google ponad miliard razy. Nowe narzędzia zaprezentowane podczas wydarzenia pomogą jeszcze skuteczniej przyciągnąć klientów do Twojego e-sklepu. Co dokładnie zapowiedziano w poszczególnych obszarach?
E-commerce
Handel Internetowy jest segmentem, który rozwija się bardzo dynamicznie. Naturalnym jest, że wiele sklepów stosuje innowacje technologiczne, by z jednej strony sprostać oczekiwaniom konsumentów, a z drugiej wypracować przewagi konkurencyjne. Google proponuje sprzedawcom szereg rozwiązań, których celem jest zwiększenie konwersji.
Modele 3D produktów
Na szczególną uwagę zasługują innowacje wykorzystujące środki wizualne. Technologia AR jest jednym z trendów w branży e-commerce, który będzie intensywnie się rozwijał. Coraz więcej konsumentów deklaruje, że korzysta bądź chciałoby korzystać z rozszerzonej rzeczywistości w trakcie zakupów. Google proponuje przedsiębiorcom możliwość wyświetlania modeli 3D swoich produktów w wyszukiwarce. Dzięki temu klienci będą je mogli zobaczyć z bliska. Niemal tak, jakby udali się z osobistą wizytą do sklepu.
Promowanie programów lojalnościowych wśród klientów
Kampanie Google Zakupy są jednym z bardziej przydatnych narzędzi dla przedsiębiorców. Takie reklamy, bądź materiały sponsorowane, wyświetlają się internautom w postaci zdjęcia produktu opatrzonego ceną i nazwą sklepu. Wkrótce Google doda możliwość promowania w ten sposób programów lojalnościowych. Oprócz ceny i nazwy sklepu w Zakupach Google będzie wyświetlać się notka informująca o korzyściach płynących z nich. Programy lojalnościowe będzie można zintegrować z Google Ads. Dodatkowo, dzięki Performance Max, kampanii umożliwiającej wyświetlanie reklam w całej sieci Google, w ramach jednej kampanii, firmy będą mogły zwiększyć liczbę zapisów do nich. W pierwszej kolejności funkcja zostanie wprowadzona jedynie w Stanach Zjednoczonych.
Reklama
W tym obszarze Google wprowadza trzy nowe rozwiązania, które mają pomóc przyspieszyć rozwój firm.
Kampanie będą się automatycznie skalować do YouTube Shorts
Coraz popularniejsze stają się krótkie formaty video. TikTok jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji na świecie, a Instagram wprowadził funkcję Rolki, która umożliwia użytkownikom tworzenie krótkich, maksymalnie 60-sekundowych, filmików. Odpowiedzią Google na ten trend jest YouTube Shorts. Na konferencji przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że kampanie wideo zachęcające do działania i kampanie promujące aplikacje będą skalować się automatycznie do YouTube Shorts. Taka automatyzacja to duże ułatwienie na marketerów! Co więcej, reklamodawcy będą mogli połączyć kanał produktowy z kampaniami, dzięki czemu reklamy w YouTube Shorts będą skuteczniejsze.
Nowe narzędzia w kampanii Performance Max
Google wprowadził sześć nowości w kampanii Performance Max. Bazują one na automatyzacji, a dzięki otrzymywanym danym reklamodawcy mogą optymalizować kampanie tak, by przynosiły najlepsze wyniki.
Nowe raporty statystyczne
Dzięki Statystykom Google przedsiębiorcy mogą poznać aktualne tendencje w obszarze produktów lub usług sprzedawanych przez firmę. Wkrótce Google udostępni trzy nowe raporty.
Nowości dla użytkowników
Na konferencji Google Live Marketing zaprezentowano nowości nie tylko dla marketerów i przedsiębiorców, ale również użytkowników Google. Dzięki funkcji Moje Centrum Reklam będą oni mieli wpływ na reklamy jakie wyświetlają się w serwisie YouTube, wyszukiwarce Google i na karcie Discover.