Istnieje wiele darmowych i płatnych rozwiązań, na bazie których można zbudować sklep internetowy. Niedawno porównywaliśmy PrestaShop i WooCommerce, a dziś przyjrzymy się bliżej właśnie OpenCart, które również ma swoich zwolenników.
💡 Czym jest OpenCart? To opensourcowa platforma e-commerce, co znaczy, że zarówno pobranie, jak i późniejsze aktualizacje są darmowe. Korzystanie z OpenCart nie wiąże się również z koniecznością opłacania comiesięcznego abonamentu. Platforma oferuje szereg rozwiązań dla e-commerce (zarządzanie klientami i produktami, kody rabatowe, podatki, obsługa zamówień), wbudowane narzędzia SEO i wiele więcej.
Kto korzysta z OpenCart?
Dane serwisu Built With pokazują, że aktualnie z OpenCart korzysta ponad 400 000 użytkowników na całym świecie – od Stanów Zjednoczonych, przez Brazylię, po Wielką Brytanię . Na terenie Unii Europejskiej działa 57 000 serwisów, z czego prawie 2000 w Polsce. Są to zarówno małe serwisy, jak i te generujące milionowe obroty. To pokazuje, że OpenCart jest na tyle elastyczną platformą, że jest w stanie sprostać bardzo różnym wymaganiom.
OpenCart – podstawowe funkcje
Niektórzy uważają, że OpenCart jest jednym z najbardziej obiecujących CMS-ów do budowy sklepu internetowego. Pozwala tworzyć stabilne i wydajne serwisy e-commerce przy użyciu niestandardowych modułów i wtyczek. Przyjrzyjmy się najważniejszych funkcjom platformy.
OpenCart jest platformą, z którą pozycjonowanie staje się łatwiejsze. Została wyposażona w funkcje, które umożliwiają postępowanie zgodnie z najlepszymi praktykami SEO. Ponadto, platforma jest z domyślnie responsywna (dopasowuje się do urządzeń mobilnych), co również sprzyja lepszej widoczności w wyszukiwarce.
Płatności OpenCart od Autopay
Aktywacja płatności online Autopay w sklepie opartym na OpenCart jest bardzo prosta. Wystarczy pobrać specjalny moduł płatności (wtyczka płatności OpenCart), a później zainstalować go zgodnie z instrukcją – całość zajmuje do 15 minut.
Po instalacji i szybkiej konfiguracji sklep internetowy jest gotowy do przyjmowania płatności online. Obsługujemy 99% metod płatności dostępnych na rynku, w tym BLIK, szybkie przelewy, karty, portfele elektroniczne i wiele więcej.
Płatności online Autopay wyróżnia bardzo krótki proces transakcyjny, który przekłada się na wyższą konwersję. Kupujący mogą w prosty sposób złożyć i opłacić zamówienie, przez co znacznie rzadziej porzucają swoje koszyki zakupowe.
Co ważne, sprzedawca może określić minimalną wartość, jaką musi osiągnąć zamówienie, by mogło być zrealizowane. Dzięki temu może wyeliminować zamówienia poniżej progu rentowności. Statusy zamówień zmieniają się automatycznie po otrzymaniu przez Autopay potwierdzenia płatności, dzięki czemu sprzedawca może szybko przejść do realizacji zamówienia.
Wtyczka Autopay dla OpenCart obsługuje również płatności w obcych walutach, np. w EURO, dzięki czemu polscy sprzedawcy mogą wyjść ze swoją ofertą na nowe rynki, poszerzyć grono klientów i zwiększyć zyski.
Podsumowanie
OpenCart jest rozwiązaniem darmowym, które już fabrycznie jest wyposażone w wiele funkcji przydatnych z perspektywy sklepu internetowego. Dzięki temu pozwala w bardzo krótkim czasie stworzyć i uruchomić serwis e-commerce w podstawowej wersji i stopniowo go rozbudowywać. Późniejsza personalizacja jest możliwa dzięki licznym rozszerzeniom dostępnym na rynku. Szacuje się, że darmowych jest 1600, a płatnych aż 4000. Jednak tych dopasowanych do najnowszej wersji OpenCart jest "zaledwie" 1500. Społeczność zgromadzona wokół OpenCart może nie jest tak duża jak ta wokół PrestaShop, ale można liczyć na jej wsparcie (m.in. za pośrednictwem tego forum OpenCart).
Platforma OpenCart sprawdzi się bardzo dobrze w przypadku początkujących sprzedawców internetowych. Umożliwia dodanie dowolnej liczby produktów i nie potrzebuje przy tym tak dużych zasobów serwera, jak chociażby PrestaShop. Dotyczy to jednak wersji podstawowej rozwiązania. Gdy wzbogacimy je o dodatkowe wtyczki, może się okazać, że wydajność serwisu spadnie, dlatego warto ograniczyć ich liczbę do tych niezbędnych.